اس ام اس های جالب به همسرتان منتقل کنید

اس ام اس های جالب به همسرتان منتقل کنید

اس ام اس های جالب به همسرتان منتقل کنید

همیشه حرف زدن کافی نمیباشد گاهی از راه دور هم اس ام اس دادن باعث صمیمیت بینتان خواهد شد در ادامه با اس ام اس های جالب به همسرتان منتقل کنید و سایت تالاب را دنبال کنید.

 

همسران مطمئنا اگر بعنوان دو دوست در کنار هم باشند و همپای هم مسیر را رو به جلو طی کنند، می توانند تفاهم را بین خودشان ایجاد نمایند. دوستی و صمیمیت زن و شوهر در هر جا، در هر موقعیتی و در هر موضوعی می تواند معنا پیدا کند، شاید یکی از موضوعاتی که معنای همدلی، همکاری، تفاهم و انتقال پیامهای لذت بخش یا ناخوشایند زن و شوهر را نشان می دهد خرید های نوروزی باشد…

 

ارتباط هیجانی و همدلی متقابل زوج با بیشترین امیدها، ترسها و چالشها همراه است. این رابطه توام با هم حسی شهودی و قوی با فرد دیگری است که به این معنا می شود؛ او مرا خوب می شناسد، دلسوز و مراقب من است و هم چیز درباره من میداند و گاهی ممکن است در این رابطه حس سرخوردگی و یاس، رابطه ی افراد را شکل دهد،

 

مثلا در یک خرید گاهی پیام های دلنشینی رد و بدل می شود ” دلم می خواهد همیشه و همه جا حتی در خرید کردن با تو باشم”  و یا اینکه ” خسته شدم از بس که فقط بدنبال خرید هستی !” 

 

نمی خواهم همحس بودن با تو را از دست بدهم

گاهی به دلیل ناهمخوانی بین ایده ال و واقعیت، رابطه زن و شوهر در شرایط نامناسب قرار می گیرد. بنابراین تعادل بین واقعیت و ایده ال ها چاره ی کار است. بعنوان مثال گاهی خرید نوروزی در جامعه فعلی به موضوعی تبدیل شده  که برخی افراد تشویق می شوند در شروع سال جدید  بسیاری از وسایل زندگی خود را  نو و جدید کنند

 

و این خود می تواند برای خانواده مشکل ساز باشد و ناهماهنگیهای در تبادل پیامهای زوج ایجاد کند و حتی رابطه زن و شوهر را تحت الشعاع قرار دهد، زیرا دلخوری و بی توجهی و یا عدم تعادل در تبادل پیامها و خواسته ها موجب می شود زن احساس کند از طرف همسرش نیاز او مورد توجه قرار نگرفته است و از طرف دیگر بی ملاحظگی زن، مرد را دلخور می کند.

 

در واقع بین واقعیت و خواسته درونی افراد تفاوتهای وجود دارد و هر چقدر افراد فقط توجه صرف به هم چشمی و برآوردن کردن نیازهای مقطعی خود کنند، سستی ارتباط عاطفی و ضعف در دریافت و انتقال پیامهای هیجانی را بهمراه می آورد.

 

پرسش از خود

تاکنون به این مسئله فکر کرده اید؟ رابطه صمیمانه تا چه حدی برای شما مهم است؟ موضوعها و مسائل مختلف چگونه می تواند به تبادل هیجانی صدمه بزند یا بهبود بخشد؟ خریدهای نوروزی چقدر برای شما مهم است و چقدر بین توانایی خانواده برای خرید و خواسته همسر تعادل وجود دارد؟

 

چه مقدار از خریدها باعث خشنودی یا ناخشنودی ارتباطی زن و شوهر می شود؟  چه مقدار از خریدها واقعا لازم است؟ چه مقدار آن باعث رضایت شما در زندگی می شود و چه مقدار آن نیازهای کاذب است؟

 

چگونگی تعادل هیجانی در خرید نوروزی 

در تعاملات هیجانی رضایت بخش نیازهای زن و شوهر تا حد امکان یک رابطه راضی کننده را فراهم می آورد یعنی زن و شوهر با درک نیازها و خواسته های یکدیگر سعی می کنند تعادل و دیدگاه مشترک براساس نیازها و هیجانات خود ایجاد کنند. گاهی هم ممکن است خواسته های هر دو متفاوت باشد و هر کدام بدنبال سطح متفاوتی از صمیمیت باشند؛

 

مثلا زن رابطه را ترجیح می دهد که احساسات در آن نشان داده شود یعنی خریدن یک وسیله زمانی می تواند به یک احساس خوب منجر شود که توام با بیان احساسات مناسب از طرف مرد باشد، اما برای مرد این چنین نباشد و مرد  به این مسئله بپردازد آیا خرید چنین چیزی نیاز است یا نه؟ 

 

و چقدر از نیازهای واقعی را برآورد می کند و چقدر همسر را پشتیبان خود و خانواده می داند، آگاهی زن از احساسات مرد و درک بهتر به او کمک می کند تا به همسر خود نزدیکتر شود و حتی در انتقال پیام های و نگاه ها هماهنگی بوجود آید. 

 

احترام به خواستهای یکدیگر

وقتی که هر دو به خواستهای یکدیگر احترام می گذارید، احترام به شما کمک میکند تا در دریافت پیام هماهنگ تر باشید و بتوانید مسائل و موضوعات مختلف را از دیدگاه همدیگر به آن نگاه کنید. هر دو درباره احساسات خود در زمینه های مختلف صحبت کنند؛ بعنوان مثال زن بدان مرد چه احساسی درباره خرید دارد و برعکس مرد نیز از احساسات همسر خود آگاه باشد.

 

آینده نگر باشید

به گزارش تالاب هدفهای کوتاه مدت و بلندمدت برای زندگی مشترک داشته باشید این مسئله به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید از خریدهای کاذب نوروزی چشم پوشی کنید. علاوه براین اهداف مشترک زن و شوهر در رسیدن به ارتباط رضایت بخش بسیار کمک کننده است. خرید را تنها وسیله تفریح قرار ندهید: برای بسیاری از افراد خرید کردن نوعی تفریح است. سعی کنید از تفریحات سالم دیگری مانند ورزش، فعالیتهای دست جمعی، سر به زدن به طبیعت و غیره استفاده کنید.

 

در مورد تفاوتهای خود در زمینه احساسات، رفتارها و برداشتها  در برآورد کردن نیازهای یکدیگر گفتگو کنید، خرید از جمله مسائلی است که می تواند زن و شوهر را به سمت ناسازگاری یا سازگاری سوق دهد. بنابراین خرید نوروزی را زمینه ساز تفاهم و شناخت یکدیگر قرار دهید و انعطاف پذیری را سرلوح فعالیتهای مختلف خود قرار دهید و سعی کنید از پیامهای هیجانی و رفتاری همسر خود شناخت بیشتری بدست آورید.  

 

جدیدترین مطالب سایت