گفت و گو با شقایق فراهانی در مورد خانواده اش

مجموعه : اخبار چهره ها
گفت و گو با شقایق فراهانی در مورد خانواده اش

شقایق فراهانی از خانواده اش گفت 

 

شقایق فراهانی بازیگر درجه یک سینما و سریال ایران این بار با تالاب صحبت هایی کرده است که در ادامه همراهی کنید.

 

شقایق فراهانی معتقد است بازی در فیلم‌های متعدد از کیفیت کاری او نمی‌کاهد. زیرا هر نقش یا هر سکانسی را با عشق بازی می‌کند و تمام تلاشش را برای ارائه یک بازی فوق‌العاده به کار می‌بندد.
 

 

«چراغ‌های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و«پشت دیوار سکوت» ساخته مسعود جعفری جوزانی سه فیلمی هستند که با بازی شقایق فراهانی در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

 

«دعوتنامه» به کارگردانی مهرداد فرید، «خانه کاغذی» ساخته مهدی صباغ زاده، «نیمکت» به کارگردانی فلورا سام، «دزد و پری» به کارگردانی حسین قناعت و «ناکوک» دیگر فیلم‌ها با بازی فراهانی هستند که آماده نمایش بودند، اما از حضور در جشنواره بازماندند.

 

شقایق فراهانی  درباره حضور در جشنواره گفت:

«هشت فیلم داشتم که می‌توانست در جشنواره امسال حضور داشته باشد. البته ساخت تمام این هشت فیلم مربوط به امسال نیست.

 

بلکه تعدادی از آنها در سال گذشته ساخته شده است. بسیاری معتقدند که یک بازیگر نباید در فیلم‌های زیادی نقش‌آفرینی کند زیرا از کیفیت کار او می‌کاهد، اما من چنین نظری ندارم، زیرا عاشق بازیگری هستم و اگر در فیلمی این احساس خوب را نداشته باشم به هیچ وجه نقش مورد نظر را نمی‌پذیرم.

 

حتی در تک سکانس‌هایی که حضور پیدا می‌کنم، نیز تمام تلاشم را می‌کنم بهترین بازی ممکن را ارائه دهم. برای حضور در یک فیلم تمام موارد را در نظر می‌گیرم. گاهی نقش پیشنهاد شده به اندازه‌ای چشم گیر است که نمی‌توان از آن دست کشید، کارگردان و فیلمنامه نیز به اندازه زیادی تعیین‌کننده هستند. البته بازی‌های پی‌درپی در سال‌های اخیر ارتباط ویژه‌ای با شرایط روحی و درونی من نیز داشته است.

 

یک زمان می‌رسد که شما دچار ترس‌هایی می‌شوید، اینکه نتوانید مانند گذشته در کارتان موفق باشید و پیشنهادات خوبی دریافت کنید، به طبع هر بازیگری در هر سطحی ناخوداگاه دچار این شرایط می‌شود.»

گفت و گو با شقایق فراهانی در مورد خانواده اش

شقایق فراهانی و پسرش

 

شقایق فراهانی درباره ی ایده آل های یک بازیگر گفت:
«شاید یکی از مهمترین آرزوهای یک بازیگر این است که در فیلم‌های ناموفق حضور پیدا نکند. اما این امری غیرممکن است. تقریبا برای همه بازیگران این اتفاق در طول زندگی هنری‌شان رخ می‌دهد. من هم به اندازه دیگران در فیلم‌های بد حضور داشته‌ام. به یاد دارم چند سال گذشته در یک فیلم حضور پیدا کردم که تا سال‌ها از آن تصمیم پشیمان بودم. حتی بعد از نمایش فیلم چند وقتی را در خانه پنهان شده بودم و بیرون نمی‌آمدم. حس می‌کردم در آن زمان همه به من نگاه می‌کنند، اما نکته جالب، تفاوت دیدگاه مخاطبان با اهالی سینما است؛ گاهی مردم از فیلمی لذت می‌برند که برای منتقدان و اهالی سینما هیچ جذابیتی ندارد و این نوع نگاه گاهی برعکس هم اتفاق می‌افتد. فیلم «خانه کاغذی» فیلم خوبی بود. اما تا زمانی که این فیلم‌ها را نبینم نمی‌توانم درباره آنها قضاوت کنم.»

 
شقایق فراهانی درباره انتخاب نشدن بعضی از فیلم‌ها در جشنواره فجر گفت:
«انتخاب هر فیلم به افراد یا کسانی که عوامل آن هستند ارتباط مستقیم دارند. اصلا چه اتفاقی می‌افتد که فیلمهایی در ادامه اضافه می‌شوند این اتفاقاتی است که کاملا خنده‌دار است، زیرا همه چیز کاملا واضح است.بازی در فیلم «انزوا» خصوصیات خاص خودش را داشت. اتمسفر ویژه‌ای در زمان کار وجود داشت. با کارگردانی روبه‌رو شدم که بسیار آگاه بود. من سناریو را نخوانده بودم. فقط با خود کارگردان درباره این فیلم صحبت کرده بودم. درباره نقش مورد نظر به توافق رسیدیم. زیرا عموما به شخصه بازیگر کارگردان محوری هستم. توضیح عباس میرزایی برای من به اندازه قابل توجهی قانع‌کننده بود.»

 
فراهانی درباره حضور در فیلم «چراغ‌های ناتمام» افزود:
«بیش از حد به این فیلم دل بسته‌ام. نقش یک زن خانه‌دار را در این فیلم بازی می‌کنم. عموما زن‌ها در این جامعه قربانی هستند. اما این‌بار در این فیلم و در این نقش این گونه استنباط نمی‌شود.

 

معمولا بازیگران خانم ما زمانی در جشنواره جایزه می‌گیرند که در فیلم یا نقشی قربانی باشند. به گزارش تالاب در «چراغ های ناتمام» شما با زنی روبه‌رو می‌شوید که هم استقلال دارد و گاهی ایثار هم به خرج می‌دهد.»

 

شقایق فراهانی بازیگر «پشت دیوار سکوت» درباره نقش آفرینی در این فیلم گفت:

«تقریبا یک ماه پیش نزد دوستی بودم، او یکی از کسانی است که در فعالیت‌های خیرخواهانه حضوری چشم‌گیر دارد و در این زمینه کارهای ویژه‌ای انجام می‌دهد. به من پیشنهاد داد با کسانی که بیماری ایدز دارند عکسی بگیریم و روزی را همراه آنها باشم.بعد از این ملاقات و گفت‌وگویی که با این دوستان داشتم، تصمیم بر این شد که من در فیلم «پشت دیوار سکوت» حضور پیدا کنم و شاید اگر این دیدارها نبود، هیچگاه نمی‌توانستم نقشی را درباره این موضوع بازی کنم.»

 
فراهانی درباره نقش افرینی فرزندش و هم بازی شدن با او توضیحاتی را ارائه داد:
«سام از سن پایین در بعضی از فیلم‌ها به عنوان فرزند من بازی کرده بود. او در «کلاه پهلوی» همراه من بود. از سنین پایین در تئاتر و سینما حضور داشت، بازی او در «ناکوک» آن قدرها هم عجیب نبود. البته سام بازیگری را دوست نداشت حتی نسبت به انجام چنین کاری موضع‌گیری می‌کرد.

 

اما بعد از گذشت زمان دید که بدش هم نمی‌آید که بازیگر شود. البته برای بازی در فیلم «ناکوک» اصلا قرار بر این نبود که او بازی کند.برای بازی در فیلم«ناکوک» می‌توانم بگویم به اندازه چند سال پیر شدم. زیرا رابطه عجیب غریبی در این فیلم بین من و فرزندم وجود دارد.

 

محرم بودن من و سام در این فیلم حائز اهمیت بود. زیرا به راحتی می‌توانستم مانند مادرش او را سرزنش یا گاهی تنبیه‌اش کنم.

 

اکنون نمی‌دانم شرایط «ناکوک» چگونه است امیدوارم شرایط خوبی پیدا کند و اکران شود. فیلم متفاوتی است. فیلمبرداری این فیلم نیز در نوع خود فوق‌العاده است.

 

جالب اینکه من برادرم را نیز بازیگر کرده‌ام. البته باید بگویم به غیر از پدر و مادرم تمام اهالی خانواده را به شخصه به کار بازیگری سوق داده‌ام. آذرخش فراهانی برادرم در فیلم «مالاریا» نقش آفرینی می کند. جالب است که بدانید روی بازیگری گلشیفته،سام و آذرخش تاثیر مستقیم داشته‌ام.»

 

جدیدترین مطالب سایت