تخریب مقبره حضرت یونس توسط گروه داعش + عکس

تخریب مقبره حضرت یونس توسط گروه داعش + عکس

تخریب مقبره حضرت یونس توسط گروه داعش عناصر گروه تروریستی داعش با یورش به مقبره حضرت یونس (ع) در شهر موصل، به نبش قبر این پیامبر الهی اقدام کردند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، یک منبع امنیتی در عراق به پایگاه خبری المسله گفت : عناصر داعش پیش از این با حمله به مقبره های حضرت یونس و دانیال، این دو بارگاه را تعطیل کردند و تمام کارکنان حاضر در این اماکن را ربودند.

 

حمله خمپاره ای داعش به حرم الامامین العسکریین

این پایگاه خبری افزود : گروه تروریستی داعش عصر چهارشنبه حرم الامامین العسکریین علیهم السلام در شهر سامرا را هدف حمله خمپاره ای قرار دادند.

یک منبع امنیتی عراق در سامرا با اعلام این خبر گفت: دو خمپاره روز چهارشنبه به سمت حرم مطهر شلیک شد اما این خمپاره ها به نزدیکی حرم اصابت کردند.

 

اختلاف بین گروههای تروریستی در موصل

پایگاه خبری المسله به نقل از یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد : اعضای گروه داعش و گروه موسوم به ارتش اسلامی در موصل با یکدیگر درگیر شدند .

 

درگیری پس از آن آغاز شد که گروه ارتش اسلامی حاضر نشد با ابوبکر البغدادی رهبر گروه دولت اسلامی در عراق و شام بیعت کند .

 

این خبرگزاری همچنین افزود : طرفداران حزب بعث و عناصر مسلح داعش در شهر موصل به شدت با یکدیگر اختلاف پیدا کرده اند و تروریست های داعش عکس های عزت الدوری معاون سابق صدام را در سطح شهر پاره می کنند .

 

همچنین بسیاری از گروه های مسلح در عراق از بیعت با ابوبکر البغدادی سرکرده تروریست گروه داعش که متهم به کشتن هزاران عراقی است خودداری کرده اند. وی خود را خلیفه مسلمین نامیده است .

 

اعدام یک خانواده 5 نفره مسیحی در موصل

عناصر تروریستی داعش همچنین اعضای یک خانواده 5 نفره مسیحی را به سبب امتناع از قبول توبه در شهر موصل به قتل رساندند.

 

پس از تصرف شهر موصل از جانب عناصر داعش ، شهروندان مسیحی در این شهر با شرایط بسیار خطرناکی مواجه هستند و خانواده های مسیحی به اشکال مختلف در معرض تهدید قرار دارند .

 

اعضای داعش چند روز پیش هم چهار زن مسیحی را در موصل اعدام کردند .

 

60 ضربه شلاق داعشی به کودک 6 ساله

تروریست های داعش یک زن عراقی ساکن شهر موصل را به سبب مخالفت با شریعت اسلامی کشتند .

 

همچنین اعضای گروهک داعش یک کودک شش ساله را پس از اینکه اعضای گروه دولت اسلامی در عراق و شام را داعش نامید ، دستگیر و 60 ضربه شلاق زدند .

 

هلاکت تعدادی داعشی

شیوخ عشایر استان نینوا با مباح دانستن خون گروه تروریستی داعش اعلام کردند : از ابتدای حملات تروریست های داعش به موصل تاکنون 400 تن از آنها به قتل رسیده اند .

 

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ، وسام عبدالزبیدی معروف به ابونبیل مسئول گروه داعش در استان صلاح الدین در درگیری با نیروهای ارتش عراق کشته شد.

جمیل الشمری فرمانده پلیس استان دیاله گفت : 14 فرد مسلح وابسته به گروه داعش در عملیات پاکسازی چهار روستای شرق شهرک المنصوریه شرق شهر بعقوبه کشته شدند .

 

الشمری گفت : در این عملیات 16 خودروی آنان نیز منهدم شد.

 

همچنین در درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی عراق و تروریست های داعش در منطقه المنصوریه در شمال شرق بعقوبه پنج تن از تروریست ها کشته شدند.

 

همچنین دو سرباز عراقی نیز در این درگیری کشته شدند .

 

پایگاه خبری سومریه نیوز نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق موفق شدند کنترل روستای العوینات در جنوب تکریت را به دست بگیرند.

 

شبکه تلویزیونی العالم به نقل از قاسم عطا سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد: ارتش این کشور 6 روستا را در منطقه شروین در استان دیاله پاکسازی کرد.

 

همچنین نیروهای ارتش عراق هفت تروریست داعشی را در استان الانبار به هلاکت رساندند.

 

قاسم عطا افزود : ارتش عراق تسلط کامل خود را بر مرزهای عراق و عربستان سعودی به دست آورده است.

 

خبرگزاری رویترز نیز از ریاض گزارش داد ، عربستان سعودی از استقرار 30 هزار نیرو در مرز این کشور با عراق پس از خروج نیروهای عراقی از این منطقه خبر داد.

 

ورود آوارگان استانهای درگیر به نجف اشرف

خبر دیگر اینکه صدها خانواده عراقی که به سبب حملات گروه تروریستی داعش به شهرها و محل سکونتشان ، آواره شده اند وارد نجف اشرف شدند.

 

ماهر العبیدی مدیر اداره مهاجرت نجف اشرف گفت : این آوارگان از مناطق مختلف نینوا ، کرکوک ، صلاح الدین ، بغداد و منطقه جرف الصخر به نجف اشرف آمده اند.

 

گزارشها حاکی است ، ارتش و نیروهای داوطلب مردمی عراق بعد از بیرون راندن تروریست ها از منطقه ای در اللطیفیه در جنوب بغداد و وارد کردن خسارت و تلفات سنگین به آنان ، کنترل منطقه را به دست گرفتند.

 

نظامیان عراقی دیروز نیز ابوعلاء الشامی مسئول جذب تروریست ها در استان الانبار را به هلاکت رساندند.

 

در عرصه سیاسی نیز پایگاه خبری کنوز مدیا به نقل از یک منبع در ائتلاف ملی عراق اعلام کرد : فهرست دولت قانون در پی آن است که از اصرار به نامزدی نوری المالکی برای نخست وزیری عقب نشینی کند مشروط به آنکه گروههای حاضر در ائتلاف ملی به نامزدی طارق نجم، مشاور نخست وزیر و رئیس دفتر پیشین نوری المالکی تن دهند.»

 

خبر دیگر اینکه روزنامه الشرق قطر نوشت : احمد الجربا رئیس ائتلاف مخالفان نظام سوریه با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار وگفتگو کرد.

 

به گفته روزنامه الشرق طرفین دراین دیدار آخرین تحولات سوریه و عراق را بررسی کردند.

 

شبکه الجزیره در خبر اعلام کرد : مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق از پارلمان کردستان عراق خواست قانونی برای برگزاری همه پرسی در این اقلیم تصویب کند.

 

مسعود بارزانی تاکید کرد ، نیروهای پیشمرگ هرگز از کرکوک و دیگر مناطق مورد اختلاف که پس از حوادث موصل در آنها مستقر شدند ، عقب نشینی نخواهند کرد.

 

رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنان خود مدعی شد از حمایت بین المللی برای تعیین سرنوشت خود برخوردار است ، رژیم صهیونیستی تنها از استقلال کردستان عراق حمایت کرده است.

 

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: نخست وزیر عراق دیروز در سخنانی ضمن هشدار درباره هر تلاشی برای برگزاری همه پرسی درباره استقلال منطقه کردستان گفت : من به ملت مظلوم کرد یادآوری می کنم که این اقدام به ضرر آن خواهد بود و این منطقه را وارد هزارتوی بی پایانی خواهد کرد که برون رفتن از آن وجود ندارد.

 

وی تاکید کرد : مردم کرد بر اساس قانون اساسی انتخاب کردند ؛ بخشی از عراق دموکراتیک و فدرالی باشند. در قانون اساسی، چیزی به نام تعیین سرنوشت وجود ندارد.

 

وی همچنین درخصوص سرنوشت کرکوک نیز گفت : ماده صد و چهلم قانون اساسی پایان نیافته است. ماده صد و چهلم بخشی از قانون اساسی است و ما به آن پایبند هستیم و باید بر اساس روند تعیین شده به آن رسیدگی شود.

 

جدیدترین مطالب سایت