از نقد تا نکات کلیدی در مورد بازاریابی آنلاین

از نقد تا نکات کلیدی در مورد بازاریابی آنلاین

از نقد تا نکات کلیدی در مورد بازاریابی آنلاین 

 

وارد بحث بازاریابی میشویم که بسیار امروز دارد در ایران جا می افتد در ادامه از نقد تا نکات کلیدی در مورد بازاریابی آنلاین را در سایت تالاب بخوانید.

 

بازاریابی آنلاین این روزها بسیار رقابتی و پرمخاطب شده است که توجه به نکات و اصول را بیش از پیش بیشتر و با اهمیت تر می کند. امروزه صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین عموماً به‌خوبی اقدام به مطالعه رفتار و عادات خرید مشتری می‌کنند تا موفق به یافتن راه‌هایی نو برای هدف قرار دادن مشتریان آنلاین شوند و به رشد کسب‌وکار خود کمک کنند. در این مطلب با 14 عادتی آشنا می‌شویم که هر مدیر یک کسب‌وکار آنلاین باید از آن‌ها اطلاع داشته باشد:

 

1- هرروزه مشتریان و مصرف‌کنندگان بیشتری علاقه‌مند به خرید محصولات به‌صورت آنلاین با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت های خود هستند. به‌این‌ترتیب مدیران و مالکان کسب‌وکارهای آنلاین باید بر روی ساخت و توسعه وب‌سایت‌های پاسخگو به این نیاز تمرکز داشته باشند.

 

بد نیست به این پیش‌بینی از سوی یک کارشناس مرتبط با این حوزه توجه داشته باشیم که “از آنجایی قدرت پردازش زیاد، عمر باطری بهتر، سرعت‌های اتصال به شبکه‌های بسیار ارتقاءیافته و صفحات نمایش بزرگ‌تر بر روی گوشی‌های تلفن همگی در حال سرعت بخشیدن به جدا شدن از دستگاه‌های کامپیوتر خانگی و لپ‌تاپ هستند، در چند سال آینده گوشی‌های هوشمند تنها چیزی خواهند بود که مصرف‌کنندگان به آن نیاز خواهند داشت.

 

2- مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به‌صورت آنلاین و از طریق دستگاه‌های موبایل اقدام به خرید کنند، چراکه خیلی راحت قادر به مقایسه قیمت‌ها و پرداخت و نهایی کردن خرید خود هستند. همچنین در بین جوانانی که علاقه‌مند به خرید آنلاین هستند، استفاده از گوشی‌های موبایل از ارجحیت بیشتری برخوردار است، و این خود دلیلی است

 

برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین تا اگر تاکنون اقدام به بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خود برای نمایش بر روی گوشی‌های موبایل نکرده‌اند، جهت سود بردن از این فرصت خوب و مناسب، حتماً به این موضوع هم توجه خاصی داشته باشند.

 

3- در حدود یک‌سوم از مصرف‌کنندگان در منطقه آمریکای شمالی تمایل به ترک کیف پول‌های فیزیکی خود و روی آوردن به کیف پول‌های دیجیتالی دارند. سی‌وچهار درصد از مصرف‌کنندگان با حدود سنی 25 سال تا 34 سال نیز تمایل به این موضوع دارند که عددی قابل‌توجه در این منطقه است.

 

4- درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاین بر شیوه خرید مردم به‌صورت آنلاین تأثیرگذار است. به‌عنوان‌مثال، 71 درصد از مصرف‌کنندگان اعتقاددارند که در زمان خرید کردن محصولاتی در دسته لوازم الکترونیک، لوازم خانه و لوازم دکوری و … استفاده از این نظرات آنلاین برای آن‌ها حیاتی هست. اما در رابطه با خریداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور می‌کنند

 

که توجه به این نظرات در زمان خرید هر محصولی به‌صورت آنلاین بسیار لازم و ضروری است. درواقع می‌توان گفت که تنها 1 درصد از مصرف‌کنندگان هیچ اعتقادی به استفاده و توجه به این نظرات در فضای آنلاین ندارند.

 

5- در ابعاد جهانی، بیشترین محصولاتی که مصرف‌کنندگان به‌صورت آنلاین تهیه می‌کنند، عبارت‌اند از کتاب، فیلم، موسیقی و بازی‌های ویدئویی.

 

6- در حدود 60 درصد از مصرف‌کنندگان حداقل یک‌بار در ماه اقدام به انجام خریدی به‌صورت آنلاین می‌کنند و 24 درصد هم حداقل یک‌بار در هفته اقدام به انجام یک خرید آنلاین می‌کنند. از آن دسته افرادی که هفته‌ای یک‌بار اقدام به خرید به‌صورت آنلاین می‌کنند، 30 درصد مرد هستند و 18 درصد زن.

 

7-  به گزارش پارس ناز در حدود 39 درصد از خریداران آنلاین که از یک تلفن هوشمند استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند خرید خود را از طریق یک اپلیکیشن انجام دهند و در مقابل 61 درصد ترجیح می‌دهند از مرورگر گوشی موبایل برای این کار استفاده کنند. این آمار برای آنان که از تبلت برای خریدهای خود استفاده می‌کنند، 31 درصد برای استفاده از اپلیکیشن بوده

 

و 69 درصد برای استفاده از مرورگر تبلت هست. در سال 2015، 33.7 درصد از کل ترافیک آنلاین ایجادشده در دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند بوده و این آمار برای تبلت ها هم برابر با 12.4 درصد اعلام‌شده است.

 

بااین‌وجود، تبلت ها ابزار نهایی کردن خرید در 12.4 درصد از خریدهای انجام‌شده اعلام‌شده، درحالی‌که تنها 10.7 درصد از خریدها توسط گوشی‌های هوشمند نهایی شده‌اند. همچنین مقدار هزینه صرف شده در هر خرید توسط تبلت ها به‌طور متوسط برابر با 98.56$ اعلام‌شده که این رقم برای گوشی‌های هوشمند به‌طور متوسط برابر با 92.37$ بوده است.

 

 

جدیدترین مطالب سایت