صبح‌ ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید؟

صبح‌ ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید؟

صبح‌ ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید؟

 
– برای زنگ ساعت خود یك آهنگ یا صدای آرام مثل صداهای طبیعت انتخاب كنید كه به جای پریدن ناگهانی از خواب شما را به آرامی بیدار كند. همچنین توصیه می‌شود كه شب زودتر بخوابید تا صبح وقت بیشتری برای آماده شدن داشته باشید و به این ترتیب، كمتر دچار استرس صبحگاهی خواهید شد.

 

– حتما در طول روز آب به اندازه كافی بنوشید و مراقب باشید بدنتان دچار كمبود آب نشود. كم آبی و خشكی بدن از عوامل موثر در تشدید استرس به ویژه در ابتدای روز است.

 

– یك ورزش صبحگاهی سبك و كوتاه مدت مثلا تا 15 دقیقه تاثیر بسزایی در كاهش استرس اول روز دارد.

 

صبح‌ ها با استرس از خواب بیدار می‌شوید؟

 

– یكی دیگر از عوامل موثر در كاهش استرس صبحگاهی، خوردن صبحانه سالم و مقوی است. غذاهای خانگی، ماست و میوه تازه از گزینه‌های مناسب برای وعده غذایی صبحانه هستند.

 

– اگر مایل هستید نتیجه بهتری در این زمینه بگیرید قبل از ترك منزل 5 تا 30 دقیقه می‌توانید مدیتیشن انجام دهید. با این كار ذهن و جسم خود را پیش از شروع كار روزانه صد در صد آماده خواهید كرد.

– یكی دیگر از عوامل بسیار مهم برای كاهش استرس در طول روز این است كه نسبت به پیشامدها، وظایف و اتفاقات، انعطاف‌پذیر باشید و خود را با مسائلی كه پیش می‌آیند، هماهنگ كنید. به خاطر مسائل جزئی به خودتان استرس وارد نكنید و اگر كارها آشفته شده هدفتان را كه حفظ آرامش است به خودتان یادآوری كنید.
 
جدیدترین مطالب سایت