گزارش جالب علی ضیاء از حادثه منا

مجموعه : اخبار چهره ها
گزارش جالب علی ضیاء از حادثه منا

چند روزی از حادثه غم انگیز منا می گذرد و اخبار و حواشی آن همچنان ادامه دارد.

 

علی ضیاء مجری برنامه «امشب» درباره حادثه منا می‌گوید: من که در مسیر نبودم. اعمال ما تمام شده بود که خبر آمد چنین اتفاقی افتاده بعد گفتند نیرو نیست که اجساد را جا به جا کند. ما رفتیم که جسد ها را جا به جا کنیم. نیروهای داوطلب ایرانی رفتند جسد ها را جا به جا کنند. این افرادی که روی هم افتاده بودند اگر درست و به موقع رسیده بودیم شاید نصف این افراد نجات پیدا می کردند. ما رفتیم کمک کنیم به ما اجازه ندادند. حتی با کاور هلال احمر رفتیم اما به ما اجازه ندادند.

 

علی ضیاء مجری برنامه «امشب» می‌گوید که هیچ همکاری از سوی مقامات سعودی با ایرانی ها پس از حادثه‌ی دلخراش منا صورت نمی‌گیرد.

 

او که این روزها در سرزمین وحی حضور دارد، میهمان تلفنی برنامه‌ی «روز آمد» با اجرای هیراد حاتمی بود و از مشاهداتش در این روزها و حال و هوای کاروان‌ها و زائران ایرانی گفت.

 

ضیاء با بیان این مطلب که شرایط اینجا خیلی سختی است، گفت که امروز هم ممکن است خبرهای جدیدی درباره ای این اتفاق داشته باشیم.

 

او افزود:«امیدوارم که دولت سعودی همکاری کند؛ چون تقریبا هیچ همکاری اینجا از سوی دولت سعودی صورت نمی‌گیرد.»

 

این مجری تلویزیون گفت: «در بعثه حدود 10 گروه را هماهنگ کردند تا برای شناسایی مفقودان به بیمارستان ها و سردخانه ها بروند، اما مقامات به این گروه‌ها اجازه ورود به بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها را نمی دهند.»

 

او با بیان این مطلب که من یک خبر در گوشی برای شما و مردم ایران دارم ، ادامه داد:«اجساد زائران (که همه هم ایرانی نیستند) تا دیشب به سردخانه های اصلی انتقال نیفتاده بود. یعنی تا دیشب اجساد زائران در کانتینر های بزرگی نگهداری می‌شد که شکل سرخانه بودند.»

 

ضیاء تاکید کرد: «همه‌ی  مسائل سیاسی را که بگذاریم کنار، 330 خانواده دل نگران هستند و منتظر شنیدن خبر خوب، اما حمایتی که نمی شود، هیچ. اصلا اجازه رفتن به بیمارستان ها به گروه‌های ایرانی داده نشده است.»

 

مجری برنامه‎ی «امشب» تصریح کرد: «اگر مردم می بینند خبرها کم و دانه به دانه اعلام و دیر به روز می شود هیچ ربطی به تلاش دوستان ندارد، آن‌ها تلاش خودشان را می‌کنند، اما دولت سعودی اجازه کار نمی‌دهد، شرایط، اصلا شرایط خوبی نیست.»

 

او ادامه داد: «مقامات سعودی نمی‌گویند چرا مسیر را بسته‌اند؟ اصلا آن‌ها چرا هیچ توضیحی نمی دهند؟ چرا دروغ می گویند؟ چرا در سایت های مختلف دروغ های عجیب و غریب نوشته می شود؟ آنجا فیلم دارد. چرا فیلم های آنجا را منتشر نمی کنند؟»

 

این زائر بیت‌الله الحرام گفت:« ناگهان مسیر اصلی بدون هیچ تدبیری بسته می شود. عزیزان ما از کشورهای آفریقایی هجوم می آورند. پیرمردها و پیرزن ها روی هم می افتند. آرام آرام آدم ها به هم گره می خورند. روی هم می افتند. گرمای شدید هوا در کنار اکسیژن کم. با وجود این صحنه ها در ها را باز نمی کنند.»

 

او ادامه داد: «من که در مسیر نبودم. اعمال ما تمام شده بود که خبر آمد چنین اتفاقی افتاده بعد گفتند نیرو نیست که اجساد را جا به جا کند. ما رفتیم که جسد ها را جا به جا کنیم. نیروهای داوطلب ایرانی رفتند جسد ها را جا به جا کنند. این افرادی که روی هم افتاده بودند اگر درست و به موقع رسیده بودیم شاید نصف این افراد نجات پیدا می کردند. ما رفتیم کمک کنیم به ما اجازه ندادند. حتی با کاور هلال احمر رفتیم اما به ما اجازه ندادند. چه خباثتی است که این آل سعودنسبت به مردم مسلمان دارند؟»

 

ضیاء تاکید کرد: «متاسفانه سعودی‌ها به هیچ چیزی اعتقاد ندارند. به هیچ چیز. هیچ چیز یعنی هیچ چیز. بعد از فتوایی که مفتی داد پس از سقول جرثقیل که جرثقیل هم مقابل عظمت خداوند سجده کرده است عجیب نیست که باز هم مفتی مکه بگوید که این اتفاق قضا و قدر بوده است.»

 

حادثه دردناک منا و کشته شدن حجاج چگونه رخ داد؟ + عکس

 

غم انگیز ترین غروب منا با انبوه اجساد حجاج + عکس

 

عکس های جدید از حادثه غم انگیز منا

 

جدیدترین مطالب سایت