عشق چگونه پدید می آید؟

عشق چگونه پدید می آید؟

عشق چگونه پدید می آید؟

چطور عشق بین من و همسرم ایجاد کنم ؟

 

تاکنون  از خود پرسیده‌اید که مهمترین عنصر در هر رابطه‌ای چه چیز است؟ پاسخ بسیاری از افراد به این پرسش عشق است. بله عشق یک موهبت است و بدون آن هیچ رابطه‌ای پایدار نخواهد ماند. اما عشق نیز به تنهایی و بدون پشتوانه “احترام” ناتوان و متزلزل خواهد بود. احترام متضمن و بیمه‌گر عشق است.

عشق چگونه پدید می آید؟

 

احترام مصالح پیونددهنده اجزا ساختمان است که خانه را در برابر طوفان‌ها، بادهای ویرانگر، شداید و تلخی‌های زندگی حفاظت می‌کند. در واقع احترام بیمه ساختمان است. افراد دوست دارند محبوب باشند، اما محترم بودن به مراتب ارزشمندتر از محبوب بودن است. تعریف احترام چنین است: به رسمیت شناختن شایستگی، ارزشمندی، حقوق و مزایای فرد به عنوان یک انسان یا احترام عبارت است از:

 

ادب، مراعات، پذیرش و توجه. یک شریک ایده‌آل فردی است که هم شما را دوست دارد و هم به موازات آن برای شما احترام قائل است. نویسنده این یاداشت در ادامه به برخی نشانه‌های بی‌احترامی‌ اشاره کرده و آورده است: بی‌اعتبار کردن: جای فرد پاسخ دادن، سخنان فرد را قطع کردن، بی‌اعتنایی کردن، تمسخر کردن، گوش ندادن به سخنان فرد و تحقیر کردن.

 

عشق چگونه پدید می آید؟

▪ ارعاب کردن: تهدید کردن، هراساندن، قلدری کردن و تشر زدن.
▪ انتقاد کردن: عیب‌جویی، ملامت کردن، نفی کردن و غر زدن.
▪ کنترل کردن: جلوگیری از تصمیم‌گیری مستقل فرد، تحکم کردن، سلطه‌گری و تحمیل عقاید، خواسته‌ها و نیازها.
▪ قضاوت کردن: تعیین درستی و نادرستی اعمال فرد، برانگیختن احساس گناه و شرمساری در فرد.
▪ بدنام کردن: تهمت و افترا زدند، رسوا کردن و افشاگری کردن.
▪ فریب دادن: دروغ گفتن، گمراه کردن و حقه زدن.
▪ خیانت کردن: صادق نبودن، وفادار نبودن.
▪ توهین کردن: گستاخی کردن، ناسزاگویی، رنجاندن.
▪ سوءرفتار کردن: از لحاظ کلامی، احساسی و فیزیکی. صدمه زدن به حس امنیت و فردیت شخص.
▪ هر نوع تغییر در لحن صدا: اشارات و تغییر در چهره که پیام آن چنین است:”من مهمتر از تو هستم”.

 

عشق چگونه پدید می آید؟

شما همانگونه که اجازه می‌دهید دیگران با شما رفتار کنند، دیگران با شما رفتار خواهند کرد. همه چیز وابسته به خود شماست هنگامی‌که مورد بی‌احترامی‌ قرار می‌گیرید و سکوت می‌کنید در واقع در آن بی‌احترامی ‌خودتان نیز سهیم هستید.

در انتها به خاطر داشته باشید که منزل باشکوه شما (رابطه) در صورتی که به حال خود رها گردد صرف‌نظر از آنکه در ابتدا تا چه اندازه استوار و مستحکم بنا شده باشد به مرور زمان از هم پاشیده و رو به خرابی و زوال پیش خواهد رفت. بنابراین بیاموزید با تبادل عشق و احترام روزافزون ترک‌های هر چند کوچک منزل خود را مرمت کرده و آن را استوار و پایدار نگه دارید. راستگویی و صداقت در ایجاد اعتماد در رابطه ضروریست.

 

احترام محصول اعتماد و عشق محصول احترام است. هر رابطه‌ای منحصر به فرد است و برای نتیجه بخش بودن آن باید مقتضیات آن فراهم گردد. هیچ راه میانبری وجود ندارد. زندگی کوتاه است. آن را هدر مشاجرات و جر و بحث‌های بی‌معنی و بی‌اهمیت نکنید.

 

مطالب مرتبط:

داستان زیبای عشق و ديوانگي

عکس هایی مخصوص روز عشق

مواظب عشق های یکطرفه باشید

نشانه های یک عشق واقعی چیست؟

آیا می دانید گوش عشق چیست ؟

عکسهای رمانتیک و عاشقانه LOVE

 

جدیدترین مطالب سایت