نیازهای خوابی تان را ارزیابی کنید

نیازهای خوابی تان را ارزیابی کنید

یک فضای مناسب در نظر بگیرید

برای مناسب کردن محیط کردن اتاق خواب برای آرامش بیشتر، هر روز هوای اتاق تان را عوض کنید، به طور منظم با جاروبرقی گرد و غبارها را پاک کنید و سعی کنید دمای اتاق تان بین 16 تا 18 درجۀ سانتیگراد باشد. خیلی خوب است که هنگام خواب پنجرۀ اتاق تان باز باشد و زیر پتوی نرم تان بروید. اتاق را تاریک کنید و تا جایی که ممکن است از سر و صدا دور شوید.  

 

نیازهای خوابی تان را ارزیابی کنید

نیازهای خوابی تان را ارزیابی کنید

 

فشارها را از روی خود کم کنید

فوراً بعد از انجام یک فعالیت سنگین، نمی‌توان خوابید. مکانیسم های هوشیاری مانع از انجام کار مکانیسم های خواب می‌شوند. بنابراین باید بدانید که قبل از خواب دست از کارهای سنگین بردارید و به فعالیت های آرام بپردازید، ضمناً موقع خواب دغدغۀ مسائل شغلی و کارتان را نداشته باشید.از انجام فعالیت های متشنج کننده مانند بازی های کامپیوتری، فیلم های ترسناک یا بحث های خانوادگی شدید بپرهیزید.
 
نیازهای خوابی تان را ارزیابی کنید
 

حواس تان به شام شب باشد

از خوردن غذاهای بسیار سنگین، بسیار چرب و پرآب بپرهیزید.
ضمناً گرسنه هم به رختخواب نروید زیرا گرسنگی احتمال بی خوابی را با خود به همراه دارد. اگر نسبت به قهوه حساس هستید، 15 ساعت قبل از خواب قهوه ننوشید زیرا کافئین مدتی طولانی فعال است. نوشیدن دم کردنی های آرام کننده مثل  یک لیوان شیر گرم (همراه با کمی عسل) را در الویت قرار دهید.

 

اگر علی رغم این توصیه ها، هنوز هم بد می‌خوابید، بدانید که مشکلات خواب شما ممکن است در نتیجۀ زندگی بسیار کم تحرک و محدودتان باشد. کمی پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا می‌توانند در بالا بردن کیفیت خواب مؤثر باشند.

 

برخی گیاهان مانند رازک، کاهو فرنگی یا گل ساعت، نیز می‌توانند شب های شما را بهبود بخشند. در هیچ یک  از موارد، از خواب آورها بدون تجویز پزشک استفاده نکنید.

 

جدیدترین مطالب سایت