جزئیات یک کلاهبرداری بزرگ

مجموعه : اخبار حوادث
جزئیات یک کلاهبرداری بزرگ

جزئیات یک کلاهبرداری بزرگ و عجیب

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی غرب استان تهران از دستگیری کارمند یک دفترخانه که اقدام به جعل سند زمین 1650 متری کرده بود، خبر داد.

 

حوادث – به گزارش ایسنا، سرهنگ احمد شرف در تشریح جزئیات این پرونده با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته مردی با مراجعه به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و ارائه شکواییه قضایی از یک زن و مرد به اتهام جعل سند قطعه‌زمینی شکایت کرد، گفت: این فرد عنوان کرد که این دو تن علاوه بر جعل سندزمینی به مساحت 1650 متر، آن را به 9 قطعه زمین تفکیک کرده و به فروش رسانده‌اند.

 

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیق از شاکی متوجه شدند که او هنگام فروش زمینش متوجه شده افرادی با معرفی خود به عنوان “مالکان قطعات زمین خود” در حال ساخت بنا در آن زمین‌ها هستند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این افراد بابت خرید زمین‌ها 30 تا 100 میلیون تومان به فروشندگان پرداخت کرده‌اند.

 

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی غرب استان تهران با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده، این زن و مرد در دام پلیس گرفتار شدند، گفت: با اطلاعات به دست آمده و چهره‌نگاری از متهمان، هر دو دستگیر و مشخص شد مرد فروشنده معتاد و متهم زن نیز خانه‌دار است و هیچ‌کدام نمی‌دانستند که مالک زمین فرد دیگری است و بررسی‌ها نشان داد که مردی دیگر آنها را فریب داده است.

 

شرف با بیان اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد مردی با ادعای اینکه قطعه زمین به وی ارث رسیده و به دلیل حضور در خارج از کشور نمی‌تواند به آنها ملحق شود، در قبال ارائه یک تا سه میلیون تومان از آنها خواسته تا نقش وارث را بازی کنند و برای فروش زمین تفکیک شده به دفترخانه بیایند، گفت: برای هر دو متهم قرار قانونی صادر و جست‌وجوی کارآگاهان برای دستگیری کلاهبردار اصلی آغاز شد تا این که در روزهای پایانی فروردین سال‌جاری ماموران اطلاعات و امنیت عمومی متوجه شدند، کارمند یک دفترخانه نیز با متهم فراری همدست بوده که وی را در شهرستان ملارد شناسایی و دستگیر کردند.

 

به گفته شرف، متهم دستگیرشده ضمن انتقال به مرکز پلیس، به همدستی با مرد کلاهبردار فراری اعتراف کرد.

 

وی با بیان اینکه این فرد در مورد نحوه آشنایی‌اش با کلاهبردار اصلی این پرونده، عنوان کرد که برای پیگیری کارهای دفترخانه به اداره ثبت املاک و اسناد رفته و با متهم فراری به نام «حمید» آشنا شده است، گفت: متهم عنوان کرد که «حمید» با پیشنهاد پرداخت 200 میلیون ریال بابت در اختیار گرفتن اطلاعات یک قطعه زمین در شهریار، او را وسوسه کرده است.

 

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی غرب استان تهران با بیان اینکه پس از دریافت اطلاعات صاحب‌زمین و تفکیک آن به 9 قطعه به کمک یک زوج، زمین‌ها به قیمت صدها میلیون تومان به چند نفر فروخته شد، گفت:

 

در پی اظهارات این مرد، کلاهبردار اصلی پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و سرانجام دستگیر شد که این فرد در بازجویی‌ها معترف شد که مشخصات زمین شاکی و زمین‌هایی را که صاحبانشان در شهرستان و خارج از کشور زندگی می‌کرده، از طریق صاحب یک بنگاه ملکی، دریافت می‌کرده و او نیز آنها را در اختیار کارمندی قرار می‌داده است.

 

شرف با بیان اینکه متهم در حالی کلاهبرداری‌هایش را انکار می‌کرد که زوج جوان که در فروش زمین شاکی با متهم همدست بودند، او را به عنوان کلاهبردار اصلی معرفی کردند، گفت: در ادامه صاحب بنگاه ملکی هم توسط پلیس دستگیر و متهمان به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

 

جدیدترین مطالب سایت