عملیات هوایی ارتش روسیه علیه داعش + عکس

عملیات هوایی ارتش روسیه علیه داعش + عکس

 پرواز هواپیماهای نیروی هوایی روسیه علیه داعش با عبور هواپیماها از آسمان ایران صورت گرفت.

 

نیروی هوایی روسیه یک مرکز مهم فرماندهی داعش در حوالی “لطمنه” را با بمب تخریبی منهدم کرد و چندین مرکز تسلیحاتی ، انبار مهمات و یک کارخانه تولید مواد منفجره تروریست ها را از بین برد. بیش از 50 جنگنده روس و بالگرد در این عملیات شرکت داشتند.

 

سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: ” صحنه های حملات نیروی هوایی روسیه به تاسیسات متعلق به داعش که توسط پهپادها در نقاط مسکونی ادلب و لطمنه فیلم برداری شده، در برابر شماست.شما نتایج حملات هواپیماهای سوخو ـ 25 به مرکز فرماندهی شبه نظامیان در بخش غیر مسکونی لطمنه را می بینید”.

 

وی تصریح کرد: در این عملیات مرکز فرماندهی شبه نظامیان داعش در مناطق کوهستانی به طور کامل از بین رفته است. همچنین یک مرکز نیز که در آن، خودروها را بمبگذاری و آماده عملیات تروریستی می کردند منهدم شد.

 

عملیات هوایی ارتش روسیه علیه داعش + عکس

 

سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه گفت ساختمان سه طبقه و مستحکم مرکز فرماندهی شبه نظامیان با بمب تخریبی هوایی به نام “فاب ـ 500” منهدم شد و در عین حال به ساختمان های  اطراف آسیب ندیده اند.

 

در همین حال، ارتش آزاد سوریه نیز اعلام کرد که موضع آنها توسط هواپیماهای روسیه مورد حمله قرار گرفته است که در پاسخ، وزیر دفاع سوریه گفت: تمام عملیات هوایی با تایید ارتش سوریه انجام شده اند و ادامه هم خواهند داشت.

 

سایت وزارت دفاع روسیه در این باره نوشت که گروهی از فرماندهان سوری در یکی از پایگاه های هوایی این کشور مستقر هستند تا عملیات ضد تروریسم روسیه، با هماهنگی دو طرف صورت گیرد.

 

این بزرگ ترین عملیات هوایی روسیه در خارج از این کشور بعد از تصویب پارلمان روسیه در خصوص بلامانع بودن اقدام نظامی ارتش این کشور در خارج از مرزهایش است.

 

پوتین: قبل از بلند شدن هواپیماها گفتند که غیرنظامیان کشته شدند!

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره این حمله گفت: امیدوارم گفتگوی روسیه و آمریکا درباره هماهنگی اقدامات در مبارزه با تروریسم در سوریه به ایجاد مکانیزم دائمی برای چنین تعاملی منجر شود.

 

وی ضمن تفسیر خبر منتشره توسط تعدادی از رسانه ها درباره به بار آمدن تلفات در بین افراد غیر نظامی در سوریه پس از حملات نیروی هوایی روسیه به مواضع داعش اعلام کرد چنین خبری قبل از بلند شدن هواپیما های روسی به آسمان منتشر شده بود.

 

عملیات هوایی ارتش روسیه علیه داعش + عکس

 

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پایان دیدار خود با جان کری، همتای امریکایی به خبرنگاران اعلام کرد: در این دیدار به وزیر امور خارجه ایالات متحده گفتم که شایعات درباره بمباران اهداف فاقد ارتباط با داعش در سوریه توسط هواپیماهای روسی بی اساس است.

 

لاوروف افزود:” وزارت دفاع ما در سایت خود و همچنین در بیانات سخنگوی رسمی این نهاد بطور مفصل توضیح می دهد که حملات به کدام اهداف صورت گرفته و این حملات در واقع چه نتایجی را ببار آورده اند. ما با دقت بسیار مراقب هستیم که حملات دقیق بوده و هدف فقط مواضع، تاسیسات و تسلیحات گروه های تروریستی باشد.”

 

حمایت ایران از حملات هوایی علیه داعش

وزارت خارجه ایران با اعلام حمایت از حملات روسیه علیه داعش اعلام کرد:پیشتر روحانی و پوتین روسای جمهور ایران و روسیه در دیدار خود در نیویورک هماهنگی اقدامات را در مبارزه با تروریسم در سوریه مورد بحث قرار داده بودند.

 

عبور هواپیماهای روسیه از آسمان ایران
در همین حال روزنامه روسی کومر سانت نوشت: هواپیماهایی که علیه داعش عملیات کردند از جمله چهار فروند جنگنده چند منظوره “سوخوـ 30 اس ام” از پایگاه هوایی دومنا در استان چیتا واقع در منطقه سیبری روسیه ابتدا به شهر موزدوک ، واقع در منطقه قفقاز روسیه اعزام شده و سپس در روز 18 سپتامبر به همراه هواپیمای ترابری نظامی ایل ـ 76 از حریم هوایی جمهوری آذربایجان، ایران و عراق عبور کرده و در لاذقیه فرود آمدند.
برخی از هواپیما های روسی از جمله شش فروند سوخو ـ 34 بدون رد شدن از جمهوری آذربایجان و با عبور از دریای خزر، ایران و عراق به سوریه رسیدند.

در حال حاضر هواپیما های روسی در حال آماده شدن برای حملات بعدی به مواضع داعش هستند.

 

سوژه های خنده دار و دیدنی در روسیه

 

اگر بین آمریکا و روسیه جنگ شود چه اتفاقی می افتد ؟

 

مهیب ترین بمب اتمی جهان در روسیه (+عکس)

 

جدیدترین مطالب سایت