نیمه پر لیوان را ببینید

نیمه پر لیوان را ببینید

نیمه پر لیوان را ببینید

 

خوشبختی در چند قدمی شماست فقط کافی است دست از شکایت کردن در مورد مشکلاتی که دارید، بردارید و به خاطر همه مشکلاتی که ندارید، متشکر و شکرگزار باشید.

 

غنی و ثروتمند بودن به خود شما و نگاه تان بستگی تام دارد، می توانید به دو صورت این احساس را در خود پرورش دهید یا هر آنچه را که می خواهید باید داشته باشید و بدست آورید و یا این که به آنچه دارید قناعت کنید و راضی باشید.

 

تلاش کنید سپاسگزار و قدردان همه چیزهایی که دارید و حتی ندارید باشید، چون با این روش از لحظه لحظه زندگی تان نهایت لذت را خواهید برد و با اتکا به این اندیشه، برای به دست آوردن روزهای خوش فردا توان حرکت و مقابله در خود ایجاد خواهید نمود و با روزهای بد زندگی به بهترین وجه ممکن خواهید جنگید.

 

درونتان را کند و کاو کنید

به جای آن که کار کنیم تا زندگی کنیم انگاری زندگی می کنیم تا کار کنیم؛ پیمانه ذهن مان را آنقدر لبریز از تهی ها و پوچ های آشفته و مغشوشی می کنیم که جای خالی برای اندیشه های سبز باقی نمی گذاریم؛ جام قلب مان را آنقدر از ناراحتی‌ها و کینه‌های جدید و قدیم پر وخالی می کنیم که رد پای انها را برای همیشه حک می کنیم …

 

گاهی برای تجدید قوا و نیرومندی لازم است از روزمرگی فرار کنیم و به طبیعت درون مان پناه ببریم گاهی باید از چند قدم عقب تر به خودمان نگاه کنیم و همه چیز را مجددا مورد وارسی قرار دهیم .

 

گاهی سعی کنید چشمانتان را بشوئید و جور دیگری نگاه کنید، گاهی تیشه به ریشه اندیشه های واهی و توهمات خود بزنید و نفس تازه کنید و از ویرانه خرابی های دلتان بگریزید و زندگی را به گونه ای دیگر تجربه کنید.

 

برای فراغت، وقت بگذارید

برای آرامش دل و روان تان، تفرجی به دیار بیرون از خودتان داشته باشید و به دور از مشغله های کاری و تشویش های همیشگی و درگیرهای ذهنی ، زمانی را برای تفریح کردن و لذت بردن از زندگی خود اختصاص دهید.

 

از زندگی لذت ببرید

تماشای غروب آفتاب یا وقت گذراندن با یکی از اعضای خانواده و هزاران لذت کوچک دیگر، موهبت های خدادادی و رایگانی هستند که ما به آنها التفات نمی کنیم و لذت نمی بریم . این در حالی است که ممکن است یک روز در عین حسرت آن ها را آرزو کنیم و متوجه بزرگ بودن آنها شویم . پس بهتر است یاد بگیرید از ساده ترین لحظات و کوچکترین چیزهای زندگی نهایت استفاده و لذت را ببرید.

 

امروز و آینده را فدای گذشته نکنید

قبول کنید گذشته هر آنچه که بوده است، گذشته است و قابل تغییر، فراموشی و یا پاک کردن از زندگیتان هم نیست، لاجرم چاره ای جز پذیرش آن ندارید، حتی اگر مفتخر کارهایی نباشید که در گذشته انجام داده اید.

 

 

پس این واقعیت را بپذیرید که گذشته امروز نیست و اجازه ندهید گذشته حال و آینده شما را بدزدد.

 

باور داشته باشید که شما به جرم ممکن الخطا بودن دچار اشتباهات و مشکلاتی شده اید و تاوان ان را نیز با افسوس های امروز و یا دیروزتان پرداخته اید اما هم اکنون شما اشتباهاتتان نیستید، مشکلاتتان هم نیستید، بلکه با قدرت شکل دادن به زمان حال و آینده‌تان اینجایید.

 

ترمیم همیشه کارساز نیست

گاهی اوقات باید بگذرید و از نو شروع کنید و چیزی بهتر بسازید. ترمیم چیزهای شکسته همیشه کارساز نیست گاهی روابط و موقعیت ها به قدری مخدوش و به هم ریخته شده اند که چسباندن آنها به زور هم ، نه تنها چاره کار نیست بلکه شرایط را بدتر و وخیمتر از قبل هم می کند .

 

این بار سعی کنید قدرت خود را در توانایی ادامه دادن رها کنید و به دیگر قدرت خود در توانایی شروعی دوباره میدان جولان دهید و ان را بیازمائید.

 

جدیدترین مطالب سایت