چرا بیشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

چرا بیشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

چرا بیشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

همیشه تنبلی به نظرهای ما برای افرادی ست که موفق نمی شوند اما بیل گیتس ثروتمند ترین مرد جهان حرف جالبی زده است که در ادامه بخوانید.

 

به گزارش تالاب بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت گفته بود برای انجام کارهای سخت همیشه افراد تنبل را به کار می گیرد چون آن ها راحت ترین راه را برای انجام آن انتخاب می کنند. تنبلی چیزی‌ست که هرکسی تا حدودی دارد. ما اغلب این ویژگی را بد تلقی می‌کنیم. اما اگر واقعا بد نباشد چطور؟ اگر به موفقیت کمک کند؟ مطمئنا خیلی از شما از این رویکرد خوشتان می‌آید. درواقع، خیلی از افراد تنبل به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند.

 

تاریخ نمونه‌های زیادی در اختیار ما قرار می‌دهد. بعنوان مثال، چارلز داروین بسیار تنبل بود. معلمان و والدینش از آموختن ریاضی و دستور زبان به او رنج می‌بردند. گاهی بین ساعات کلاس ‌می‌خوابید. حتی وقتی به علوم تجربی علاقه‌مند شد، عجله‌ نمی‌کرد و سال‌ها طول کشید تا کارهایش را چاپ کند.

چرا بیشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

مثال دیگر وینستون چرچیل است. او در مدرسه کمترین نمره‌ها را در کلاس می‌آورد و حتی به کالج نرفت. نسبت به ورزش کاملا بی‌میل بود و فعالیت مورد علاقه‌اش نشستن روی صندلی گهواره‌ای بود. او بعدها تبدیل به یک سیاست‌مدار موفق شد.

 

بسیاری از مردان بزرگ دیگر همچون انیشتین، نیوتون، پیکاسو و مندلیف افراد بسیار تنبلی بودند. بااین اوصاف، به موفقیت‌های غیرقابل باوری دست یافتند و در تمام جهان شناخته شدند. این موضوع ثابت می‌کند که افراد تنبل هم می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ دست یابند. تنبلی ممکن است مزیت بزرگی باشد. در ادامه دلایلی مبنی بر اینکه احتمال موفقیت افراد تنبل کم نیست، ارائه شده است.

 

مبتکر هستند.

افراد تنبل در سازماندهی کارهایشان بسیار خلاقند. آنها زمانشان را روی جزییات غیرضروری هدر نمی‌دهند و مستقیم به هدف می‌پردازند. یک کارمند تنبل همیشه برای بهینه‌سازی و خودکار کردن تمام فرایندهای تکراری در شغلش راهی پیدا می‌کند. چرا که برای یک فرد تنبل هیچ چیز آزاردهنده تر از یک کار خسته‌کننده و تکراری نیست.

 

افراد تنبل همیشه سعی دارند زندگی را آسان‌تر کنند. انسان‌ها برای خاکبرداری تنبلی می‌کردند، پس ماشین حفاری اختراع کردند. برای تمیزکاری خیلی تنبل بودند، جاروبرقی ساختند. چه کسی می‌داند، شاید افراد تنبل مخترع تمام اختراعات جهان بوده‌اند!

چرا بیشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

کارآفرینی می‌کنند.

افراد تنبل اغلب ابتکار عمل دارند. ایده‌ها و پروژه‌های زیادی در سر دارند چرا که ذهنشان از افکار و مسئولیت‌های بیش از حد پر نشده است. برایشان مهم است که فرایند کاریشان خسته‌کننده نباشد و حتما نتیجه بدهد.

 

می‌دانند چه موقع استراحت کنند.

مهم‌ترین چیز این است که بدانید چه موقع استراحت کنید. افرادی که به خودشان فشار می‌آورند و خودشان را خسته می‌کنند زودتر پیر می‌شوند و حافظه‌ی خود را از دست می‌دهند.

 

آرام‌تر هستند.

افراد تنبل در هیچ کاری عجله نمی‌کنند و از این شاخه به آن شاخه نمی‌پرند. بلکه از زمان خود استفاده کرده و کارها را یکی پس از دیگری انجام می‌دهند. درحالیکه برخی وحشت کرده، حواسشان پرت می‌شود و کامل به وظایف خود رسیدگی نمی‌کنند. تنبل‌ها نگرانی کمتری دارند و با خونسردی کار خود را انجام می‌دهند.

 

اهداف خود را می‌دانند.

افراد تنبل می‌دانند چطور اهداف خود را اولویت‌بندی کرده و روی آنها تمرکز کنند. آنها برای توجه به اولویت‌های دیگران بیش از اندازه‌ تنبل هستند بنابراین روی اهداف خود وقت می‌گذارند.

 

مجبورند باهوش باشند.

تنبل بودن در محل کار ذهن بزرگی می‌خواهد. باید روش‌هایی را پیدا کنید تا بتوانید مدتی بیکار باشید و در عین حال بتوانید در زمان کوتاهی کارها را به موقع تحویل دهید. کارمندان اغلب یا باهوش هستند یا کندذهن، تنبل هستند یا زحمت‌کش. اگر باهوش و تنبلید، احتمالا کارآمدترین کارمند شرکتتان خواهید بود.

 

از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند که امکان تنبلی را برایشان فراهم کند.

چرا بیشتر اوقات افراد تنبل موفق هستند ؟

به گزارش تالاب در زمان حاضر، برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و گجت‌های بسیار زیادی وجود دارد که به مردم کمک می‌کند سرعت عمل بیشتری داشته باشند. افراد تنبل آنها را می‌شناسند و برای انجام دو برابر کار بیشتر، از آنها استفاده می‌کنند. بعنوان مثال، اگر روی اسناد و مدارکی کار می‌کنند، صرفا آن را یادداشت نمی‌کنند و برای وکیل، ویرایشگر یا مدیر بفرستند—چرا که زمان بر است.

 

بلکه یک google doc درست کرده، به افراد دیگر امکان دسترسی می‌دهند تا همزمان اصلاحات لازم را انجام داده و یا آن را تایید کنند. این کار کل فرایند را آسان‌تر خواهد کرد، زمان زیادی را ذخیره کرده و اجازه می‌دهد برای مدت زمان بیشتری تنبل باشند.

 

آرنولد لودویگ، پروفسور آمریکایی، هزار نفر از افرادی را که به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند، بررسی کرد. او به این نتیجه رسید که جدا از استعدادهای ذاتی، هر انسانی نیاز دارد اتلاف وقت کند. قطعا این امر با عصر حاضر و سبک زندگی ما تناقض دارد، اما حتی انیشتین می‌گوید خستگی ابزاری مناسب برای توسعه خلاقیت و تخیل شماست.

 

 

جدیدترین مطالب سایت