تفاوت های بسیاری در بین زن و مرد

تفاوت های بسیاری در بین زن و مرد

1 – مرد به اعتماد نیاز دارد

هنگامی که زن به شوهرش به گونه ای بنگرد که او را باور دارد، مرد احساس می کند که همسرش او را باور دارد. از اعتماد داشتن به مرد چنین استنباط می شود که او تمام توان خود را به کار می گیرد و برای همسر خود نهایت تلاش خود را می کند.

 

وقتی واکنش زن نشان دهنده باور مثبتی درباره توانایی های همسرش است، همین باور مثبت، نخستین نیاز اساسی عاشقانه مرد را برآورده می کند و خود مرد نیز توجه بیشتری به احساسات و نیازهای همسرش می نماید.

 

2 – مرد به پذیرش نیازمند است

زمانی که زن صمیمانه شوهرش را بدون آن که بخواهد او را تغییر دهد، بپذیرد و باور داشته باشد، شوهرش احساس می کند که نیاز او به پذیرفته شدن از سوی همسرش برآورده شده است.

 

مفهوم باور داشتن به این معنی است که زن ، شوهرش را به گونه ای صمیمانه بپذیرد و از او استقبال کند.این صحبت به این معنی نیست که زن فکر کند شوهرش از هر جهت کامل و بی نقص است، بلکه حاکی از آن است که زن تلاش نمی کند که همسرش را اصلاح نماید.

 

او به شوهر اعتماد می کند که خودش در پی اصلاح و بهبود خویش باشد. وقتی مرد حس می کند که مورد قبول و پذیرش همرش وافع شده، بسیار راحت تر می تواند به سخنان همسرش گوش دهد و او را درک نماید و نیاز او را به گونه ای شایسته برآورده کند.

 

3 – مرد به تقدیر و تشکر نیاز دارد

وقتی که زن نشان می دهد که از رفتار و تلاش همسرش، شخصا” سود برده است، مرد حس می کند که همسرش از او قدردانی می کند. تقدیر و سپاس گزاری، واکنش طبیعی شخصی است که مورد حمایت قرار می گیرد.

 

هنگامی که مرد مورد تقدیر قرار می گیرد، احساس می کند که تلاش های او بی فایده نبوده است و به همین دلیل دلگرم می شود تا بیشتر تلاش کند. مرد در این زمان ، خود به خود نیرو می گیرد و انگیزه پیدا می کند تا با شریک زندگی خود بیشتر احترام بگذارد.

 

4 – مرد به تحسین نیاز دارد
درست همان گونه که زن نیازمند عشق و محبت شوهرش است، مرد نیز به تحسین و ستایش همسرش نیاز دارد. برای تحسین و ستایش مرد، باید با خشنودی و خرسندی و رضایت به او نگریست. مرد زمانی احساس ستایش می کند که همسرش از ویژگی های منحصر به فرد یا استعدادهای او به وجد آید که از جمله آن ویژگی ها یا استعدادها می توان به شوخ طبعی ، مقاومت، صداقت، شرافت و مهربانی و دیگر فضایل اشاره کرد. و در نهایت این که وقتی مردی احساس کند که مورد ستایش و تحسین واقع شده، اطمینان خاطر پیدا می کند و خود را وقف همسرش می نماید.

 

5 –  مرد به تایید نیازمند است

هر مردی در اعماق وجود خویش دوست دارد که در نزد همسرش یک قهرمان باشد. نمره ای که مرد از آزمون های همسرش گرفته ، نمره تایید و قبولی است. موفقیت زن تایید کننده مهربانی و خوب بودن مرد بوده و هم چنین بیان کننده خشنودی و رضایت همسر مرد است.

 

( البته گاهی این موافقت ناشنه توافق با شوهرش نیست. ) نظر موافق زن، حاصل دلایل مثبت آن چه مرد انجام می دهد است. وقتی مرد موافقت همسرش را به دست می آورد، به راحتی می تواند به احساسات او احترام بگذارد.

 

6 – مرد به تشویق نیاز دارد

زن باید با تشویق کردن همسرش این نیاز اساسی او را برآورده سازد. زن با اطمینان به توانایی ها و قابلیت های همسرش و تشویف او، احساساتی چون شجاعت و امیدواری را به وی منتقل می کند.

 

وقتی زن به همسرش اعتماد می کند و او را باور دارد و مورد تحسین و قدردانی خویش قرار می دهد ، موجب دلگرمی شوهرش می شود و او می کوشد آن گونه که باید ، باشد. مرد زمانی که مورد تشویق و تحین قرار می گیرد، انگیزه پیدا می کند تا خود را عاشقانه وقف همسرش نمایید.

 

جدیدترین مطالب سایت