احساس اضطراب دارید؟

احساس اضطراب دارید؟

درمان استرس و احساس اضطراب

 
راه‌كار اول این است كه پرتقال را بعنوان بخشی از رژیم ضداضطراب خود درنظر داشته باشید. براساس دو مطالعه‌ای كه در مطب دندانپزشكی صورت گرفتند معلوم شد كه پخش كردن بوی روغن خاص پرتقال در هوا می‌تواند اعصاب بیماران مضطرب را آرام كند.
 
برای بهره‌مند شدن از این تاثیركافی است پوست پرتقال را بكنید و آن را مقابل بینی خود بگیرید و عطر آن را استشمام كنید. این اقدام موجب می‌شود كه فشار خونتان كاهش پیدا كند. به این ترتیب دفعه بعد اگر مضطرب شوید آرام یك جا بنشینید، خود را آرام كرده و یك پرتقال بزرگ را پوست بكنید.

احساس اضطراب دارید؟

استرس و احساس اضطراب

 

احساس اضطراب در زندگی اجتناب ناپذیر است و زمانی اتفاق می‌افتد كه یك اتفاق یا یك محل جدید، شما را دچار چالش می‌كند.

 

 اگر این اضطراب طولانی شود، می‌تواند مشكل و ناراحتی‌های جدی ایجاد كند و ممكن است مشكلات بهداشتی جدی‌تری را بوجود آورد. در این مقاله چند راه كار خانگی و مفید برای كاهش اضطراب ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی ارنج اتوریتی، بروز اضطراب در فرد باعث می‌شود كه ضربان قلب تندتر شود، فشار خون افزایش پیدا كند و بسیاری از علائم دیگر كه ناشی از تنش‌های روزانه هستند.

كارشناسان علوم بهداشت روانی در این مقاله تاكید كردند كه با 4 روش زیر حتی اگر اضطراب شما به طور كامل درمان نشود اما علائم آن تا حد زیادی كاهش پیدا می‌كند.

راه‌كار اول این است كه پرتقال را بعنوان بخشی از رژیم ضداضطراب خود درنظر داشته باشید. براساس دو مطالعه‌ای كه در مطب دندانپزشكی صورت گرفتند معلوم شد كه پخش كردن بوی روغن خاص پرتقال در هوا می‌تواند اعصاب بیماران مضطرب را آرام كند. برای بهره‌مند شدن از این تاثیركافی است پوست پرتقال را بكنید و آن را مقابل بینی خود بگیرید و عطر آن را استشمام كنید.
 
احساس اضطراب دارید؟

استرس و اضطراب

 
این اقدام موجب می‌شود كه فشار خونتان كاهش پیدا كند. به این ترتیب دفعه بعد اگر مضطرب شوید آرام یك جا بنشینید، خود را آرام كرده و یك پرتقال بزرگ را پوست بكنید.
 

شگرد دوم این است كه هر وقت علائم اضطراب را در خود حس كردید مثلا دچار افزایش سرعت ضربان قلب شدید یك قاشق چایخوری عسل را به همراه یك نوك انگشت جوزا داخل یك فنجان آب پرتقال ریخته و پس از هم زدن آن را بنوشید تا این معجون شما را سرحال بیاورد.

 

شگرد سوم گیاه رزماری است. رزماری در سده‌های میانه به عنوان گیاهی برای دور كردن ارواح شیطانی استفاده می‌شد. امروزه متخصصان دریافتند كه این گیاه تاثیر آرامش بخشی روی اعصاب دارد.

 

احساس اضطراب دارید؟

در این مقاله توصیه شده است كه برای بهره‌مندی از تاثیر آرامش بخش روزماری از چای آن استفاده كنید. یك تا دو قاشق چایخوری رزماری خشك شده را داخل یك فنجان آب جوش بریزید، 10 دقیقه آن را كنار بگذارید تا خیس بخورد سپس آن را بنوشید. بوكردن رزماری هم می‌تواند به شما آرامش بدهد و می‌توانید از عطر این گیاه برای كاهش اضطراب استفاده كنید.

 

روش چهارم این است كه یك سوم فنجان جوش شیرین و یك چهارم فنجان زنجبیل تازه رنده شده را داخل وان آبگرم بریزید و مدت 15 دقیقه داخل وان دراز بكشید، این كار تنش و اضطراب شما را كاهش می‌دهد. علاوه بر اینها تنفس عمیق، یوگا و مدیتیشن نیز می‌توانند به شما آرامش بدهند.

 

جدیدترین مطالب سایت