مردان در موقع سن ازدواج چرا از این کار دوری میکنند ؟

مردان در موقع سن ازدواج چرا از این کار دوری میکنند ؟

مردان در موقع سن ازدواج چرا از این کار دوری میکنند ؟

مردانی را میشناسیم که سن های بالایی دارند اما هنوز ازدواج نکردند و یا مردانی را داریم که موقع سن ازوداجشان هست اما از این کار مقدس خودداری میکنند در ادامه دلیل این کار را بجویید با ما همراه باشید.

 

در جامعه فعلی ملاک های ازدواج کردن و زندگی مشترک کاملا متفاوت از قدیم است و افراد ملاک های خاصی برای ازدواج در نظر دارند. چرا مردان از ازدواج می ترسند؟ آیا مردان اعتمادشان را از ایجاد رابطه از دست داده‌اند یا فقط دنبال چیز راحت و بی‌قیدوبند هستند؟

 

امروزه مردان از اینکه به یک رابطه متعهد شوند در هراس هستند و می ترسند. اما به راستی دلیل این موضوع چیست.بر خلاف دختران که تمایل دارند در شبکه های اجتماعی گزینه ” در رابطه ” را برای خود فعال کنند اغلب مردان از این گزینه فراری هستند.اما چه عواملی سبب این موضوع شده است؟ دلیل‌اش هر چه باشد،

 

قطعا باعث آزار دخترها می‌شود. و اغلب هم به جدایی منجر می‌شود.در ادامه به دلایلی اشاره می‌کنیم که ترس مردان از تعهد به یک رابطه را ناشی می شود:

 

۱. تاثیر والدین

ممکن است به این دلیل باشد که والدین‌اش تجربه‌ی بدی از ازدواج‌شان داشتند و جدا از هم زندگی می‌کنند یا طلاق گرفته‌اند. حتما در شرایطی بزرگ شده است که در تمام طول کودکی‌اش شاهد دعوا و جروبحث‌ بوده است و این مسئله درک‌اش را در مورد رابطه یا ازدواج دگرگون کرده است.

 

تجربه‌های کودکی معمولا به تفکرات یک فرد در بزرگ‌سالی شکل می‌دهند وی در این مورد واقعا مقصر نیست و بهترین کار این است که به وی زمان بیش‌تری بدهید تا خود را برای ایجاد تعهد آماده کند.

 

۲. چرخه‌ی دوستان

وی حتما دوستانی دارد که هنوز وارد چنین تعهدی نشده‌اند و از دوران مجردی‌شان لذت می‌برند. معمولا برای مردان ترسناک و دشوار است که در میان دوستان‌شان نخستین کسی باشند که به رابطه‌ای متعهد می‌شوند. مردان اغلب در مورد خودشان و روابط بی‌قیدوبندشان با هم شوخی می‌کنند. هم‌چنین می‌ترسد اگر در مورد جدی شدن عشق و رابطه‌اش با شما چیزی به دوستان‌اش بگوید، آنها مسخره‌اش می‌کنند.

 

۳. ترس از محدودیت

مردان از محدودیت خوش‌شان نمی‌آید. و معمولا زنان نیز به تحمیل عقایدشان به دیگران معروف هستند. به دلیل همین تفکرات کلیشه‌ای نسبت به زنان، مردان می‌ترسند که باید در زمان طول زندگی‌شان مطابق با دستورات نامزدهای غیررسمی یا همسران‌شان رفتار کنند. این برای آنها یعنی پایان ‘آزادی’، که فکرهای ترسناکی در مغزهای مذکرشان ایجاد می‌کند.

 

۴. عدم تمایل به سازگاری

برخی مردان همه‌ی فضای موجود را برای خودشان می‌خواهند از این‌که اتاق‌، تلفن یا هر چیز شخصی‌شان را با کس دیگری شریک شوند، خوش‌شان نمی‌آید. دوست ندارند شبیه هیچ کس دیگری باشند؛ و زمان‌ها و فضاهای آزاد زندگی‌شان را از هر چیز دیگری بیش‌تر دوست دارند.

 

وی بازی‌های ویدئویی و مبل راحتی تک‌نفره‌اش را خیلی بیش‌تر از شما دوست دارد چنین مردانی تغییر را دوست ندارند و تمایلی هم ندارند با شخص دیگری سازگار شوند.

 

۵. او یک خائن است

این بدترین حالتی است که می‌تواند اتفاق بیفتد. یک مرد معمولا می‌تواند با دو یا چند زن دیگر در ارتباط باشد، بدون این‌که به هیچ کدام‌شان تعهدی داشته باشد. اگر وی هیچ تعهدی به شما ندارد و با زنان دیگر هم وقت‌گذرانی می‌کند،قطعا یک خائن است و احتمالا اصلا به ‘یک نفر’ اعتقاد ندارد. وی هرزگاهی شما را می‌بیند احتمالا با بسیاری از زنان دیگر هم به همین شکل قرار ملاقات می‌گذارد.

 

اگر با این نوع رابطه مشکلی ندارید،می‌توانید با وی ادامه دهید. ولی اگر این طور نیست، بهترین راه این است که وی را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ بیندازید و مطمئن باشید چنین فردی هرگز به شما متعهد نمی‌شود.

 

۶. تجربه‌ی بدِ گذشته

وی حتما تجربه‌ی بدی از یک رابطه‌ی طولانی مدت یا ازدواج داشته است.شکست یک رابطه‌ ‌قطعا می‌تواند ناراحت‌کننده باشد همین مسئله باعث تغییر نحوه‌ی درک‌اش از زنان و چگونگی برخورد با یک رابطه شده است اگر دختر یا زنی پیش از شما در زندگی‌اش رفتار بدی با وی داشت، این رفتار به شدت ذهن‌اش را تحت تاثیر قرار داده است البته می‌تواند دلیل دیگری نیز داشته باشد و آن این است که هنوز مورد قبل از شما از خاطرش نرفته است.

 

۷. هنوز زمان‌اش نرسیده است

 به گزارش تالاب شاید وی را زیادی تحت فشار قرار می‌دهید؛ شاید هنوز برای این کار آمادگی ندارد این فشار نه تنها به متعهد شدن‌اش کمکی نمی‌کند بلکه باعث می‌شود بیشتر از شما دور شود. بهترین کار این است که اجازه دهید همه چیز به شکل طبیعی انجام شود اگر تازه چند هفته از رابطه‌تان می‌گذرد، هنوز برای متعهد شدن خیلی زود است برخی مردان حتی تا یک سال زمان نیاز دارند تا بفهمند شما همان کسی هستید که دنبال‌اش هستند.

 

جدیدترین مطالب سایت