علی لاریجانی : از ترانه علیدوستی یاد بگیریم

مجموعه : اخبار چهره ها
علی لاریجانی : از ترانه علیدوستی یاد بگیریم

رییس مجلس شورای اسلامی:از ترانه علیدوستی یاد بگیریم

  در ابتدای نشست علنی امروز رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و عرض تسلیت به آن‌ها، گفت: از تلاش‌های گسترده دولت، نیروی انتظامی، اورژانس و شهرداری تهران تشکر می‌کنم.

 

درباره اقدام ترانه علیدوستی در تحریم مراسم اسکار، گفت: موضع هنرمند کشورمان در تحریم جشنواره امریکایی نمونه‌ای از غیرت ایران است و دولت امریکا باید از این نمونه درس بگیرد.

 

به گزارش تالاب:علی لاریجانی درابتدای نشست علنی امروز مجلس که پس ازتعیلات دوهفته‌ای نمایندگان آغاز شد، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی پلاسکو اعلام کرد: در روزهای گذشته حادثه تاثربرانگیز فروریختن ساختمان پلاسکو وجدان جامعه را به‌شدت جریحه‌دار کرد.

 

او با اشاره به برخی اقدامات مجلس شورای اسلامی در این رابطه خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه وقوع حادثه پلاسکو، کمیسون عمران به‌همراه دو کمیسیون دیگر مجلس ماموریت پیدا کردند که با بررسی جوانب این حادثه به مجلس و نمایندگان گزارش بدهند که امیدوارم در اولین فرصت گزارش خود را تقدیم مجلس کنند.

 

 او تاکید کرد: لازم به ذکر است که این گزارش هم باید در مورد چرایی و علل وقوع این حادثه، نظر روشنی ارائه کند و هم راهکاری ارائه کند که از تکرار آن در آینده جلوگیری شود.

 

رییس قوه مقننه به موضوع وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت: لازم است دولت و مجلس کمک‌هایی را در این زمینه داشته باشند. نمایندگان استان پیگیر امور هستند و کمیسیون عمران و شوراها نیز پیگیر امور خواهند بود. 

 

او نسبت به فرمان جدید ترامپ درخصوص ایجاد اخلال در مسافرت‌های شهروندان ایران و ۶ کشور مسلمان نیز واکنش نشان  داد و گفت: این اقدام دولت آمریکا، سخافت در بینش و رفتار آن‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

 

البته این حادثه از طرفی هراس این دولت را ظاهر کرد که از سایه خود هم می‌ترسند و هم روحیه خشن نژادپرستانه آنان را که پشت ظاهر عوام‌فریبانه دموکراسی‌خواهی و حقوق بشر پنهان شده است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در غیر این صورت کشوری که از قدرت امنیتی برخوردار باشد با دلهره و اضطراب و هراس چنین تصمیماتی را نمی‌گیرد، به‌ویژه ذکر نام ایران در این رابطه، آن هم به بهانه نگرانی از اقدامات تروریستی به شوخی شباهت بیشتری دارد.

 

او ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که ایران در سال‌ها اخیر یک‌تنه در مقابل تروریسم ایستاد و دیگر کشورها بعداً به آن پیوستند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اعتراف هیلاری کلینتون درخصوص حمایت ایالات متحده از داعش، با بیان این‌که امریکا دچار سوءتفاهم شده است، درباره اقدام ترانه علیدوستی در تحریم مراسم اسکار، گفت: موضع هنرمند کشورمان در تحریم  جشنواره امریکایی نمونه‌ای از غیرت ایران است و دولت امریکا باید از این نمونه درس بگیرد.

 

 لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: بعید است که آن‌ها ندادند مصدر اصلی تروریسم کجاست. ایران کشوری امن و متکی بر خود است و براساس ارزش‌های اسلامی از همزیستی مسالمت‌آمیز همه ملل حمایت می‌کند و دچار بازی‌های کودکانه برخی کشورها نمی‌شود.

 

جدیدترین مطالب سایت