تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

مجموعه : عکس های دیدنی
تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ 

صحنه هایی عکس گرفته میشود که برای هر کشوری نوستالژیک خاصی دارد ، ما هم عکسایی را در سایت تالاب جمع آوری کردیم و امیدواریم لذت ببرید ، با ما همراه باشید.

 

برخی از صحنه ها در تاریخ دنیا ماندگار می شوند و هم اکنون عکس هایی از دنیا وجود دارند که بسیار تاثیرگذار هستند و آینه ی تمام نمای تاریخ می باشند. تاریخ پر از رمز و رازهای فراوان است و برخی اوقات صحنه های هیجان انگیزی از تاریخ توسط دوربین ها ثبت می شود. بعضی اوقات یکی از این صحنه های ثبت شده خودبخود جریانی را به راه خواهد انداخت.

 

معدنچی و نگهبان

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

بعد از مشاجره لفظی یک معدنچی و یک نگهبان در معدن سرا پلادا (Serra Pelada) در برزیل درگیری بزرگی بین طرفین رخ داد. در این تصویر معدنچی جسور به جای این که کوتاه بیاید لوله اسلحه نگهبان را گرفته و آن را به طرف خود می کشد چنان که تصور می شود قصد دارد سرباز را ترغیب کند که به وی شلیک کند.

 

احترام نظامی پسر خردسال جان اف کندی به تابوت پدر

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

پس از آن که جان اف کندی رییس جمهور آمریکا در شهر دالاس تگزاس ترور شد جهان به سوگ مرگ نابهنگام وی و خانواده به جا مانده از او نشست. در طول مراسم تدفین، یک ارابه که به وسیله اسب کشیده می شد تابوت وی را حمل می کرد. در عکس می بینیم که پسر ۳ ساله جان اف کندی در حالی که جلوتر از مادر خود ایستاده است به تابوت پدر درگذشته خود ادای احترام می کند.

 

ناهار در نوک یک آسمانخراش

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

در حالی که در سال ۱۹۳۲ ساختمان آر سی ای (RCA) در خیابان ۳۰ ام راکفلر سنتر (Rockefeller Center) در نیویورک سیتی در حال ساخته شدن بود، کارگران ساختمانی برای این که تبلیغی برای این ساختمان بکنند به صورت دسته جمعی در طبقه ۶۹ ام عکس گرفتند.

 

نازی نافرمان

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

مردی که در تصویر مشخص شده است آگوست لندمسر (August Landmesser) نام دارد. وی در سال ۱۹۳۲ از اعضای حزب نازی بود که بعدها با یک زن یهودی به نام ایرما اِکلر (Irma Eckler) ازدواج کرد. در حالی که جمعیت زیادی برای تماشای مراسم به آب انداختن یک زیردریایی آلمانی جمع شده بودند

 

وی از احترام گذاشتن به شیوه نازی ها امتناع کرده و به همین دلیل به خاطر ” بی احترامی به نژاد خود” دستگیر شد. بعدها نیز همسر وی دستگیر و هر دو برای مدتی زندانی شده و فرزندان آن ها نیز به یتیم خانه سپرده شدند. در سال ۱۹۴۱ آگوست آزاد شد اما بلافاصله وی را به جنگ فرستادند. بعد از آن که رسماً اعلام شد که در حین عملیات مفقود شده همه به این نتیجه رسیدند که در جنگ کشته شده است.

 

دختری سیاهپوست به نام لیتل راک ناین (The Little Rock Nine)

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

زمانی که الیزابت اکفورد (Elizabeth Eckford) 15 سال داشت یکی از دانش آموزانی بود که در دبیرستان لیتل راک (Little Rock) ایالت آرکانزاس تاریخ ساز شد. الیزابت که بعدها به “لیتل راک ناین” شهرت پیدا کرد یکی از ۹ دانش آموز سیاهپوستی بود که در دبیرستان لیتل راک در کنار دانش آموزان سفیدپوست دیگر تحصیل می کردند.

 

در این عکس الیزابت همراه با دیگر دانش آموزان در حال ورود به مدرسه است و گروهی از والدین و جمعیت خشمگین در تعقیب او و در حال فریاد زدن و اعتراض به این موضوع هستند. در تصویر الیزابت را می بینید که دفتر یادداشت خود را در دست داشته و زنی در حال فحاشی کردن به وی دیده می شود.

 

عمل جراحی روی خود

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

یک دکتر روسی به نام لئونید روگوزوف (Leonid Rogozov) در حالی که در قطب جنوب در ماموریت به سر می برد دچار آپاندیس شد. از آن جا که هیچ دکتر دیگری در پایگاه وجود نداشت دکتر روگوزوف ناچار بود که عمل برداشتن زائده آپاندیس را روی خود انجام دهد.

 

من رویایی دارم (مارتین لوتر کینگ)

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

سخنرانی مارتین لوتر کینگ با عنوان ” من رویایی دارم” (I Have A Dream) در ۲۸ آگوست سال ۱۹۶۳ ایراد شد. این سخنرانی در یک راهپیمایی که برای برابری در قانون کار و آزادی سیاهپوستان برگزار شده بود انجام شد، راهپیمایی که بیش از ۲۵۰٫۰۰۰ نفر در شهر واشنگتن برای حمایت از پایان دوران نژادپرستی و برقراری حقوق مدنی برای تمام افراد جامعه ترتیب داده بودند.

 

سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین سخنرانی های تاریخ آمریکا و یک لحظه سرنوشت ساز در تاریخ جریانات خواستار حقوق مدنی شناخته می شود.

 

حرکات آکروباتیک بر فراز ساختمان امپایر استیت (Empire State Building )

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

 به گزارش پارس ناز در سال ۱۹۳۴ بود که جارلی اسمیت (Jarley Smith)، جِول وادک (Jewell Waddeck) و جیمی کریگان (Jimmy Kerrigan) با حبس کردن نفس تماشاگران در سینه، حرکات آکروباتیک متهورانه ای را در طبقه ۸۶ ام ساختمان “امپایر استیت” در شهر نیویورک انجام دادند.

 

اعجوبه لهستانی شطرنج

تصاویر به یاد ماندنی در طول تاریخ

اعجوبه لهستانی شطرنج ساموئل رِشِفسکی (Samuel Reshevsky) با مهارت خود در بازی شطرنج بزرگان این بازی فکری را متحیر کرده بود. در این عکس که در سال ۱۹۲۰ گرفته شده است ساموئل ۸ ساله از میزی به میز دیگر می رود و استادان شطرنجی که روبروی او ایستاده اند را یکی پس از دیگری مقهور خود می کند.به گزارش تالاب اگرچه او هیچ وقت به طور حرفه ای به این بازی فکری نپرداخته بود اما توانست به عنوان استاد بزرگی شطرنج در آمریکا دست یابد.

جدیدترین مطالب سایت