فوتبال
سفارش تبليغات اينترنتي
درمان هموروئيد
مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی
تبلیغات متنی
گالری عکس
فوتبال

استرس بازگشت؟

استرس بازگشت؟

استرس و روش های درمان استرس و کاهش استرس

 

تابستان رو به پایان است و به تدریج زمان بازگشت به سرکار فرامی‌رسد. تابستان برای بسیاری از افراد، حتی اگر سرکار هم بوده اند، به عنوان زمانی برای کم شدن بار مسئولیت ها و حجم کارها به حساب می‌آید. و بعد از تعطیلات، رفتن به مدرسه، افزایش ترافیک اتومبیل ها و …

 

ممکن است برای حمل و نقل عمومی شوک آور باشد… به طور خلاصه، بازگشت از تعطیلات استرس زاست. ما در این نوشتار، روش هایی سریع برای آرام شدن و کم کردن فشارها پیشنهاد داده ایم..

 

استرس بازگشت؟

تمرینات تنش زدایی به چه دردی می‌خورند؟

 

استرس را بلافاصله کاهش می‌دهند چرا که فشار عضلانی یکی از اولین علائم استرس است.

شما را مجبور می‌کنند که به طور کامل روی چیز دیگری غیر از آنچه که مضطرب تان می‌کند و یا فکرهای ناامید کننده، متمرکز شوید.

شما را به واقعیت برمی‌گردانند و سیکل معیوب افکار استرس زا را متوقف می‌کنند.

 

تمرین شماره یک: دوش

در جایی آرام و تنها، بنشینید یا بایستید، نسبت به تکیه گاه های تان کاملاً آگاه باشید: ران های تان روی صندلی یا کف پاهای تان روی زمین هستند.

 

چشم های تان را ببندید و به نفس های تان گوش دهید.

 

سپس تصور کنید که زیر دوش هستید و دوش به شما کمک می‌کند که تمام عضلات تان را آرام کنید، از بالا تا پایین، از مغز سر تا انگشتان پاها.

 

 
زمانی برای درک کردن تمام احساسات این دوش خیالی اختصاص دهید، از آرامشی که برای تان به ارمغان آورده لذت ببرید.

 

استرس بازگشت؟

 

تمرین شماره دو: درخت

این تمرین بهتر است که ایستاده انجام شود، اما اگر نمی‌توانید بایستید، نشسته هم می‌توانید انجام دهید.

 

پاهای تان را به خوبی روی زمین بگذارید و خوب روی زمین فشارشان دهید، انگار که می‌خواهید جای پای تان باقی بماند.

 

به محض اینکه پاهای تان را در تماس احساس کردید، تصور کنید که به وسیلۀ ریشه هایی که در زمین فرورفته اند، معلق هستید. این ریشه ها شیرۀ گیاه و انرژی را به شما می‌رسانند و شما را به سختی به زمین متصل می‌کنند.

سپس، با استفاده از آن انرژی که از زمین به شما رسیده، راست بایستید، مانند تنۀ یک درخت.

 

استرس بازگشت؟

تمرین شماره سه: تماس
مهم نیست که برای انجام این تمرین در چه حالتی قرار داشته باشید. یک مثال می‌آوریم: در دفترتان نشسته اید، ناگهان با یک رشتۀ فکری مضطرب می‌شوید یا استرس به شما وارد می‌شود.

 

چند دقیقه زمان بگذارید برای متمرکز شدن روی تمام چیزهایی که بدن تان آنها را لمس می‌کند. تماس ران های تان با صندلی، دست های تان با میز، تماس هوا با بخش هایی از بدن تان که پوشیده نیستند، تماس بافت های لباس های تان، موهای روی سرتان و غیره. 

 

تمرین شماره چهار: تنش زدایی عضلانی
برخی مناطق بدن ما، بدون اینکه احساس کنیم استرس داریم، منقبض می‌شوند. این مناطق چشم ها، ماهیچه های اطرافش، عضلات و همچنین شانه ها و گردن مان هستند.بنابراین اگر احساس کشیدگی می‌کنید، چند دقیقه زمان برای رها کردن این مناطق اختصاص دهید، در ابتدا عضلات تان را عمداً شل کنید، سپس به آرامی ماساژشان دهید.

 

مجردها کليک کنيد
خرید بلبط هواپیما
کتاب کسب و کار
پربیننده ترین مطالب
جدیدترین مطالب امروز
Xبستن تبليغ
Xبستن تبليغ
فوتبال