شغل دوم بازیگران زن ایرانی

مجموعه : اخبار چهره ها
شغل دوم بازیگران زن ایرانی

شغل دوم بازیگران زن سینمای ایران

تعدادی از بازیگران زن ایرانی علاوه بر حرفه اصلی خود، در کنار بازیگری شغل دیگری را نیز برای خود دست و پا کرده اند.

 

 بازیگران سینمای ایران سال هاست که در کنار بازیگری دل مشغولی های دیگر هم دارند و البته که بانوان بازیگر ایرانی نیز اغلب در این حیطه تجربیات خاص خود را داشته اند.

 

هانیه توسلی و بهاره رهنما از جمله بازیگران زن سینمای ایران هستند که در ماه های اخیر درگیر دو حیطه متفاوت شده اند؛ توسلی در گیر بازی اسکواش شده و بهاره رهنما هم کافه داری می کند.

 

هانیه توسلی اخیرا در ترکیب تیم اسکواش بانوان هنرمندان مقابل تیم نفت در لیگ تهران مسابقه داد و فصل آینده در لیگ کشوری حاضر می شود.

 

وی در این خصوص اعلام کرد: تشکر می کنم از سحر فولادوند مربی خوبمون که کلی زحمت کشید و با ما کار کرد.

 

پارسال که این تیم را راه انداختم فکر نمی کردم سال دیگه بتوانیم در لیگ تهران مسابقه بدهیم. اسکواش ورزش سختی است اما واقعا تمرین تلاش و زمان گذاشتن نتیجه بخشه. حالا قرار است سال بعد کولاک کنیم.

شغل دوم بازیگران زن ایرانی

شغل دوم بازیگران زن ایرانی

 

کافه داری خانم بازیگر

بهاره رهنما که از خیلی وقت پیش ها دوست داشت کاری به جز سینما و تئاتر برای خودش راه بیندازد و چون قسمتی از زندگی روزانه خودش را به نویسندگی اختصاص داده بود دنبال محیطی آرام و دنج می گشت که علاوه بر ایجاد آرامش، بتواند از آنجا برای نوشته هایش الهام بگیرد. برای همین به این فکر افتاد که کافه رستورانی کلاسیک در یک کوچه دنج و خلوت به اتفاق چند نفر از دوستانش راه بیندازد.

 

خودش در این باره گفت: این محیط برای من آرامش می آورد و در عین حال پر از جذابیت است چون می توانم در اینجا رفت و آمد آدم ها را ببینم و با آنها معاشرت کنم. البته کافه داری، کار سنگینی است. آن هم از این بابت که آدم باید حواسش به نظم و انضباطی باشد که این مکان به آن نیاز دارد.

 

یک کار گروهی

بهاره رهنما از ابتدای کار تمام هزینه های لازم برای راه اندازی چنین کافه رستورانی را نداشت و البته مشغله های زیادش هم اجازه نمی داد تا به تنهایی به امور کافه رسیدگی کند، برای همین با چند نفر از دوستانش شریک شد تا کافه شان را با کمک هم راه اندازی کنند.

 

خودش در این باره بیان داشت: چند نفر از دوستانم و یکی از اقوام دور به من پیشنهاد دادند تا یک رستوران افتتاح کنیم، قبل از اینکه این پیشنهاد را اجرایی کنم، دو ماه فکر کردم و طی چند جلسه به این دوستان محلق شدم.

 

البته بخش اعظم سهام و رسیدگی به اینجا بر دوش دوستانم است و من بیشتر در قسمت ثبت لوگو و نمایندگی گرفتن در شهرستان ها به عنوان موسس یک کافه فرهنگی فعالیت می کنم.

 

کافه ای که در آن جشن کتاب برگزار می کنیم و سعی می کنیم ماهی یک بار میزبان چهره های ادبی و فرهنگی باشیم و ارتباطات مردم را گسرش بدهیم.کافه رستورانی که رهنما مدیریتش را برعهده دارد، مثل یک خانه چوبی وسط کوچه واقع شده و از لحاظ موقعیتی چشم رهگذران را به خود خیره می کند

 

و همین خیره کننده بودن باعث شده نظر بهاره رهنما به آن جلب شود. رهنما گفت: یکی از نکاتی که برای من خیلی جالب بود همین محیط کوچک کافه است.محیط های کوچک راحت تر اداره می شوند و صمیمیت بیشتری به کسی که در آنجاست انتقال می دهد. برای همین،

 

اینجا به دلم نشست و ارتباط خوبی با مردم برقرار کردم. البته اینجا هنوز کامل نشده، قرار است که روی موسیقی داخل کافه کارهای زیادی انجام بدهیم و به شکل خاصی از موسیقی در آن برسیم.

 

منوی آن هم تغییرات زیادی می کند. در کار کافه داری، علاوه بر دیزاین زیبا، موسیقی و منوی غذا یا نوشیدنی های گرم و سرد از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
شغل دوم بازیگران زن ایرانی

شغل دوم بازیگران زن ایرانی

 

استفاده از تابلوهای زیبا

بهاره رهنما خودش یکی از مشتریان پر و پا قرص گالری های عکس و نقاشی است. برای همین هم در این کافه رستوران دست به کار جالبی زده که استفاده از تابلوهای متغیر روی دویار است.

 

او هر ماه از هنرمند جوانی که کارهای قابل توجهی ارائه داده کارهایش را می گیرد و روی دیوار کافه رستوران نصب می کند

 

و قیمتش را هم زیر آن می نویسد تا هر کسی تمایل داشت آن را خریداری کند. سود این کار هم به نفع بچه هایی است که درگیر بیماری های خاص هستند.

 

بازیگر «سن پطرزبورگ» در این باره گفت: ماه قبل تابلوهایی که روی دیوار نصب شد، به نفع بچه های هموفیلی بود که تا الان شش تا از آنها به فروش رفته است.

 

همین موضوع، کافه ما را از دیگر کافه ها متمایز کرده است. اگر کافه داری بتواند از این مدل کارها انجام بدهد قطعا مشتریان بیشتری جذب می کند و این خلاقیت ها در رونق کارش موثر است. البته ما به جزاین کار، کارهای جالب دیگری هم انجام داده ایم برای مثال روزهای چهارشنبه غذاها و خوراکی های کافه رستوران ما برای بانوانی که می آیند نصف قیمت است و همین مسئله به تعداد مشتریان ما اضافه کرده است.

 

اصول کافه داری را رعایت می کنیم

بهاره رهنما از اصول کافه داری و البته رستوران داری هم روایت خودش را دارد. او اعتقاد دارد اگر کافه دارها بعضی مسائل کوچک را رعایت کنند، می توانند یک کافه رستوران خوب و خوشنام داشته باشند. او اظهار داشت: من فکر می کنم مهمترین اصلی که باید در این کار رعایت شود صداقت است.

 

مردم صداقت را بیشتر دوست دارند و همین باعث می شود افراد به یکدیگر اعتماد کنند. ما همیشه عادت داریم به مشتری راستش را بگوییم. مثلا پرس های یک نفره ما، دو نفر را کاملا سیر می کند و ما این موضوع را با مشتریان درمیان می گذاریم. دلیلش را هم می گوییم.

شغل دوم بازیگران زن ایرانی

ما پرس ها را حجیم تر آماده می کنیم تا قیمتش خیلی پایین نیاید. از طرف دیگر ما سعی می کنیم خودمان به مشتریان پینشهاد کنیم تا اضافه غذای شان را با خود به خانه ببرند، چون اصلا دوست نداریم غذاها دور ریخته شوند. گاهی شده خودمان به آنها پیشنهاد می کنیم بقیه غذا را برایشان دسته بندی کنیم.

 

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که یک کافه دار باید آن را رعایت کند، تازه بودن محصولات است. اینجا تمام مواد غذایی تازه و به روز خریداری می شود. گاهی اوقات این موضوع باعث می شود وسط روز با کمبود مواد غذایی رو به رو شویم و دوباره برویم خرید. با این حال دوست داریم غذای تازه دست مشتری بدهیم.

 

اینجا شبیه خانه ای است که هر زمان ممکن است برایش مهمان بیاید و باید از مهمان خوب پذیرایی کرد، خصوصا مهمانی که خودش پول غذایش را حساب می کند.

 

کافه داری با مشاوره های بهرام رادان و سحر دولتشاهی

 

بهاره رهنما به عنوان یک هنرمند و البته یک کافه دار دوست دارد مشتریانش با روی خوش، تمیزی کافه و عطر و طعم های خوب مواجه شوند. برای همین در ارتباط با مشتریان شبیه آدم معروف های دیگر برای خودش مرز خاصی قائل نمی شود.

 

رهنما گفت: من دوست ندارم دور از دسترس باشم و شیوه زندگی ام در این 25 سالی که در سینما و تلویزیون فعالیت می کنم به گونه ای بوده که هیچوقت بین من و مردم فاصله ای به وجود نیامده چون در دل اجتماع و در دل اتفاق ها بودن، بیشتر با روحیه ام سازگار است. مردم بیشتر اینجا می آیند تا مرا ببینند و ببینند یک بازیگر چطور می تواند رستورانی را اداره کند. برایشان جالب است من را در این قالب ببینند.
شغل دوم بازیگران زن ایرانی

شغل دوم بازیگران زن ایرانی

 

من به عنوان کافه دار سعی می کنم وارد حریم خصوصی مشتریانم نشوم و برای سرکشی کردن به حرف های آنها از بهانه هایی مثل «غذا چطور بود»، «راضی بودین» و… استفاده نمی کنم.

 

اما در کنار این با مردمی که دوست دارند با من حرف بزنند، سوال بپرسند، عکس بگیرند و… حتما عکس می گیرم و سعی می کنم اجازه ندهم مشکلی پیش بیاید.

 

موضوع جالب توجه دیگر در کافه رستوران بهاره رهنما این است که اینجا اتاق فکر دارد و همه کسانی که در این مجموعه همکاری دارند هر از چندگاهی دور هم جمع می شوند تا در مورد اداره این مکان و حتی خوشامدگویی با هم صحبت کنند. در این اتاق آدم های هنرمندی شبیه بهرام رادان و سحر دولتشاهی هم مشاوره داده اند.

 

جدیدترین مطالب سایت