رضا داوودنژاد به اشتباه پزشکی به کما رفتم !

مجموعه : اخبار چهره ها
رضا داوودنژاد به اشتباه پزشکی به کما رفتم !

رضا داوودنژاد : گفتند ۴۸ ساعت زنده می‌مانم

 

رضا داوودنژاد در روند کاهش وزن خود که با زیر نظر بودن دکتر و اجراع دستورات دکترش بعد بروز مشکل مراجعه به بیمارستان، پزشک تشخیص داد که دچار نارسایی کبد شده‌ و باید ویتامین‌های خاصی را با تزریق مصرف کند اما پس از مدتی بیماری‌ به‌حدی پیش رفت که به CCU رفتم .
 
بعد از جضور در برنامه تلویزیونی «اکسیر» با بیان اینکه اشتباه پزشکی او را به کما برد، اظهار کرد که بازگشت‌اش به زندگی چیزی شبیه یک معجزه بود.
رضا داوودنژاد به اشتباه پزشکی به کما رفتم !
بازیگر سینما: گفتند ۴۸ ساعت زنده می‌مانم
 
به گزارش تالاب: جدیدترین قسمت برنامه «اکسیر» که به موضوع قصور پزشکی می پرداخت میزبان رضا داوودنژاد شد. داوودنژاد با حضور در این برنامه، بیماری خود را ناشی از خطای پزشکی دانست و گفت: آنچه بر سرم آمد ناشی از اشتباهات پزشکی بود.
 
وزن بالا و چاقی مفرط، زندگی را برایم سخت کرده بود و از این موضوع بسیار ناراحت بودم. به‌همین دلیل در صدد کاهش وزن برآمدم و پس از مراجعه به پزشک و با تشخیص او عمل «بای پس روده» را انجام دادم.
 

وی ادامه داد: روند کاهش وزنم در ابتدا بسیار خوب پیش رفت و حس می‌کردم به وزن طبیعی نزدیک شده‌ام اما این روند به یکباره تغییر کرد. بی‌حالی‌های پی‌درپی و ضعف بدنی به تدریج بر من غالب شد. بسیاری از اوقات به خواب عمیق می‌رفتم، اشتهای خود را به کلی از دست داده بودم و حس بی‌حالی دائمی داشتم، به طوری که سر صحنه فیلمبرداری سریال «فراموشی» که برای عید سال ۹۱ ساخته می‌شد، به‌کلی از حال رفتم. در این نقطه بود که احساس خطر کردم.

 

بازیگر سریال «پشت کنکوری‌ها» اظهار کرد: پس از مراجعه به بیمارستان، پزشک تشخیص داد که دچار نارسایی کبد شده‌ام و باید ویتامین‌های خاصی را با تزریق مصرف کنم اما پس از مدتی بیماری‌ به‌حدی پیش رفت که به CCU رفتم. در تمام این مدت پزشک معالج، نه با خود من و نه با خانواده‌ام درباره بیماری سخنی نگفت و تنها حرفی که به ما زده شد این بود که من نهایتاً ۴۸ ساعت دیگر زنده خواهم ماند.

 
رضا داوودنژاد افزود: برای عمل جراحی توسط دکتر ملک‌حسینی وارد شیراز شدم اما به‌محض ورود به این شهر به کما رفتم. آنچه من را نجات داد بیشتر شبیه یک معجزه بود. دعای خیر مردم و البته زحمات گروه پزشکی این معجزه را رقم زد.
 
رضا داوودنژاد به اشتباه پزشکی به کما رفتم ! با اشتباه پزشکی به کما رفتم نقل رضا داوودنژاد
 

وی یادآور شد: یکی از عوامل مهم در بهبود بیماری، ارتباط نزدیک بیمار و خانواده او با پزشک معالج است.

 
چیزی که متأسفانه پزشک اول من رعایت نکرد اما در شیراز دکتر ملک‌حسینی مدام با خود من و البته خانواده‌ام در ارتباط بود و مراحل معالجه را بیان می‌کرد و حتی به پدرم گفته بود تنها ۱۰ درصد امکان بهبودی پس از عمل وجود دارد. این ارتباط کمک بسیاری به تسریع بهبودی فرد بیمار می‌کند. بعدها متوجه شدم عمل «بای پس» سه برابر استاندارد پزشکی انجام شده است و این اولین خطای پزشک بود.
 
از سوی دیگر زمان حضور من در بیمارستان بیش از حد بود و اگر زودتر به شیراز منتقل می‌شدم به جای عمل جراحی سخت، حتی با تجویز دارو نیز می‌توانستم سلامتی خود را به دست آورم و به زندگی عادی بازگردم.
 

داوودنژاد در پایان با اشاره به اینکه اکنون در سلامت کامل به‌سر می‌برد، گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی «فِراری» ساخته پدرم را به پایان رسانده‌ام و قصد دارم در آینده با قدرت به سینما بازگردم.

 

این برنامه که تهیه کنندگی آن بر عهده «مصطفی شریفی» است در قسمت‌های گذشته خود نحوه مواجهه با بیماری‌هایی چون «ام اس»، «سرطان»، «سکته مغزی و قلبی» و… را مطرح و بررسی کرده و با اجرای فرزاد حسنی و نیز همراهی دکتر مسعود صابری از شبکه سوم سیما پخش می شود.

 
 
جدیدترین مطالب سایت