مرگ الینای 6 ساله بدلیل قصور پزشکی !+ عکس

مجموعه : اخبار حوادث
مرگ الینای 6 ساله بدلیل قصور پزشکی !+ عکس

قصور پزشکی این بار الینای 6 ساله را به کام مرگ کشاند!

 

 الینا کودک ۶ ساله گرگانی چندی قبل برای جراحی لوزه در بیمارستان تخصصی کودکان ط.ی گرگان بستری شد ولی پس از عمل به هوش نیامد.

 

 مرگ دختر 6 ساله به علت قصور پزشکی

 

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی؛ دادستان گرگان در تشریح آخرین وضعیت پرونده فوت الینا دختر 6 ساله گرگانی در بیمارستان ط.ی اظهارکرد: نظریه کارشناسی هیئت بدوی نظام پزشکی در رابطه با فوت این دختر 6 ساله صادر شده و براساس آن جراح تبرئه و کادر درمان بیمارستان مقصرشناخته شده و تحت تعقیب قضایی قراردارند.

 

به گزارش تالاب:وی گفت: پس از شکایت پدر این دختر علیه کادر درمانی و بیمارستانی ط.ی گرگان، پرونده ارجاعی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به شعبه بازپرسی ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب گرگان واصل شد و به اتهام سهل انگاری در امر پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

مرگ الینای 6 ساله بدلیل قصور پزشکی !+ عکس

نرسیدگی کادر پزشکی بیمارستان موجت مرگ الینای 6 ساله

 

دادستان گرگان اضافه کرد: بیمار در این بیمارستان توسط متخصص جراح گوش و حلق و بینی، مورد عمل جراحی لوزه قرار گرفت که بنابر اظهارات شاکی و بدلیل سهل انگاری کادر درمانی درحین عمل، سینوس بیمار پاره و متعاقب آن مرگ مغزی و در نهایت فوت شد.

 

وی تصریح کرد: محتویات پرونده، مدارک و سوابق مربوطه و نظریه کمیسیون پزشکی قانونی استان گلستان و نظریه کارشناسان هیئت بدوی، پس از چندین مرحله و مصاحبه‌های متعدد با کلیه عوامل درگیردر پرونده به طور جداگانه توسط هیئت کارشناسی تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

 

حقی افزود: براساس نظر این هیئت و سایر قراین و مدارک موجود در پرونده قصوری متوجه جراح مربوطه نیست و رای بر برائت دکتر جراح صادر شده است و قصور بقیه کادردرمانی و پرستاری محرز است.

 

این دختر شش ساله پس از عمل لوزه، دچار آمفیزم زیر جلدی می‌شود که پس از بروز این عارضه، وی مجدد به اتاق عمل برده می‌شود و در پی آی سی یو، مراقبت‌های لازم برای وی انجام می شود. در این شرایط نیز تمام اقدامات لازم برای وی انجام و جهت تخلیه هوا از ریه موارد درمانی لازم برای وی صورت می‌گیرد. با وجود این اقدامات، ساعت پنج صبح وی دچار “ارست” شده و عملیات احیا و دیگر اقدامات برای وی انجام شد اما متاسفانه الینا دچار مرگ مغزی شد و فوت کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت