یک راز جالب و خواندنی در مورد پوتین

یک راز جالب و خواندنی در مورد پوتین

پوتین رئیس جمهور روسیه که چند وقت پیش به ایران سفر کرده بود یکی از چهره های مطرح سیاسی در سراسر جهان می باشد.

 

شیوه راه رفتن پوتین بی‌شک نماد قدرت طلبی اوست و چند سیاستمدار قدرتمند دیگر نیز به همین شیوه راه می‌روند.

 

حال اما دانشمندان ظرافت راه رفتن به شکل آموزش‌های گروه KGB (اداره اطلاعات و امنیت اتحاد جماهیر شوروی سابق) را افشا کرده و مدعی شده‌اند که چند تن از والاترین مقامات روسیه از جمله ولادیمیر پوتین به این سبک راه می‌روند.

 

یک راز جالب و خواندنی در مورد پوتین

یک راز جالب و خواندنی در مورد پوتین

 

به گزارش تلگراف، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که آقای پوتین و مقامات بلندمرتبه‌ی این کشور طبق آموزش‌های سرویس امنیتی شوروی راه می‌روند. طبق این آموزش‌ها، شخص دست راستش را تا حد ممکن ثابت کنار بدن نگه داشته و دست چپ خود را تکان می‌دهد.

 

یک راز جالب و خواندنی در مورد پوتین

 

محققان می‌‎گویند که علاوه بر ولادیمیر پوتین

دیمیتری مدودف، نخست وزیر این کشور، آناتولی سردیوکوف و سرگی ایوانف، دو وزیر سابق دفاع روسیه و یکی از مقامات بلندپایه نظامی این کشور به همین شکل راه می‌روند.

 

گفتنی است آقای مدودف هیچ تعلیم نظامی یا اطلاعاتی ندیده و این روش را تقلید می‌کند. کارشناسان اختلال حرکتی به سرپرستی باستیان بلوم، استاد عصب شناسی دانشگاه علوم پزشکی رادبود هلند، اعتراف می‌کند که اولین بار که راه رفتن آقای پوتین را دیده فکر می‌کرده که او به علائم ابتداییِ بیماری پارکینسون مبتلا است.

 

با این حال اینکه آقای رئیس جمهور به شکلی عجیب راه می‌رود جای کمی بحث دارد، چرا که وی در ورزش‌های وزنه‌برداری، جودو و شنا مهارت دارد و همین مهارت‌ها با اختلالات حرکتی و مشکلات دیگر ارتوپدی در تناقض است.

 

تیم تحقیقاتی زمانی به این نتیجه دست یافتند که با یک راهنمای آموزشی KGB برخورد کردند. در این آموزش، بر نحوه دسترسی سریع به اسلحه تاکید شده است. در این راهنما آمده که «هنگام حرکت، لازم است که اسلحه خود را مقابل سینه یا در دست راست نگه دارید.»

 

یک راز جالب و خواندنی در مورد پوتین

 

در ادامه راهنما آمده که «حرکت به سمت جلو باید با یک سمت بدن صورت گیرد که معمولا سمت چپ است.» بررسی ویدیوهای دیگر سران روسیه که پیشتر در KGB عضویت داشته یا نظامی بوده‌اند، نشان می‌دهند که راه رفتن با چنین حالتی رایج بوده است.

 

در این مطالعه، از شیوه راه رفتن پوتین به عنوان «شیوه هفت‌تیر کشی» مطرح شده است. یکی از کاربران که هنگام برگزاری مراسم انتخاب پوتین به عنوان رئیس جمهور جدید در سال 2008 برگزار می‌شد در آنجا حضور داشته می‌گوید: «آقای مدودف و پوتین در کنار هم راه می‌رفتند. آقای مدودف تلاش می‌کرد تا ادای پوتین را دربیاورد.»

 

البته برخی معتقدند که شیوه مشابه راه رفتن پوتین و دیگر مقامات روسیه حاکی از اتحاد آن‌ها در راس کشور دارند.

 

عکس های دیدنی ولادیمیر پوتین از کودکی تا بزرگسالی

خودروی عجیب زرهی پوتین در سفر به ایران (عکس)

امکانات رویایی و بی نظیر هواپیمای پوتین (عکس)

جدیدترین مطالب سایت