جدول گران‌ترین خوراکی‌ های شب یلدا

جدول گران‌ترین خوراکی‌ های شب یلدا

امشب شب یلدا است و یکی از دغدغه های اصلی مردم قیمت خوراکی‌ های شب یلدا می باشد.

 

با نزدیک شدن به شب یلدا، در کنار میوه‌هایی چون هندوانه و انار تقاضا برای انواع آجیل و تنقلات نیز افزایش می‌یابد که خوشبختانه قیمت آجیل به دلیل عرضه کافی در چند ماه گذشته افزایش چندانی نداشته و اکنون هم از قیمت‌های قبلی تبعیت می‌کند.

 
 
البته به گفته برخی فروشندگان، قیمت‌ها همچنان بالاست و میزان فروش این محصولات نسبت به سال‌های قبل با کاهش محسوس روبرو شده است.
 
 
انواع آجیل و خشکبار به طور سنتی در اواخر آذر ماه و در آستانه شب یلدا با افزایش تقاضا روبرو می‌شود و معمولا در برخی اقلام پر مصرف این محصولات در این ایام افزایش قیمت مقطعی ایجاد می‌شود. اما برخی فروشندگان معتقدند که قیمت آجیل به اندازه کافی بالاست و در صورت صعود قیمت‌ها در شب یلدا تقاضا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
 
 
به گفته فروشندگان، زمان عرضه و توزیع اقلام مختلف آجیل در آبان ماه است و امسال در این ماه عرضه به حد کافی انجام شده است و برای همین دلیلی برای افزایش قیمت‌ها در شب یلدا وجود ندارد.
 
 
در خصوص احتمال افزایش قیمت آجیل در آستانه شب یلدا به دلیل افزایش تقاضا مصطفی احمدی – رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان – گفت که در شب یلدا با توجه به افزایش میزان تقاضا، نظارت بازرسان اتحادیه نیز افزایش می یابد و نظارت بیشتری بر روند فروش آجیل در واحدهای دارای پروانه کسب انجام خواهد شد.
 
به گفته وی، در زمانی که تقاضا کم می‌شود برخی از فروشندگان مجبور می شوند با قیمت بسیار پایین تری اجناس خود را بفروشند و در این ایام که فروش آن ها بالا می رود ما نیز نظارت های خود را افزایش می‌دهیم و گران‌فروشی در این زمینه نداریم.

آجیل شب یلدا کیلویی ۳۵ تا ۴۸ هزار تومان
در میان انواع آجیل شب یلدا، فندق درجه یک که هر کیلوگرم آن ۶۸ هزار تومان فروخته می‌شود، گران‌ترین و نخودچی و کشمش با کیلویی ۱۳ هزار تومان ارزان‌ترین‌ اقلام در بین انواع آجیل محسوب می‌شود.

 
 
در میان سایر اقلام “آجیل شب یلدا” درجه یک که از پر مصرف‌ترین محصولات برای شب یلداست، کیلویی ۴۸ هزار تومان قیمت دارد. همچنین آجیل با کیفیت پایین‌تر و تنوع اقلام کمتر حدود ۳۵ هزار تومان فروخته می‌شود.
 
 
در میان سایر اقلام پر مصرف، پسته درجه یک دستیچین کیلویی ۶۵ هزار تومان، بادام هندی درجه یک کیلویی ۶۰ هزار تومان و بادام درختی درجه یک کیلویی ۶۳ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم پسته کله قوچی ۵۸ هزار تومان و بادام منقا (با پوست) ۵۰ هزار تومان قیمت دارد. هر کیلوگرم آجیل چهار مغز (پسته، بادام، بادام هندی و فندق) نیز ۶۸ هزار تومان فروخته می‌شود.
 
 
در میان انواع تخمه نیز تخمه ژاپنی درجه یک کیلویی ۴۰ هزار تومان، تخمه کدو کیلویی ۲۶ هزار تومان و تخمه آفتاب گردان کیلویی ۱۴ هزار تومان عرضه می‌شود که به گفته فروشندگان، تخمه ژاپنی برای شب یلدا از بیشترین تقاضا برخوردار است.
 
 
میوه خشک گران‌ترین خوراکی‌ بازار آجیل و خشکبار
در کنار انواع آجیل، برخی تنقلات هم برای شب یلدا طرفداران خود را دارد. در میان این تنقلات، میوه خشک مخلوط که یکی از گران‌ترین خوراکی‌های شب یلداست کیلویی ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
 
همچنین هر کیلوگرم انجیر درجه یک ۶۰ هزار تومان، باسلوق ۱۶ هزار تومان، پاستیل ۲۰ هزار تومان و آلو قرمز ۱۳ هزار تومان است.
 

انواع آجیل(هر کیلوگرم)قیمت
آجیل درجه یک شب یلدا48 هزار تومان
پسته درجه یک دستچین65 هزار تومان
بادام هندی درجه یک60 هزار تومان
بادام درختی درجه یک63 هزار تومان
فندق درجه یک68 هزار تومان
نخودچی13 هزار تومان
کشمش13 هزار تومان
تخمه ژاپنی40 هزار تومان
تخمه کدو26 هزار تومان
تخمه آفتاب گردان14 هزار تومان
تخمه هندوانه18 هزار تومان
بادام زمینی28 هزار تومان
انجیر60 هزار تومان
توت58 هزار تومان
آجیل چهار مغز درجه یک65 هزار تومان
میوه خشک مخلوط80 هزار تومان
گردو60 هزار تومان
آلو قرمز13 هزار تومان
باسلوق16 هزار تومان
پاستیل20 هزار تومان

 

آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد 19 بهمن 93 (+جدول)

آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی

 

جدیدترین مطالب سایت