ایده های مناسب فعالیت فرزندان در حضور پدر و مادر

ایده های مناسب فعالیت فرزندان در حضور پدر و مادر

ایده های مناسب فعالیت فرزندان در حضور پدر و مادر 

 

فعالیت جسمی و بدنی فرزندان بدون کمک و هدف هیچگاه انجام نمیشود ، بلکه باید اراده بالا پشت این ماجرا باشد در ادامه حضور پدر و مادر برای فعالیت فرزند را در تالاب بخوانید.

 

فعال تر شدن کودکان می تواند به سلامت جسمی و روحی آنان بسیار کمک کند. از طرفی بسیاری از کودکان مستعد چاقی هستند. در این سال‌ها که تکنولوژی و به‌ویژه گوشی‌های تلفن همراه که همه بچه‌ها را درگیر خود کرده، بسیار مهم است که آنها زمانی را هم به فعالیت‌های جسمی و ورزش اختصاص بدهند. بنابر‌این خانواده و نقش پدر و مادر در نهادینه شدن

 

این عادت در کودک بسیار مهم است. به همین دلیل ما در این گزارش روشهایی برای فعال‌تر شدن بچه‌ها با همکاری پدر و مادر‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

1- به بیرون از خانه بروید

به گزارش تالاب وقتی در یک بعد از ظهر با کودکتان بیرون می‌روید، شاید تنها کاری که انجام دهید این باشد که کودکتان را به بازی کردن و دویدن تشویق کنید. در صورتی که در این سن، تلویزیون، فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری در رقابت با یکدیگر می‌توانند نظر بچه‌ها را جلب کنند. کارشناسان می‌گویند هر کودک دبستانی، به‌طور روزانه حداقل به 60 دقیقه فعالیت فیزیکی نیازمند است.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه فرزندتان فعالیت‌ها و ورزش‌های موردنیازش را انجام می‌دهد این است که سری به بیرون بزنید.بچه‌ها وقتی بیرون از خانه می‌روند، دلشان می‌خواهد خیلی بیشتر از زمانی که در خانه هستند، جست و خیز کنند، لِی‌لِی کنند و بپرند. بچه‌ها در این سن اگر همراه با یک دوست باشند حتی خیلی بیشتر از آن کار‌هایی را که باید، انجام می‌دهند بنابر‌این ورزش کردن و فعالیت همراه با هم سن و سالان بسیار مهم است.

 

پس برای بازی کودکتان دنبال جایی باشید که امن باشد و یک یا دو دوست او را به همراه خود بیاورید، به علاوه وسایلی مانند توپ، دوچرخه، اسکوتر، اسکیت و وسایل بازی دیگر. همچنین وقتی با یکدیگر مسابقه می‌دهند چشم از آنها برندارید. اگر فرزندتان به کلاس‌آموزشی می‌رود، حواستان باشد که ورزش او طبق برنامه و بخشی از آن پیش برود.

 

2- یک مثال خوب باشید
به احتمال زیاد تا حالا فهمیده‌اید که آنچه که می‌گویید تاثیر زیادی بر چگونه صحبت کردن فرزندتان دارد و هر غذایی هم که می‌خورید بر رژیم غذایی او تاثیر دارد. این مثال‌ها برای ورزش هم صدق می‌کند، بنابر‌این تناسب اندام کودکتان و سطح فعالیت‌های ورزشی او در آینده بسیار بستگی به این دارد که شما اوقات فراغتتان را چگونه می‌گذرانید.

 

پس وقتی می‌‌توانید به جای سوار شدن به ماشین، تا مدرسه، فروشگاه، کتابخانه یا خانه دوستتان پیاده بروید، این کار را انجام دهید. اگر می‌توانید، در خانه حرکات کششی یوگا را انجام دهید یا شروع کنید به انجام حرکات موزون و کودکتان را هم تشویق کنید به شما بپیوندد. اگر او ببیند شما مواظب تناسب اندامتان هستید، احتمالا خودش این عادت‌های سالم را بیشتر رعایت می‌کند.

 

3- با هم ورزش کنید
همان‌طور که سعی می‌کنید وعده غذای خانوادگی و زمان خواب روتینی داشته باشید،‌هر روز زمانی را هم برای ورزش با کودکتان بگذارید. حتی بعد از شام برای جستجوی ستاره‌ها در آسمان و شمارش آنها و دیدن نور‌ها در شب به پیاده‌روی بروید. آنچه که خیلی اهمیت دارد این است که شما یک نقشه بازی مناسب برای خانوده‌تان دارید.

 

برای تعطیلات آخر هفته جایی بروید که می‌دانید جنب و جوش زیادی دارد و خانواده‌های زیادی در آنجا در حال فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی هستند. اگر نزدیک دریا و جنگل هستید، حتما در این جا‌ها به پیاده‌روی بروید و حواستان به کوچولوی کنجکاوتان باشد و مواظبش باشید.

 

فعالیت‌های آزادی که تحرک زیادی داشته باشند مانند بازی قایم موشک، وسطی و بازی‌های مشابه، بهترین روش‌ها برای علاقه‌مند شدن به ورزش در بچه‌ها هستند.

 

4- از ورزش مورد‌علاقه کودکتان حمایت کنید
محققان دریافته‌اند کودکانی که والدینشان مرتب آنها را به ورزش حرفه‌ای خود تشویق کرده‌اند، مانند بردن آنها بر سر تمریناتشان، خیلی بیشتر به این ورزش‌ها علاقه پیدا کرده‌اند تا کودکانی که پدر و مادرشان ذوق و شوق کمی به این رشته‌ها نشان داده‌اند. این مهم نیست که آن ورزش شنا،‌اسکیت یا تیر‌اندازی باشد بلکه مهم این است که شما آن ورزش را تشویق کنید.

 

تمرکز بچه‌های این سن باید در سرگرمی‌هایی که به حفظ اندام کمک می‌کنند و مهارت‌هایشان را افزایش می‌دهند باشد، نه تبدیل شدن به قهرمان آینده المپیک یا سرکوب تیم‌های دیگر. شما نمی‌خواهید به فرزندتان فشار بیاورید یا مجبورش کنید ورزشی را که دوست ندارد انجام دهد. اما هر دو این استراتژی‌ها تقریبا نتیجه معکوس داشته‌اند و شما کودکتان را در معرض دور شدن از همه فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی قرار داده‌اید.

 

چه فرزندتان یک ورزش سازمان یافته را انتخاب کرده باشد که می‌تواند مهارت‌های رهبری و کارگروهی را به او آموزش دهد یا به‌طور کلی همراه با بهبود تناسب اندام و مهارت‌های حرکتی باشد یا یک رشته انفرادی که می‌تواند باعث رشد و خودکفایی شود، هدف باید پیدا کردن ورزشی باشد که فرزندتان از انجام مداوم آن لذت ببرد.

 

5- تعطیلات و تناسب اندام خانواده
 به گزارشتالاب برنامه‌های سفرتان را با فعالیت‌های فیزیکی همراه کنید و جا‌هایی را برای تعطیلات خانوادگی انتخاب کنید که برای ورزش کردن راحت باشند. برای تابستان شما می‌توانید گریزی به ساحل بزنید و شنا کنید یا در تعطیلات زمستانی برف بازی کنید و به اسکی بروید.

 

جدیدترین مطالب سایت