چرا افراد معروف با سکته قلبی جان میسپارند ؟

مجموعه : اخبار چهره ها
چرا افراد معروف با سکته قلبی جان میسپارند ؟

چرا افراد معروف با سکته قلبی جان میسپارند ؟

متاسفانه افراد و بازیگران معروفی هستند که به دلایل کارهای زیاد و مشاغل فکری زیاد در طول زمان باعث سکته های قلبی میشوند در ادامه تالاب را دنبال کنید.

 

اگر دقت کرده باشید بیشتر افراد سرشناس و مشهور بیشتر به دلیل سکته های قلبی ناگهانی جان خود را از دست می دهند. عوامل مختلفی موجب مرگ در افراد یک جامعه می‌شود اما در این میان مرگ نابهنگام افراد مشهور همچون بازیگران و خوانندگان باعث تعجب عموم مردم می‌شود.

 

در سال‌های اخیر بسیاری از چهره‌های ماندگار ادبی، هنری و موسیقیایی در جهان براثر بیماری‌های مختلف جان خود را ازدست داده‌اند و باعث اندوه و ناراحتی طرفداران میلیونی خود در سطح دنیا شده‌اند اما به راستی چه عاملی باعث می‌شود هنرمندان بیش از سایر افراد دچار بیماری‌های ناگهانی بویژه حملات قلبی شوند.

 

براساس تحقیقات کارشناسان؛ زندگی به عنوان یک فرد مشهور سختی‌های فراوان دارد، علاوه بر گرفتن رژیم‌های لاغری فوق‌العاده شدید که برخی از آنها می‌گیرند تا همیشه تناسب اندام خود را حفظ کنند، باقی ماندن در شرایط آرمانی و پیشرفت روبه جلو باعث استرس بسیار شدید در آن‌ها می‌شود.

 

استرس هنرمند و فرد نخبه معمولاً دائمی بوده و در دراز مدت تبدیل به یک بیماری مزمن می‌شود، ساعت‌های طولانی برای کار، اجرای نمایش، ضبط موسیقی، مسافرت به لوکیشن‌های فیلم برداری، تحمل ساعت‌ها گریم، برهم خوردن ساعت استراحت و ناتوانی در تنظیم رژیم غذایی همگی می‌توانند باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و بالا رفتن ریسک ابتلا به انواع بیماری‌ها شوند.

 

یک فرد مشهور معمولاً در مهمانی‌هایی شرکت می‌کند که در آنها به طور کلی خوراکی‌های پرچرب و انواع شیرینی‌ها سرو می‌شود و این امر در طولانی‌مدت موجب بروز بیماری‌هایی چون چاقی و اضافه وزن، دیابت و یا مشکلات کبدی دچار شود.ضعف سیستم ایمنی و پرکاری و نداشتن زمان کافی برای استراحت به همراه استرس و فشار کاری می‌تواند باعث ورود انواع میکروب‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها به بدن و بروز بیماری‌های عفونی در بدن فرد شود.

 

علاوه بر علت‌های محیطی و نوع تغذیه، ژنتیک خانوادگی فرد مشهور نیز در ابتلای او به انواع بیماری‌ها موثر است، بسیاری از افراد مشهور که دچار مرگ‌های ناگهانی شده‌اند دارای بیماری‌های ژنتیکی کشف نشده بوده و یا در خانواده آنها بیماری‌های ژنتیکی خاصی وجود داشته و به خواست فرد مشهور در رسانه‌ها منعکس نشده است.

 

بسیاری از شخصیت‌های مشهور جهانی نیز پیرو اعتقادات عجیب و غریبی هستند و هنگام بیماری از درمان به روش‌های عادی سر باز می‌زنند و حتی با بیماری خود نیز شوخی دارند و آن را دست کم می‌گیرند، مانند استیو جابز مدیر اسبق اپل هنگامی که فهمید مبتلا به سرطان شده به جای جراحی تصمیم گرفت با گیاه درمانی این بیماری را در خود ریشه‌کن کند اما نتوانست و همین بیماری باعث مرگ او شد.

 

به گزارش تالاب کارشناسان به هنرمندان و افراد مشهور توصیه می‌کنند مراقب وضعیت سلامت جسمی و روحی خود باشند، از استرس بیش از حد بپرهیزند، ورزش کافی و به اندازه داشته باشند و در رژیم غذایی خود انواع خوراکی و میوه‌های سالم و مفید را قرار دهند تا کمتر دچار ابتلا به بیماری‌های خطرناک شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت