اعزام 3500 نیروی کار از ایران به ایرلند

اعزام 3500 نیروی کار از ایران به ایرلند

خبر اعزام 3500 نیروی کار ایرانی به ایرلند

در سال های اخیر با وجود مشکلات کار و نیروی کاری که در ایران وجود دارد با اعزام یروی کار به ایرلند که مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون و اشتغال به خبر اعزام ۳۵۰۰ نیروی کار ایرانی به ایرلند، اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و اختصاص منابع بیمه بیکاری به بنگاههای راکد اختصاص داشت.

به گزارش تالاب:در هفته‌ای که گذشت تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران و اتحادیه رستوران‌ داران ایرلند به امضا رسید و مقدمات اعزام ۳۵۰۰ نیروی کار ماهر ایرانی در رشته‌های آشپزی و هتلداری فراهم شد.

اعزام 3500 نیروی کار از ایران به ایرلند

این تفاهم نامه که در سفر هیاتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایرلند جنوبی امضا شد، تقویت صنعت اعزام نیروی کار به منظور ارتقای توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای را مدنظر دارد.

بر اساس برنامه پنجم توسعه صد هزار نیروی کار ایرانی باید به کشورهای خارج اعزام شوند که به دلیل اعمال تحریم‌ها و برخی مسایل سیاسی این هدف تاکنون محقق نشده اما با اجرای برجام و بهبود روابط سیاسی ایران و کشورهای دیگر، اعزام نیروی کار ایرانی می‌تواند وارد مرحله تازه‌ای شود.

این هفته علی ربیعی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ششمین اجلاسیه نمایندگان اتاق اصناف ایران چهار پیشنهاد برای همکاری با اتاق اصناف ارائه کرد.

وی گفت: اصناف می‌توانند با معاونت فنی و درآمد وزارت کار کمیته‌ای تشکیل دهند و از این طریق نقاط اختلاف را برطرف کنند. همچنین وزارت کار و اتاق اصناف در قالب تفاهم‌نامه‌ای امور بازرسی وزارت کار را به اصناف واگذار کنند.

وزیر کار همچنین با اشاره به فعالیت ۵۰۰۰ هیات تشخیص در وزارت کار، گفت: اصناف می‌توانند در تمام هیات‌های تشخیص نماینده‌ای داشته باشند و اتاق اصناف نیز به تبادل اطلاعات با معاونت روابط کار وزارت کار بپردازد.

اعزام 3500 نیروی کار از ایران به ایرلند

ربیعی درعین حال از رایزنی با بانک رفاه به منظور اختصاص بخشی از اعتبارات بیمه بیکاری به بنگاههای کوچک در قالب تسهیلات با سود ۱۸ درصد خبر داد.

وی این اقدام را طرح جدید تامین مالی بنگاههای کوچک برشمرد که امکان پرداخت وام از بودجه بیمه بیکاری را فراهم می‌کند و تاکید کرد که بردن بیمه بیکاری به سمت تسهیلات کم بهره برای بنگاه‌های در معرض تهدید صرفا در حد یک ایده است و به بررسی بیشتر نیاز دارد.

ثبت نام شرکت در جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید این هفته آغاز شد.مدت ثبت نام این جشنواره از هفتم مهر لغایت دهم آبان ماه است و کارگران گروههای کار و واحدهای نمونه می‌توانند با مراجعه به سایت http://emtenan.mcls.gov.ir و درج اطلاعات خود و تکمیل پرسشنامه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.صندوق سرمایه‌گذاری بخش تعاون با اصلاح اساسنامه از سوی هیات وزیران مجاز شد در صورت عدم وجود تقاضا از سوی فعالان بخش تعاون، ‌ سالانه تا ۳۰ درصد مبلغ خدمات خود را به بنگاه‌های زودبازده ومشاغل خانگی اختصاص دهد.

همچنین با تضمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها به حمایت از شرکت‌های تعاونی و تسهیل در تأمین منابع مالی آنان اقدام کند.این اساسنامه پس از اصلاح، از سوی اسحاق جهانگیری ـ معاون اول رییس جمهوری جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

 

جدیدترین مطالب سایت