مزایای رپورتاژ آگهی چیست ؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
مزایای رپورتاژ آگهی چیست ؟

از مزایا و فواید رپورتاژ آگهی با خبر شوید ؟

 

به چه سایتی تبلیغ رپورتاژ دهیم ؟

رپرتاژ آگهی یک قالب و شکل چاپی بخصوص است که یک شرکت برای بازاریابی و انتقال پیام برند و محصولات خودش به‌صورت بی‌طرف برای آن هزینه می‌کند. مدیر تبلیغات به مجله، روزنامه یا وبسایت برای فضای موردنیاز جهت ارائه محتوای متن محور به مخاطب موردنظر نهایی هزینه‌ای را پرداخت می‌کند.

 

هدف

رپورتاژ آگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه‌ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته می‌شود را ترکیب می‌کند. داستان‌های ویژه اغلب به‌ ویژگی‌های بیشتر و خاص‌تری در مورد شرکت یا محصولات شما به نسبت تبلیغات سنتی می‌پردازد.

 

بااین‌وجود، شما نسبت به مواردی که به چاپ می‌رسد کنترل کمتری دارید. از طریق پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای فضای اختصاص‌یافته به مطلب خودتان، شما قدرت و کنترل کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این به آن معنا است که شما به‌طور کامل قادر به اشاره کردن به مزایا محصولات و خدمات یا ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.

 

شکل و قالب کلی

ماهیت رپرتاژ آگهی‌ها قدری با آگهی‌های معمولی متفاوت است، اما متفاوت از تبلیغات چاپی معمولی با استفاده از یک تصویر و پیام برند است.

 

این نوع از آگهی‌ها اغلب محتوا محور بوده و طول مطلب در آنها زیاد است که به مزایای محصولات می‌پردازد یا روایتی از بیان می‌کند که به ویژگی‌های یک محصول اشاره می‌کند. بااین‌وجود گاهی از عناصر بصری هم در آنها استفاده می‌شود.

 

مزایای رپورتاژ آگهی چیست ؟

 

اعتبار

یکی از دلایلی که برخی از مدیران تبلیغاتی استفاده از رپرتاژ آگهی را نسبت به آگهی معمولی ترجیع می‌دهند اعتبار آنها در بین مخاطبین است. رپرتاژ آگهی اغلب توسط هرگونه محتوای دیگری در داخل یک رسانه توسط مخاطب خوانده می‌شود.

 

بنابراین هرقدر علاقه و هیجان بیشتری از طریق آن در مخاطب ایجاد شود، میزان تأثیرگذاری آن‌هم افزایش پیدا می‌کند. مردم اغلب آگهی‌های دیگری که دارای تصویر و عکس هستند را بیشتر در جهت یک تبلیغ می‌دانند و ارزش آن‌چنانی برای آن قائل نمی‌شوند.

 

تشخیص دادن رپرتاژ آگهی در خیلی از موارد از دیگر محتوای عادی درج‌شده در رسانه‌ها و وبسایت ها راحت نیست و خیلی از مخاطبین آن را به‌اشتباه می‌گیرند.

 

هرچند که بر اساس برخی از قوانین خاص وابسته به برخی از رسانه و … در زمان درج رپرتاژ آگهی حتما باید در قسمت بالای آن اشاره به رپرتاژ آگهی بودن آن انجام شود تا تمایزی بین آن با دیگر محتوا وبسایت ها وجود داشته باشد.

 

تماس با ما از طریق ایمیل : talabganji@gmail.com

 

مزایای رپورتاژ آگهی چیست ؟

 

نویسنده

معمولاً متن رپرتاژ آگهی توسط شخصی در داخل سازمان سفارش‌دهنده، شرکت تبلیغاتی مسئول کمپین‌های تبلیغاتی آنها یا حتی یک نفر از گزارشگران آن رسانه تنظیم می‌شود.

 

البته در برخی از شرکت‌های بزرگ حتما و حتما متن آنها در داخل خود سازمان و شرکت تنظیم‌شده و مورد تائید قرار می‌گیرد یا اینکه نهایتاً به آژانس طرف قرارداد برای امور تبلیغاتی آنها واگذار می‌شود.

 

سپس فضای موردنیاز برای چاپ آنها خریداری می‌شود و این شرکت‌های کوچک‌تر هستند که اغلب تنظیم آن را بر عهده شرکت منتشرکننده گذاشته یا در برخی از موارد درنهایت کار آن را بازخوانی و تائید هم می‌کنند.

 

درحالی‌که هر دو این رویکردها نیازمند تائید شرکت در مرحله آخر و قبل از چاپ است، استفاده از یک نظر خارج از سازمان اغلب بیشتر توصیه می‌شود.

 

نکته مهم که در بالا هم به آن اشاره شد، بی‌طرفانه بودن محتوا و ادبیات استفاده‌شده برای این نوع محتوا است، هرچند که بازهم نوعی از تبلیغ است که هزینه‌ای برای صرف شده و هرگز پوشش‌دهنده نکات منفی در رابطه با یک محصول یا کالا نمی‌شود.

 

رپرتاژ آگهی بیشتر از هر چیز برای محصولات و خدماتی مناسب است که در آنها اطلاعات بیشتر و بهتر موجب فروش محصول نسبت به استفاده از تصاویر می‌شود.

 

محصولات و خدماتی که بیش از هر چیز دیگری برای آنها از این نوع تبلیغات استفاده می‌شود شامل مکمل‌های غذایی، روندهای آرایشی و بهداشتی، محصولات ورزشی و برنامه‌های آموزشی و تربیتی و آژانس‌های مسافرتی می‌شود.

جدیدترین مطالب سایت