داعش اعتبار کمپانی تویوتا را به خطر انداخته است

داعش اعتبار کمپانی تویوتا را به خطر انداخته است

علاقه بسیار زیاد گروه تروریستی داعش به خودروهای تویوتا باعث به خطر افتادن اعتبار این کمپانی مشهور شده است.

 

خودروهای گروه تروریستی داعش

در عکس ها و فیلم های مختلفی که از حرکت ستونی و پرتعداد خودروهای گروه تروریستی داعش در سوریه، عراق و لیبی بارها و بارها در رسانه های مختلف منتشر شده، جدیدترین مدل های محصولات معروف ترین شرکت خودورساز ژاپنی مزین به پرچم های سیاه دیده می شود که باعث شده آبرو، شهرت بی نظیر و اعتبار ‘تویوتا’ زیر سوال برود.

 

این همه مدل های جدید و متنوع خودروی تویوتا چگونه در اختیار تروریست های داعش قرار گرفته است؟ این سوالی است که شرکت تویوتا برای یافتن پاسخ آن، تماس هایی را با برخی مقامات و دستگاه های آمریکایی مدعی مبارزه با تروریسم انجام داده و موضوع را از این طریق دنبال می کند.

 

داعش اعتبار کمپانی تویوتا را به خطر انداخته است

 

هنگامی که تصاویری تبلیغاتی از حرکت ستون طولانی خودروهای گروه تروریستی داعش مزین به پرچم های سیاه و مسلح به سلاح های نیمه سنگین از برخی شبکه های تلویزیونی پخش می شود، به راحتی قابل تشخیص است که مدل های جدید وانت های دو کابین و تک کابین شاسی بلند تویوتا، به موثرترین وسیله مانور داعشی ها تبدیل شده است؛ موضوعی که شرکت ژاپنی سازنده این خودروها از آن نگران است و ادعا می کند نمی داند این خودروها چگونه به دست داعشی ها رسیده است.

 

شرکت تویوتا در بیانیه ای اعلام کرده است که طبق سیاست های این شرکت، هیچ یک از محصولات آن نباید به افرادی که قصد دارند از این خودروها برای عملیات های شبه نظامی یا تروریستی استفاده کنند، فروخته شود.

 

خودروها و کامیونت های ساخت شرکت تویوتا به لطف قیمت نسبتا پایین، سازگاری با محیط و شرایط آب و هوایی گوناگون و استحکام و مقاومت بالای آن، به خودروهای مورد علاقه شبه نظامیان و تروریست ها در نقاط مختلف جهان تبدیل شده است.

 

شرکت تویوتا اعلام کرده است اگرچه سیاست این شرکت مبنی بر ممنوعیت فروش محصولات خود به تروریست ها و شبه نظامیان است اما وقتی این محصولات از طریق طرف ثالث و بصورت قاچاق در اختیار گروه های تروریستی قرار می گیرد، کنترل آن از دست مسوولان شرکت سازنده خارج است.

 

داعش اعتبار کمپانی تویوتا را به خطر انداخته است

 

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که رسانه آمریکایی ‘ای.بی.سی نیوز’ با پرداختن به داستان ‘تویوتا و داعش’ و بزرگنمایی استفاده داعش از این خودرو، قصد ضربه زدن به اعتبار تویوتا به عنوان یکی از اصلی ترین رقبای شرکت های خودرو ساز آمریکایی را دارد.

 

شرکت تویوتا خواستار انجام تحقیقاتی است تا مشخص شود محصولات آن چگونه و از طریق چه کانال هایی در اختیار تروریست های داعش قرار گرفته است.

 

در ای میان، نباید فراموش شود که خودروهایی که دراختیار داعش هستند، صرف نظر از مدل آن و اینکه ساخت کدام کشور هستند، مجهز و مسلح به سلاح های نیمه سنگین و سنگین پیشرفته ای هستند که نام شرکت های سلاح سازی آمریکایی روی آن حک شده است.

 

کم سن ترین نیروی داعش !+ عکس

کودکانی که داعش می خواهد درون قفس آتش بزند !+ عکس

در اردوگاه آموزشی داعش به کودکان چه می گذرد؟

 

منبع : ایرنا

جدیدترین مطالب سایت