تفاوت های جالب مردان در برابر زنان

تفاوت های جالب مردان در برابر زنان

تفاوت زن و مرد 

 

زن و مرد در خلقت آفرینش از هم تفاوت داشتن اما الان در قرن 21 بعضی از تفاوت ها یکی شده است اما بعضس از تفاوت ها هنوز پا برجاست . برای آشنایی با این تفاوت ها با سایت تالاب همراه شوید.

 

چرا شوهرم مرا درک نمی کند؟ چرا زنم خواسته های نا به جا از من دارد؟ چرا همسرم گرم و صمیمی نیست؟ هزاران چرا ذهن تان را مشغول کرده است و شما با یک جواب می توانید به آنها پاسخ دهید….

 

دنیای زنان و مردان جذاب و اسرارآمیز است. حال آنکه گوهر وجودی زن و مرد یکی است، هر دو انسانند و طبیعتاً با یکدیگر شباهت های بسیار دارند، ضمن آنکه در مواردی با یکدیگر تفاوت دارند. شاید با دانستن این حقیقت که مردها در دنیای متفاوتی از دنیای ما زن ها زندگی می کنند و برای مردان هم دنیای زن ها اسرار آمیز، گیج کننده و متناقص است چهره واقعی زندگی را ببینید و بهتر بگویم واقع بینانه زندگی کنید. در این مطلب به تفاوتهای زنان و مردان که کمتر به آن اشاره شده، می پردازیم.

 

تفاوت زنان و مردان در استفاده از واژه ها

تحقیقات نشان می دهد، زنان در مکالمات شان نسبت به مردان از واژه‌های گرم‌تر و متعاد‌ل‌تری استفاده می‌کنند؛ از طرف دیگر مردان متاسفانه بیشتر از دشنام و واژه‌هایی که بیان‌کننده خشم‌اند بهره می‌برند و زبان آن‌ها استدلالی است. 

 

مردان نسبت به زنان تحمل کمتری از خود هنگام خرید نشان می‌دهند. این تفاوت‌ها فقط در این مورد صادق نیست بلکه مطالعات حاکی از تفاوت عمده‌‌ای میان کارکردهای مغز زنان و مردان است که بسیاری از آن در استفاده از واژگان و کاربرد لغات نهفته است. در سال ۲۰۱۳ پژوهشی در مورد تفاوت‌های مغز مردان و زنان انجام شد و طی آن ۱۰۰۰ اسکن مغزی انجام شد. در آن پژوهش‌گران به این نتیجه رسیدند که تفاوت‌های عمده‌ای میان کارکرد مغز زنان با مردان وجود دارد و آن‌ها را در ۱۲ دسته عمده دسته‌بندی کردند که یکی از آن‌ها مربوط به استفاده از زبان بود. آن‌ها در این بررسی به این نتیجه رسیدند که زنان نسبت به واژه‌ها و صداها حساس‌ترند و به طور نرمال در یادگیری زبان توانایی بیشتری دارند و از این رو، به همین دلیل هم مردان در ابراز کلامی احساسات ناتوان و نابلدند.

 

گوشه ای از تفاوت جنسی زنان و مردان

لذت جنسی در مردان در این مورد هم شبیه به مایکروویو است. آن ها بلافاصله بعد از اوج لذت تحریک ناپذیر می شوند و تا تحقیقات نشان می دهد، زنان در مکالمات شان نسبت به مردان از واژه‌های گرم‌تر و متعاد‌ل‌تری استفاده می‌کنند؛ از طرف دیگر مردان متاسفانه بیشتر از دشنام و واژه‌هایی که بیان‌کننده خشم‌اند بهره می‌برند و زبان آن‌ها استدلالی است. 

 

 مدتی این دوره تحریک ناپذیری ادامه دارد، اما برای زنان این اتفاق آرام آرام می افتد. ضمن این که زنان بعد از اوج دوباره می توانند تحریک شوند و دوره تحریک ناپذیری ندارند. برای همین است که زنان دوست دارند بعد از رابطه جنسی همچنان در آغوش همسرانشان بمانند، اما برعکس مردان آن قدر بی انرژی و تحریک ناپذیر می شوند که ترجیح می دهند بخوابند یا کار دیگری کنند. درواقع زنان هم به پیش نوازش و هم به پس نوازش احتیاج دارند. میل جنسی یک زن معمولا به تدریج بیشتر می شود و در سن 36 تا 38 سالگی به اوج خود می رسد، اما در مردان از ابتدای بلوغ میل جنسی بالایی وجود دارد. عملکرد جنسی مرد در نوزده سالگی را می توان با کارکرد جنسی زن سی تا چهل ساله مقایسه کرد. از طرف دیگر زنان بعد از میان سالی در سن خاصی یائسه می شوند و برای مردان این اتفاق به تدریج با کم شدن میل جنسی در سنین سالمندی اتفاق می افتد. پدیده ای که به آن یائسگی مردانه می گویند.

 

تفاوت های جالب مردان در برابر زنان

تفاوت زنان با مردان 

 

زنان در مکالمات شان نسبت به مردان از واژه‌های گرم‌تر و متعاد‌ل‌تری استفاده می‌کنند‎

 

تفاوت رفتارهای ترافیکی زنان و مردان

احتیاط، صبر و حوصله از مشخصات رانندگی زنان است؛ ویژگی‌هایی که حرص رانندگان مرد را درمی‌آورد و آنها را به عکس‌العمل وامی‌دارد. اما ریشه تفاوت شیوه‌ها یا سبک‌های رانندگی زنان و مردان در کجاست؟ شواهد گسترده‌ای وجود دارد که ثابت می‌کند مردان، خصوصاً مردان جوان، در تمامی فرهنگ‌ها نسبت به زنان رفتارهای پرخطرتری دارند که بیشتر، آن را به‌صورت مستقیم نشان می‌دهند؛ این موارد رانندگی ایمن را کاملا تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمی احتمال میزان تصادف را بالاتر می‌برد. میزان انحراف رفتاری (تخطی از قانون) به شکل قابل‌ملاحظه‌ای در مردان بیشتر از زنان است. این مسئله در تخطی از قوانین رانندگی شامل سرعت مجاز، سبقت و رانندگی در حال مستی و… نمود بیشتری پیدا می‌کند. همچنین، به‌طور متوسط مردان در بسیاری از موارد، بیش از زنان جویای خطر و هیجان هستند؛ بنیان این تفاوت سازمان یافته جنسی بیش از آنکه تنها محصول جامعه یا تجربه باشد، پایه‌های فیزیولوژیکی در زنان و مردان دارد.

 

تفاوت زنان و مردان در دنیای تجارت

زنانی که با سرمایه مشابه با مردان به دنیای سرمایه گذاری پای می گذارند بسیار موفق تر هستند و سود بیشتری کسب می کنند. زنان بیشتر به مشاوران حرفه ای رجوع می کنند و مشورت پذیرتر هستند، در حالی که مردان خودشان تصمیم می گیرند؛ این امر عاملی است که زنان را سرمایه گذاران موفق تری می کند. زنان با پول احساسی تر رفتار می کنند و این ویژگی مثبتی برای یک سرمایه گذار است ؛ زیرا زنان نگرانی بیشتری دارند و در نتیجه همه  جوانب امور را با موشکافی بیشتری می سنجند، بیشتر دقت می کنند و در نتیجه انتخاب بهتری دارند. زنان، در مقایسه با مردان، بیشتر به ذخیره کردن پول عادت دارند، اما این ذخیره را کمتر به سرمایه گذاری تبدیل می کنند و پول های نقد آن ها برای وسایلی صرف می شود که دوست دارند بخرند، و این گونه در زمینه سرمایه گذاری بین زنان و مردان شکافی عمیق ایجاد شود؛  همه این ها در حالی است که مردان، در مقایسه با زنان، سرمایه گذاران بهتری نیستند.

 

نکته آخر

این نکات را گفتیم تا یکدیگر را بهتر درک کنید و بیشتر دوست داشته باشید و زن های خوبی برای شوهرتان و مردهای خوبی برای زنان تان باشید. شما با درک نیازها و طبیعت و خواسته های قلبی یکدیگر فاصله عاطفی را کاهش می دهید. چرا که زن و مرد برای برآورده کردن نیازهای عمیق و ضروری نیازمند توجهات و رفتارهای خاص هم هستند. 

 

جدیدترین مطالب سایت