اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

با غرش زیبا و قابل توجه موتور خود، سرنشینان و افرادی كه از بیرون آن را تماشا می كنند را به حیرت و تحسین وا می دارد.

 

پورشه پانامرا جی.تی.اس جدید با طراحی اعجاب انگیز بدنه كه در ارتفاع ده میلیمتر كوتاهتر شده و همچنین اصلاحات فنی نظیر قدرت بیشتر، ترمزهای پیشرفته، شاسی اسپرت، سیستم تعلیق بادی و مدیریت تعلیق فعال پورشه(PASM) در میدان مسابقه عملكرد قابل قبولی خواهد داشت.

 

داخل اتاق نیز با صندلیهای اسپرت، غربیلك فرمان اسپرت با سیستم تعویض دنده از روی فرمان، روكش چرم و سطوح داشبورد آلكانتارا(Alcantara) به صورت كاملاً اسپرت طراحی شده است.

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

سیستم موتور، پانامرا جی.تی.اس را قادر می سازد كه تنها در طی مدت 4.5 ثانیه به سرعت 100 كیلومتر در ساعت برسد و همچنین به حداكثر سرعت 288 كیلومتر در ساعت دست یابد.

 
این خودرو با مصرف سوخت 10.7 لیتر در صد كیلومتر، در بین كلیه مدلهای پورشه و در قلمروی خود، یك خودرو با بازدهی بالا محسوب گردد. البته مقادیر استاندارد شتاب صفر تا صد و یا حداكثر سرعت پورشه پانامرا جی.تی.اس، قضاوت درستی از مشخصات اسپرت این خودرو نمی دهد.
 
 
چرا كه تنها شاسی اسپرت آن باعث شده كه آن برای میدان مسابقه مناسب گردد و یا سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر و سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه(PASM) كه به عنوان اتصالات استاندارد به بدنه و شاسی تعبیه شده اند،
 
اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا
 
توسط سیستمهای تنظیم ارتفاع خودرو، تنظیم فنرها و تنظیم برقی سیستم كمك فنرها و لرزه گیرها، این خودرو را با شرایط رانندگی تطبیق می دهند.
 
 
فاصله اندازهای نسبتاً ضخیم 5 میلیمتری تعبیه شده در بین چرخها و كاسه چرخهای عقب، با عریض كردن محور عقب خودرو شرایط رانندگی را پایدارتر نموده اند، مخصوصاً كه با لاستیكهای 19 اینچی سایز 45/255 محور جلو و 40/285 محور عقب چسبندگی لازم چرخها به سطح جاده فراهم گردیده است.
 
 
سیستم ترمز پانامرا جی.تی.اس همان سیستم ترمز پانامرا توربو می باشد كه كمترین زمان لازم را برای ایست كامل خودرو تامین می نماید.
 
اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا
 
مشخصات فنی خودرو:
سیستمها و اصلاحات فنی زیادی، رانندگی راحت و اسپرتی را برای راننده فراهم نموده اند. تعدادی از این مشخصات به این قرار می باشند: سیستم مدیریت كشش پورشه(PTM) با سیستم انتقال چهار چرخ، دنده هفت سرعته دو كلاچه پورشه(PDK مخفف عبارت آلمانیPorsche Doppel Kupplungs getriebe) با سیستم تعویض دنده از روی فرمان، شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه، حداكثر سرعت 288 كیلومتر برساعت، مصرف سوخت 10.9 لیتر بر صد كیلومتر و انتشار گاز CO2 به میزان 256 گرم بر كیلومتر.
 
موتور پورشه پانامرا جی.تی.اس هشت سیلندر با حجم موتور 4.8 لیتر می باشد كه قدرتی برابر 430 اسب بخار را در دور موتور 6700 دور در دقیقه ایجاد می كند و توسط هوا و با تنفس طبیعی خنك می شود. اصلاحاتی كه روی موتور این خودرو انجام شده، باعث عملكرد بهتر این خودرو نسبت به مدلهای S و 4S پورشه پانامرا شده است و این دو مدل را با 30 اسب بخار بیشتر مغلوب ساخته است.

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

 
همچنین در مقایسه با مدلهای پانامرای S و 4S حداكثر گشتاور موتور نیز از 500 نیوتون متر به 520 نیوتون متر افزایش یافته است و این باعث شده كه حداكثر گشتاور 520 نیوتون متری خود را در دور 3500 دور در دقیقه ایجاد كند، در دور موتور 6700 دور در دقیقه به حداكثر قدرت 430 اسب بخاری خود دست یابد و در حداكثر سرعت 288 كیلومتر بر ساعت، سرعت موتور به 7100 دور در دقیقه برسد.
 
 
دریچه های هوای پهن با دو فیلتر هوای اضافه در قسمت جلویی خودرو، تامین هوای مورد نیاز موتور را فراهم می نماید. در سرعتهای پایین، مسیر ورودیهای هوا توسط دو صفحه صاف بسته می شوند، ولی اگر راننده قدرت بیشتری از موتور بخواهد و دور موتور را به بالای 3500 دور در دقیقه برساند، هر دو دریچه هوا باز شده و میزان هوای تازه ورودی به محفظه موتور افزایش می یابد.
 

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

 

با فشار دكمه اسپرت روی دسته دنده، سیستم انتقال قدرت دو كلاچه(PDK) پورشه فعال شده و قدرت خروجی موتور به چهارچرخ انتقال می یابد. با فشار این دكمه، راننده و سرنشینان صدای تنفس موتور را به خوبی می شنوند كه در حقیقت لرزش هوای ورودی بین دریچه گاز و فیلتر هوا می باشد و این صدای لرزش همراه با صدای موتور به منزله صدای اسپرت خودرو محسوب می شود.
 
 
گاز خروجی موتور این خودرو، از یك سیستم اگزوز اسپرت خارج می گردد كه با قطر لوله بزرگتر، فشار خروجی را كاهش داده است.
 
 
سیستم مدیریت موتور(EMS) اصلاح یافته در این خودرو، باعث شده كه در هنگام تعویض دنده، سیلندرها به مدت بسیار كوتاهی ساكن باشند و تنظیم سرعت موتور از سرعت تعویض دنده سریعتر انجام گیرد.
 
 
وقتی كه با این خودرو دنده معكوس می كشید، یك صدای كوتاه و تند از سیستم اگزوز آن قابل شنیدن می باشد، كه اصطلاحاً به آن «آتش پشت خودرو» می گویند و این صدا احساس سواری یك خودرو كاملاً اسپرت را به راننده می دهد.
 

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

پورشه پانامرا جی.تی .اس عملكرد بسیار عالی را ارائه نموده است. مثلاً سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر(AAS) به همراه سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه(PASM) با سیستمهای تنظیم ارتفاع خودرو، تنظیم فنرها و تنظیم برقی كمك فنرها هم لذت رانندگی را افزایش می دهد و هم دینامیك خودرو را به رخ می كشد. ظاهر اسپرت این خودرو همچنین از ارتفاع كمتر آن نسبت به مدلهای S و 4S و سیستم ترمز توربو با كلیپرهای قرمز رنگ مشخص می باشد.
 
 
یكی دیگر از آپشنهایی كه این خودرو را متمایز می كند، سیستم كنترل دینامیكی شاسی پورشه(PDCC) است كه به عنوان آخرین طرح از پروژه توسعه شاسی پانامرا جی.تی .اس با سیستمهای تعیین جهت گشتاور پورشه(PTV Plus) و سیستم كنترل الكترونیكی قفل دیفرانسیل محور عقب متصل شده است و عملكرد شاسی و سیستم تعلیق این خودرو را فوق العاده پیشرفته نموده اند.
 

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

سیستم كنترل دینامیكی شاسی، توسط پایدار كننده های فعال روی محورهای عقب و جلوی خودرو و اعمال نیروی تعادلی، از واژگون شدن خودرو در محور طولی بدنه جلوگیری می كند و همچنین تعادل خودرو را به وسیله تقسیم دینامیكی گشتاور چرخشی افزایش می دهد.
 
 
سیستم تعیین جهت گشتاور در اصول با تغییر میزان گشتاور روی چرخهای عقب خودرو كار می كند و در زمانی كه خودرو در حالت اسپرت رانده می شود، با تنظیم الكترونیكی قفل دیفرانسیل عقب خودرو، فرمان پذیری را بهینه می كند.
 
 
طراحی بدنه:
پورشه پانامرا جی.تی.اس با بدنه ای آیرودینامیك و دریچه های ورودیهای هوای بزرگ جلوی سپر طراحی بدنه پورشه پانامرای توربو را به یاد بیننده می اندازد و طراحی قسمت جلوی بدنه در این خودرو با مدل توربو شباهتهای زیادی دارد. همچنین در قسمت عقب خودرو، اسپویلر مدل توربو روی مدل جی.تی.اس تعبیه شده شده است.
 
در سرعتهای بالاتر از 205 كیلومتر در ساعت، اسپویلر در وضعیت مخصوص خود قرار می گیرد تا توسط نیروی هوای فشرده در عقب خودرو، روی محور عقب نیرویی به سمت پایین وارد كند و در سرعتهای بالا رانندگی ایمن و پایداری را ارائه دهد.
 

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

 
برای افزایش حس اسپرت بودن در این خودرو، ارتفاع این مدل نسبت به پورشه پانامرا مدل S و 4S حدود یك سانتیمتر كوتاهتر می باشد. مشخصه ظاهری این مدل از پانامرا، استفاده از قطعات و وسائل روی بدنه به رنگ مشكی می باشد كه آن را از دیگر مدلها متمایز نموده است.
 
 
كاربرد قطعات خارجی و وسائل جانبی مشكی با براقیت بالا در لبه پنجره های جانبی، تریم دور چراغ عقب، پوشش شوینده چراغهای جلو، پنلهای روی ساید بدنه و پخش كننده عقب، ظاهری اسپرت به این خودرو داده است.
 
 
همچنین با سیستم اگزوز، دریچه های هوا و قطعات زیر دربهای جانبی به رنگ مشكی مات، زیبایی و اسپرت بودن خودرو دو چندان گردیده است. اختلافهای دیگر پانامرای مدل جی.تی.اس با دیگر مدلهای آن، چراغهای جلوی زنون با قاب داخلی مشكی با چراغهای LED روز می باشد. رنگ انتخابی برای این مدل از پورشه، رنگ زرشكی(Carmine Red) می باشد كه با قطعات مشكی رنگ بدنه هماهنگی زیبایی داشته و از طرفی خاصیت اسپرت آن را بیشتر نشان می دهد.

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

 
طراحی داخلی:
نمایشگر افقی سرعت در سمت راست پانل داشبورد، دید بهتری به راننده می دهد. همچنین سیستم مدیریت ارتباطات پورشه(PCM) در خصوص سرعت بالای خودرو، شتابگیری یكباره خودرو و شرایط عملكرد خودرو اطلاعات گسترده ای به راننده می دهد.
 
 
صندلیهای راننده و سرنشینان از چرم و آلكانتارا(Alcantara) با امكان انتخاب پنج رنگ پوشیده شده است. پانل مركزی با قابلیت تنظیم 18جهت برای صندلیهای اسپرت و ارگونومیك این خودرو به صورت استاندارد تعبیه گردیده است. قسمت بالایی جای استراحت دست روی دربهای جانبی و كنسول وسط جلوی اتاق و پوشش سقف از جنس آلكانتارا می باشند.
 

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

كنسول وسط سنگین و باوقار در تركیب با غربیلك فرمان اسپرت با پدالهای تعویض دنده روی آن حالتی دینامیك و اسپرت به داشبورد داده اند. برای ایجاد اختلاف آشكار با مدلهای دیگر، روی زه فولادی ضد زنگ كناره دربهای جانبی عبارت GTS مشخص شده است و همچنین روی پانل داشبورد زیبا و پشت سریهای قابل تنظیم صندلیها نیز این عبارت گلدوزی گردیده است.
 
 
پورشه برای مدل پانامرا GTS به طور خاص، تجهیزات انتخابی متنوعی را همراه با تودوزی مشكی در نظر گرفته است.
 
 
همچنین دوختها و وصله های زیبا برای دور صندلیها، موكتهای كف اتاق، داشبورد، دور غربیلك فرمان و دسته دنده، رودری ها، دستگیره درها و كنسول وسط خودرو به رنگهای زرشكی(Carmine Red) و نقره ای(GT Silver) به صورت انتخابی موجود است.
 
 
عبارت گلدوزی شده GTS روی پشت سریهای صندلیها و روی كمربند ایمنی نیز به رنگ دلخواه ارائه گردیده است.
 

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

 
سیستمهای پیشرفته:
 
سرنشینان پورشه پانامرا جی.تی.اس می توانند از صدای سیستم ساراند(Surround System) سیستم صوتی BOSE كه به صورت استاندارد برای این مدل تعبیه شده به همراه چهارده اسپیكر و تعداد نه آمپلیفایر(Amplifier) با سطح خروجی صدای كلاس D و ساب ووفر(Subwoofer) دویست واتی لذت ببرند. كل خروجی سیستم صوتی 585 وات می باشد.
 
 
حتی كسانی كه مایل باشند، می توانند به صورت انتخابی سیستم صوتی پیشرفته Burmester با آخرین تكنولوژی سیستم ساراند را جایگزین كنند كه در این صورت یك تجربه منحصر به فرد با شانزده اسپیكر و شانزده آمپلیفایر كلاس D و خروجی 1000 وات و ساب ووفر 300 وات خواهند داشت.
 
 
در این مدل از پورشه سیستم كمكی تغییر خطوط رانندگی(LCA) تعبیه شده است، به این صورت كه این سیستم از دو سنسور راداری استفاده می كند كه در سپر عقب تعبیه شده اند و تا 70 متر عقب خودرو، خطوط سمت راست و چپ خودرو را كنترل می كنند تا خودرو از خط خود خارج نگردد.
 

اسپرت ترین مدل پورشه پانامرا

 
در صورت خواب آلودگی راننده و یا چرت زدن او در صورت فشار یك ثانیه ای روی ستون فرمان، این سیستم به راننده هشدار می دهد كه در حال خروج از لاین رانندگی خود می باشد و احتمال تصادف را پایین می آورد.
 
 
همچنین سیستم نقطه كور آینه جانبی، با لرزش فرمان خودرو و یا با آلارم چند ثانیه ای به راننده هشدار می دهد كه خودروی دیگری در نقطه كور آینه جانبی او قرار دارد. این سیستمها راحتی را به همراه ایمنی ارائه می كنند و جالب اینكه كاربرد این سیستمها از سرعت 30 تا 250 كیلومتر در ساعت می باشد.
 
 
همچنین سیستم ناوبری برای جهت یابی و نقشه خوانی در جهت راحتی و رفاه راننده و سرنشینان می باشند.
 
 
 
جدیدترین مطالب سایت