ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

مجموعه : اخبار چهره ها
ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

ناگفته های از نیکی کریمی را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم و بیوگرافی و عکسهای نیکی کریمی بازیگر زن ایرانیو خانواده اش

 

نام : نیکی
نام خانوادگی : کریمی
تاریخ تولد :  ۱۹ آبان ۱۳۵۰
محل تولد : تهران
پیشه : بازیگر، کارگردان، مترجم، عکاس

 

نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است.کریمی با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی یکی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده است. وی همچنین تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی

 

زندگی شخصی نیکی کریمی

وی از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. اما نخستین حضور جدی‌اش را می‌توان در فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

کودکی نیکی کریمی

 

من در خانواده ای رشد کرده ام که مقوله خانواده برایشان ارزش زیادی داشته است نزدیکترین فرد برای هر کسی خانواده اوست ،نه هیچ شخص دیگری.نیکی کریمی که اعضای خانواده‌اش در انگلستان زندگی می‌کنند بین تهران و لندن در رفت‌وآمد است.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی و مادرش در لندن

 

اینکه خانواده دور از شما هستند باعث ایجاد فاصله بین شما نمی شود؟

نیکی کریمی – دور هستند اما خیلی به ایران می آیند و می روند. یعنی در رفت و آمد هستند و اصولا ما خیلی خانواده نزدیکی هستیم. البته آنها مهاجرت کردند اما من خیلی از اوقات که اینجا کاری ندارم در لندن هستم و ارتباط ما همیشه گرم و صمیمی بوده و خواهد بود.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی و پدرش

 

زیباترین لحظات زندگی شما کدام است؟

لحظات خوب در زندگی زیاد داشته ام ،اما یکی از بهترین ها دریافت جایزه جشنواره تائورمینا ست،دیگری هم برای فیلم دو زن در جشنواره فجر ،من دوازده بار کاندید شدم و فقط یک بار جایزه گرفتم به همین دلیل جوایز خارجی برایم ارزش داشتندو به من نشان می دادند که راه درست را طی می کنم

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

ویوین خواهرزاده نیکی کریمی

 

نیکی کریمی و ابوالفضل پور عرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند. پس از آن، وی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد. در سال ۱۳۷۱۱ بازی در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.

 

در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و او برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی

 

پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. نیکی کریمی با بازی در این فیلم، به بازیگر ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم «واکنش پنجم» ادامه یافت.

 

وی برای پنجمین بار برای فیلم «دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی و مریلا زارعی در دو زن

 

پس از اینکه دستیاری عباس کیارستمی را در فیلم «A.B.C. Africa» به عهده گرفت، در سال ۱۳۸۰ فیلم کوتاه مستندی با عنوان «داشتن یا نداشتن» ساخت که به موضوع زوج‌های نابارور مراجعه‌کننده به کلینیک رویان می‌پرداخت. این مستند برنده جایزه باران شد.

 

در سال ۱۳۸۱ در دو فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «واکنش پنجم» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت. وی برای اولین بار در فیلم «باج خور» اثر «فرزاد مؤتمن» در یک نقش خاکستری بازی کرد.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی و عباس کیارستمی

 

در سال ۱۳۸۳ اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد. این فیلم به خاطر شرایط ممیزی در ایران اکران نشد ولی در جشنواره‌های معتبر خارجی درخشید از جمله در جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفت.

 

نیکی کریمی فیلم بعدی خود به نام چند روز بعد را در سال ۱۳۸۵ و در شرایطی ساخت که هنوز تکلیف اکران یک شب در هاله‌ای از ابهام قرار داشت او در فیلم دوم خود بازی هم کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین شده کارگردانی کرد ولی باز این فیلم هم به خاطر مسائل ممیزی در ایران هنوز اکران نشده است. سومین فیلم نیکی کریمی با نام سوت پایان در سال ۱۳۸۹ خورشیدی ساخته شد.

 

این فیلم در جشنواره‌های جهانی موفق ظاهر شد و در جشنواره‌های پوسان کره جنوبی، دوربان آفریقای جنوبی، وزول فرانسه، سیدنی، دبی، کلکته، چنای هند، مانهایم آلمان، پراگ جمهوری چک به نمایش درآمد. این فیلم توانست جایزه اصلی جشنواره مان‌هایم آلمان و سه جایزه از جشنواره وزول فرانسه کسب کند.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی در جشنواره فیلم کن

 

وی در تله تئاتر خرده جنایت‌های زن و شوهری برای اولین بار در یک کار تلویزیونی حاضر شد.

در دومین مراسم تجلیل از سینماگران سلامت‌محور که فروردین ماه سال ۱۳۹۱ در خانه سلامت شهرداری منطقه ۷ تهران برگزار شد ضمن نمایش فیلم مستند داشتن یا نداشتن، از نیکی کریمی برای ساخت فیلمی با رویکردی هنری و اجتماعی دربارهٔ یکی از حوزه‌های مهم سلامت شهروندان، تقدیر و قدردانی شد. همچنین در این مراسم از کتاب «گزارش عملکرد سینما سلامت» توسط نیکی کریمی رونمایی شد.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی

در دومین جشنواره فیلم‌های فارسی‌زبان سیدنی که در شهریور ۱۳۹۲ برگزار شد از نیکی کریمی تقدیر شد. در این مراسم فیلم‌های چند روز بعد، سوت پایان و یک شب از ساخته‌های نیکی کریمی به نمایش درآمد.

 

در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته، که در آبان ۱۳۹۳ در کلکته هندوستان برگزار شد و کریمی داوری بخش بین‌الملل این جشنواره را بر عهده داشت، در مراسم بزرگداشتی که برای وی برگزار شد تعدادی از فیلم‌های منتخب نیکی کریمی اکران شد.در آذر ۱۳۹۴ در مراسمی که به همت وی و چند تن از دیگر هنرمندان در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد، توسط نیکی کریمی از فعالیتهای هنری شهلا ریاحی تقدیر شد.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی در جشنواره هند

نیکی کریمی همچنین در زمینه عکاسی نیز فعالیت دارد. وی تاکنون چندین نمایشگاه عکس از کارهای خود، برگزار کرده است. وی تاکنون سبک‌های مختلف عکاسی همچون پرتره و… را تجربه کرده ولی عکاسی از طبیعت در آثار او چشمگیرتر است.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی و مادرش

 

درباره نیکی کریمی

برای نسل ما و نسل بعدتر از ما، نیکی کریمی شمایل یک بانوی موفق است. در این سال ها البته کسانی آمدند که گاهی در یک وجه خاص ستاره شدند و درخشیدند و هستند یا رفتند اما در مجموع زندگی، کار و حاشیه هایشان، چیزی بود که موفقیت شان را خدشه دار کرده است اما او همچنان در مدار نیکی ماند.

 

با عروس آمد و با یک زیبایی خانمانه همچنان عروس ماند. با اینکه همیشه سوپراستار سینما بود اما همانطوری که در همین مصاحبه هم گفته است هیچ وقت اسیر شهرت نشد. همچنان که هیچگاه کسی او را طوری ندید که در شأن یک ستاره نباشد.

 

یک ستاره پاپیولار بود اما هیچگاه رفتارش و حرف هایش و سلیقه هایش عامیانه نبود. از همان اولین فیلم هایش که در سال های آخر تین ایجری اش بود، هیچگاه رفتار تین ایجری نداشت، هر چند که همین الان هم، در کنار علاقمندان بی شمارش، تین ایجرها هم عاشقانه دوستش دارند.

 

خیلی زود ترجمه سرگذشت زندگی مارلون براندو را به صورت پاورقی در مجله فیلم و بعد به صورت کتاب منتشر کرد، کتابی که هم برایش به عنوان یک بازیگر درس بود و هم به عنوان یک مترجم و نویسنده.

 

همان سال ها و در اوج سال های اولیه جوانی در اوج شهرت قرار گرفت و با اکثر کارگردان های بزرگ کار کرد اما هیچ گاه گم نشد و گیریم کمی مغرور، اما همین غرور هم زیبنده او بود و باعث شده است برای خود حریمی درست کند تا زندگی توأمان ستاره گی و روشنفکرانه اش را تا الان هدایت کند که یک بازیگر طراز اول، یک کارگردان خوش قریحه و خوش آتیه، یک سینماگر و سینماشناس جهانی با سابقه ده ها جشنواره بین المللی، یک نویسنده و مترجم مهمتر و مهم تر از همه یک بانوی تمام عیار و موفق است. یک آبانی تمام عیار؛ بانوی موفق آبان.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی

 

نیکی کریمی در فیلم عروس

عروس فیلمی ایرانی به کارگردانی بهروز افخمی و محصول سال ۱۳۶۹ است. در این فیلم نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب به ایفای نقش پرداختند. وی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم عروس،در نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی در فیلم عروس

نیکی کریمی فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید

دیوانه‌ای از قفس پرید سومین فیلم بلند احمدرضا معتمدی و با بازی نیکی کریمی است این فیلم محصول سال ۱۳۸۱ است.این فیلم در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و موفق به دریافت سه سیمرغ بلورین شد.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی در فیلم دیوانه ای از قفس پرید

 

نیکی کریمی در فیلم آذر

فیلم سینمایی «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی امروز ۷ آبان ماه در تهران کلید خورد.«آذر» اولین فیلم بلند سینمایی محمد حمزه‌ای است که فیلمنامه آن توسط احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور به نگارش در آمده و تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده نیکی کریمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران است.

لازم به ذکر است که نیکی کریمی و حمیدرضا آذرنگ بازیگران اصلی فیلم «آذر» هستند

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی در فیلم آذر

نیکی کریمی در فیلم شیفت شب

شیفت شب فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و نویسندگی نیکی کریمی و علی اصغری ساخته سال ۱۳۹۳ است. این فیلم مسائل و مشکلات جامعه ایران را در زمان تحریم‌های علیه این کشور به تصویر می‌کشد.

 

لیلا زارع که برای مخاطبین ایرانی بیشتر با سریال « ارمغان تاریکی » به خاطر آورده می شود، بازیگر نقش اصلی این فیلم است. محمدرضا فروتن هم بازیگر نقش اصلی مرد می باشد. در کنار این دو بازیگر، بازیگران مطرحی از جمله گوهر خیراندیش، امیر آقایی و سحر قریشی هم نقش های مکمل را عهده دار شده اند.

 

خودِ نیکی کریمی هم حضوری نیمه هیچکاکی در فیلم دارد! آتیلا حجازی را هم می توانید در فیلم پیدا کنید!در اینا فیلم بهترین بازیگر نقش اول زن به لیلا زارع رسید وی نامزد دیپلم افتخار در سی و سومین جشنواره فیلم فجر شد

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی در نشست فیلم شیفت شب

 

فیلم هایی که نیکی کریمی کارگردانی کرده

شیفت شب (۱۳۹۳)
روزی روزگاری فوتبال (مستند، ۱۳۹۱، شبکه نمایش خانگی)
سوت پایان (فیلم، ۱۳۸۹)
چند روز بعد (فیلم، ۱۳۸۵)
یک شب (فیلم، ۱۳۸۳)
داشتن یا نداشتن (مستند، ۱۳۸۰)

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی و پوریا پور سرخ

فیلم های سینمایی نیکی کریمی

ربوده شده (۱۳۹۴)
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت (۱۳۹۳)
مرگ ماهی (۱۳۹۳)
تمشک (۱۳۹۲)
زندگی جای دیگری است (۱۳۹۲)
لاله (۱۳۹۲)
بشارت به یک شهروند هزاره سوم (۱۳۹۱)
تلفن همراه رئیس‌جمهور (۱۳۹۰)
من همسرش هستم (۱۳۹۰)
سوت پایان (۱۳۸۹)
در امتداد شهر (۱۳۸۹)
خیابان‌های آرام (۱۳۸۹)
جرم (۱۳۸۹)
دموکراسی تو روز روشن (۱۳۸۸)
سلام بر عشق (۱۳۸۸)
شکلات داغ (۱۳۸۸)
همبازی (۱۳۸۸)
آقای هفت رنگ (۱۳۸۷)
بیداری (۱۳۸۷)
خیابان بیست و چهارم (۱۳۸۷)
دو خواهر (۱۳۸۷)
شبانه روز (۱۳۸۷)
محاکمه در خیابان (۱۳۸۷)
جعبه موسیقی (۱۳۸۶)
زن دوم (۱۳۸۶)
زن‌ها فرشته‌اند (۱۳۸۶)
چند روز بعد (گریز) (۱۳۸۵)
سه زن (۱۳۸۵)
بر باد رفته (۱۳۸۴)
پرونده هاوانا (۱۳۸۴)
چه کسی امیر را کشت؟ (۱۳۸۴)

ستاره‌ها ۲: ستاره است
شام عروسی (۱۳۸۴)
نوک برج (۱۳۸۴)
باج خور (۱۳۸۲)
دیوانه‌ای از قفس پرید (۱۳۸۱)
واکنش پنجم (۱۳۸۱)
نیمه پنهان (۱۳۸۰) (بازیگر و سرمایه‌گذار)
هزاران زن مثل من (۱۳۷۹)
ای‌بی‌سی آفریقا (۱۳۷۹) (با تشکر از)
بازیگر (۱۳۷۸)
دختران انتظار (۱۳۷۸)
میکس (۱۳۷۸)
نسل سوخته (۱۳۷۸)
دو زن (۱۳۷۷)
سیب سرخ حوا (۱۳۷۷)
باد و شقایق (۱۳۷۶)
جهان پهلوان تختی (۱۳۷۶)
روانی (۱۳۷۶)
ابر و آفتاب (۱۳۷۵) (با تشکر از)
برج مینو (۱۳۷۴)
سایه به سایه (۱۳۷۴)
بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)
پری (۱۳۷۳)
سارا (۱۳۷۱)
ردپای گرگ (۱۳۷۰)
عروس (۱۳۶۹)
وسوسه (۱۳۶۸)

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی در جشنواره فیلم دبی

نیکی کریمی در تلویزیون

کیمیا (سریال، به کارگردانی جواد افشار، ۱۳۹۴)
سرزمین کهن (سریال، به کارگردانی کمال تبریزی، ۱۳۹۲)
خرده جنایت‌های زن و شوهری (تله تئاتر، به کارگردانی فرهاد آییش – ۱۳۸۷)
زندگی (مجموعه تلویزیونی، به کارگردانی محمدرضا اعلامی، ۱۳۷۴)

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی در سریال کیمیا

 

جوایز و افتخارات نیکی کریمی در جشنواره های خارجی

برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم مانهایم-هایدلبرگ برای کارگردانی فیلم سوت پایان (آلمان، ۲۰۱۲)
برنده جایزه امیل گوئیمت از جشنواره بین‌المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، ۲۰۱۲)
برنده جایزه اینالکو داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، ۲۰۱۲)
برنده جایزه دبیرستان از جشنواره بین‌المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، ۲۰۱۲)
نامزد دریافت جایزه چرخ طلایی از جشنواره بین‌المللی فیلم وزول برای کارگردانی فیلم سوت پایان (فرانسه، ۲۰۱۲)
نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی برای کارگردانی فیلم سوت پایان (۲۰۱۱)

 

نامزد دریافت جایزه بزرگ در جشنواره بین‌المللی فیلم فریبورگ برای کارگردانی فیلم چند روز بعد (سوئیس، ۲۰۰۷)
برنده جایزه عصای سفید از جشنواره فیلم تورین برای کارگردانی فیلم یک شب (ایتالیا، ۲۰۰۵)
نامزد دریافت جایزه الکساندر طلایی در جشنواره بین‌المللی فیلم تسالونیکی برای کارگردانی فیلم یک شب (یونان، ۲۰۰۵)[۱۲]
برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم قاهره (۲۰۰۱) برای بازی در فیلم نیمه پنهان (تهمینه میلانی)
برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم تائورمینا (ایتالیا، ۱۹۹۹) برای بازی در فیلم دو زن
برنده جایزه صدف نقره‌ای برای نقش اول زن بطور مشترک از چهل و یکمین جشنواره فیلم سن سباستین (اسپانیا، ۱۹۹۳) برای بازی در فیلم سارا

برنده جایزه مونگولفیه نقره‌ای برای نقش اول زن بطور مشترک از یازدهمین جشنواره سه قاره نانت (فرانسه، ۱۹۹۲) برای بازی در فیلم سارا

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

امیر آقایی، نیکی کریمی، وحید جلیلوند و ابرتو باربرا در فرش قرمز ونیز

 

نیکی کریمی برای نمایش فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» در جشنواره فیلم ونیز حاضر شد.

«چهارشنبه 19 اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند در هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته شد.این فیلم با بازی نیکی کریمی عنوان بهترین فیلم بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.امیر آقایی، برزو ارجمند و شاهرخ فروتنیان دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی در جشنواره فیلم ونیز

 

کریمی در سال 1993 برای بازی در فیلم «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی جایزه صدف نقره‌ای جشنواره فیلم سن‌سباستین را دریافت کرد.

 

جوایز و افتخارات نیکی کریمی در جشنواره فیلم فجر

برنده دیپلم افتخار «جایزه ویژه هیئت داوران» در بخش سودای سیمرغ برای مجموعه بازی‌های وی و کارگردانی فیلم شیفت شب، سی و سومین جشنواره فیلم فجر – (۱۳۹۳)
نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم من همسرش هستم، سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۹۰)
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم، بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۸۱)

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم دو زن، هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۷۷)

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم روانی، شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۷۶)
نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم پری، سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۷۳)
نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سارا، یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۷۱)
نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم عروس، نهمین دوره جشنواره فیلم فجر – (۱۳۶۹)

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

عکس نیکی کریمی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر 35

 

ازدواج نیکی کریمی

نیکی کریمی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است این هنرمند 24 سال ستاره سینمای ایران بوده و همه او را عروس سینمای ایران می‌دانند اما نکته این است که عروس سینمای ایران هنوز در دنیای واقعی بله نگفته و عروس نشده است.

 

او طی این سال‌ها همیشه مورد توجه رسانه‌ها، مردم و همکاران سینمایی‌اش بوده است اما از جواب دادن به سؤال‌هایی درباره زندگی شخصی‌اش طفره رفته و هیچ‌وقت به چنین سؤالاتی جواب نداده تا کسی نداند نظرش درباره ازدواج و زندگی مشترک چیست.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی مدل مون بلان

 

تولد نیکی کریمی

مرا تو بی سببی نيستی … شب بارانی همگی خوش …

با تمام وجود ممنون محبت دوستان ، ياران و همراهان كه از ديروز به فكرم بودند و با پيام های محبت اميزشان شادم كردند و كنارم بودند …

اين به ياد بودن و اين محبت بی دريغ واقعا به فكرم انداخت كه انسان ها چقدر همه به هم احتياج دارند و چقدر وجودشان به هم وابسته است …

چقدر در لحظاتی از زندگی می توانيم با يك لبخند حال همديگر را خوب كنيم …

پس اين محبت را از هم دريغ نكنيم و با اغوش باز و بدون توقع باشيم …

اين چيزی است كه من اين دو روز از شما ديدم …

اين روز های زيبای پاييزی برايتان ارامش ، قدر دانی ، لذت ، صبر ، بصيرت ، شادی درونی و در اخر سلامتی ارزومندم

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

کیک تولد نیکی کریمی

 

شما متولد ماه آبان هستید؟ به نظر متولدین ماه های مختلف ویژگی های مختلفی دارند؟ آبانی ها چه مشخصه هایی دارند؟

– وقتی آدم می خواند متوجه می شود انگار متولدین ماه های مختلف ویژگی های مشخصی دارند و با هم فرق می کنند اما به هر حال همه اینها به تربیت خانوادگی و محیط پرورش آدم ها هم مربوط است. با این حال من گاهی وقت ها متوجه خصوصیات مشترکی با آبانی ها می شوم.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی
از کتاب هایی که می خواندید یا کسانی که می دیدید کسی بود که دوست داشته باشید نقشش را بازی کنید یا فیلمش را بسازید؟

– وقتی خیلی جوان بودم آنا کارنینا را خیلی دوست داشتم و از شخصیتش خیلی خوشم می آمد. بعدا همیشه خودم را در کارهای سیمون دوبوار می دیدم و خانم هایی که در قصه هایش هستند را دوست داشتم.

 

همیشه این فکر توی ذهنم بود که اگر فیلمش ساخته می شد چقدر خوب بود. از قصه ها و رمان های فارسی هم کارهای سیمین دانشور را دوست داشتم و با خودم می گفتم کاش یک زمانی ساخته شود و من هم نقشش را بازی کنم.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی

نیکی کریمی مترجم و نویسنده

اولین کتابی که نیکی کریمی ترجمه کرد «آوازهایی که مادرم به من آموخت» بود که زندگی نامه مارلون براندو اثر «رابرت لینزی» است و در سال 1380 منتشر شد. این ترجمه البته در سال های قبل از آن به صورت دنباله دار در مجله فیلم منتشر شده بود.

 

کریمی در سال 1383 «بار دیگر، تولدی دیگر» را منتشر کرد که اشعار برگزیده فروغ فرخزاد به همراه برگردان اشعار به انگلیسی و لوح فشرده ای محتوی دکلمه اشعار توسط خود ایشان بود.

 

«نزدیکی» (رمان، اثر حنیف قریشی 1384)، «نور ماه بر درختان کاج» (ذن هایکو، اثر جاناتان کلمنتش – 1385)، «مجموعه اشعار یکصد شاعر زن چینی» و «عشق زمان غم» (مجموعه 10 داستان کوتاه از حنیف قریشی) آثار دیگر او در زمینه ترجمه و تالیف بودند. کتاب «عشق سال های غم» نوشته حنیف قریشی که توسط انتشارات افراز منتشر شد در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید.

 

کتابی که شامل 10 قصه است که در لندن می گذرد و در آن عشق، نفرت، غم و شادی در روابط بین آدم ها روایت می شود. حالا، در روزهایی که «شیفت شب» هم اکران می شود، کتاب شیفت شب هم منتشر خواهد شد که شامل فیلمنامه این فیلم و دو فیلم دیگر نیکی کریمی، «یک شب» و «سوت پایان» است.

 

ناگفته های جالب نیکی کریمی در مورد زندگیش

نیکی کریمی

 

نیکی کریمی:من همیشه اینطوری بودم و دلیلی نمی بینم بخواهم جور دیگری که نیستم وانمود کنم و به صراحت نظرم را می دهم و حرفم را می گویم. خیلی وقت ها آدم ها فکر می کنند راجع به من چه نظری خواهند داد اگر فلان چیز را بگویم اما من اینطور فکر نمی کنم.

 

من اینطوری هستم یا دیگران می پسندند و یا نمی پسندند. البته این به معنی نیست که فرهنگ و اخلاقیات جامعه و موارد این چنینی را در صحبتم رعایت نمی کنم. باید به عقاید و باورهای عمومی و حتی باورها و عقاید شخصی دیگران احترام گذاشت. خیلی ها هم فکر می کنند صراحت یعنی این که هر نظری راجع به دیگران دارند بگویند اما نه این با صراحت فرق دارد و آن نیست.

جدیدترین مطالب سایت