بررسی و مشخصات خودروی پژو پارس ( پژو پرشیا )

بررسی و مشخصات خودروی پژو پارس ( پژو پرشیا )

مشخصات خودروی پژو پارس

 
پژو پارس با سه نوع موتور عرضه میشود. xu7  همان موتور اولیه پژو پارس هست با 1800 سی سی حجم موتور و 100 اسب بخار قدرت ( این موترو همان موتور معروف بر روی پژو پرشیا – سمند – 405 می باشد )
 
موتور دیگر آن TU5  میباشد با حجم موتور 1600 سی سی و 105 اسب بخار که مال پژو 206 تیپ 5 یا 206 صندوق دار میباشد که بر روی پارس هم قرار داده اند.
 
و موتور پارس ELX مدل XU7J4P که سر سیلند زانتیایی میباشد که 110 اسب بخار قدرت تولید میکند.
 
بررسی و مشخصات خودروی پژو پارس ( پژو پرشیا )
 
ما در اینجا مشخصات خودروی پژو پارس 1800 سی سی را قرار داده ایم.
 
نوع موتور XU7JP/L3 
 
حجم موتور (cc)1761 
 
حداکثر توان موتور (hp)100 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه 
 
حداكثر گشتاور (Nm)153 نيوتن متر در 3000 دور در دقيقه 
 
نسبت تراكم9.3 تعداد سوپاپ 8
 
نوع سوخت سازگاربنزين بدون سرب اكتان87 و 95 
 
سيستم انژكتوري پاشش چند نقطه اي استاندارد حد آلايندگي يورو4بهينه 
 
بررسی و مشخصات خودروی پژو پارس ( پژو پرشیا )
 
حداکثر سرعت (km/h)190 شتاب صفر تا 100 (ثانیه)
 
11 سيستم انتقال قدرت5 دنده دستي (BE3) 
 
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر )
 
در شهر (لیتر)13.8 
 
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر )
 
خارج شهر (لیتر)
 
7 مصرف سوخت (در 100 كيلومتر )
 
بررسی و مشخصات خودروی پژو پارس ( پژو پرشیا )
 
ترکیبی (لیتر)9.1 
 
طول خودرو (mm)4498 عرض خودرو(mm)1704 ارتفاع خودرو (mm)1410 فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm)2669 وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)1165
 
 گنجایش مخزن سوخت (لیتر)70 
 
حجم فضاي صندوق عقب (دسی متر مکعب) 470

 

ایران خودرو نزدیک به 1 سال پیش خودروی پارس سال را به بازار عرضه کرد و دلیل آن هم اعمال تغییرات و به نوعی تجدید و نوسازی خودروی پرطرفدار پژو پارس برای مصرف‌کنندگان بود، از این رو پارس سال با 1 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت خودرو معمولی عرضه شد.
 
در ستون این هفته تصمیم داریم نگاهی کوتاه در عین حال جامع بر تغییرات این خودروی به نوعی سفارشی انداخته و در انتها به جمع بندی و نتیجه گیری حاصل کار بپردازیم.بر روی این خودرو همان موتور 1.8 لیتری قدیمی که سمند و پژو 405 هم از آن رنج می‌برند نصب شده است که توانی برابر با 96 اسب بخار را تولید می‌کند.
 
در اولین گام می‌توان به تغییرات خارجی پی‌برد که از جمله آن می‌توان به آینه‌های طرح جدید راهنمادار اشاره کرد که با توجه به بزرگ بودن آن‌ها، ابهت بیشتری به خودرو داده است. همچنین بزرگ بودن آینه دید بهتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. راهنمای پشت آینه هم زیبایی خودرو را افزایش داده و به نوعی آن را به خودروهای وارداتی نزدیک‌تر کرده است.
 
به داخل خودرو می‌رویم. به کل متعجب می‌شوید. طراحی داشبورد و کنسول وسط همان پرشیا معمولی است اما این بار با تریم بژ تزئین شده است و به نوعی داخل بژ رنگ خودرو زیبایی خاصی به آن بخشیده و از آن رنگ خاکستری کسل‌کننده به رنگ کرم روح بخش و زنده تغییر یافته است.
طرح فرمان خودرو عوض شده و در آن امکان جایگذاری ایربگ برای راننده نیز تعبیه شده است و با کمک سنسورهای تشخیص موانع عقب که برروی سپر عقب نصب شده‌اند، ایمنی خودرو را افزایش داده‌اند. همچنین محل کلیدهای مه‌شکن خودرو نیز بر روی دسته کنار فرمان منتقل شده و شما می‌توانید از همان دسته چراغ‌ها اقدام به روشن و خاموش کردن چراغ‌های مه‌شکن کنید.
 
بررسی و مشخصات خودروی پژو پارس ( پژو پرشیا )
شاید یکی از بهترین تغییرات تغییر محل کلیدهای شیشه‌های عقب باشد. در مدل‌های گذشته هم کنترل سرنشینان عقب و هم کنترل شیشه‌های عقب برای راننده از روی کنسول وسط امکان‌پذیر بود که این طراحی هوشمندانه بسی جای سوال داشت؟!
 
 
اما در مدل سال، شیشه بالابر درب‌های عقب رو بر درب نصب شده و برای راننده نیز یک پنل کنترلی برای تمامی شیشه‌ها و امکان تنظیم آینه‌ها تعبیه شده است.
طرح تودوزی خودرو مخمل شده و درب‌ها نیز طراحی متفاوتی پیدا کرده‌اند. محل استراحت دست در آن‌ها به درستی جای گرفته و همچنین در بالای درب، شما با پهنای بیشتری روبرو هستید و می‌توانید به راحتی دست خود را بر روی آن کنار شیشه قرار دهید.
 
 
همچنین در مدل سفارشی خودروی پرشیا سال، شما از امکاناتی نظیر یخپال در کنسول عقب، بلوتوث، شیشه بالابر اتوماتیک و دوربین دید عقب بهره‌مند می‌شوید.
بعد از تمام این زیبایی‌ها و تغییرات مثبت، بعضی موارد همچنان جای سوالات شگفت‌انگیز را باز می گذارد؟!!
 
 
در کنسول وسط با توجه به تغییر محل کلیدها هنوز هم می‌توان جای کلیدهای قبلی را مشاهده کرد که تنها با گذاشتن یک درپوش پرشده است و این سوال را تداعی می کند که آیا طراحان خواسته‌اند ما از گذشته خودرو هم باخبر باشیم؟ یا تغییرات را با مدل معمول هر بار در خودرو ملاحضه کنیم؟
 
بررسی و مشخصات خودروی پژو پارس ( پژو پرشیا )
دیگر موردی که بیش از مورد یک مشکل بیان می‌شود، مشکل سیستم تعویض دنده می‌باشد، دنده خودرو به حدی سفت می‌باشد که در بعضی مواقع دنده 1 را نمی‌توان جا زد و به ناچار با دنده 2 حرکت را آغاز می‌کردیم و در پی رفع این مشکل تمام به اتفاق تعمیرکاران موضوع را گذرا می‌نامند.
 
با تمام این اوصاف خودروی پارس سال نسبت به مدل معمول و دیگر مدل‌های تولیدی نظیر 405 و سمند اوضاع بهتری دارد و در رتبه بندی جایگاه بهتری را بدست آورده که آن را مدیون بهبود اوضاع ایمنی و تزئینات داخلی خود می‌داند.
 
و در انتها با بهای 38 میلیون تومان با توجه به اینکه سایر خودروهای این رنج نیز مشکلات زیادی دارند بهای پرداختی را در مقابل امکانات دریافتی ارزشمند ارزیابی کرده و تغییرات خودرو پارس سال را موفقیت‌آمیز می‌توان اعلام کرد، که این امر از افزایش تقاضای خرید خودروی سال نسبت به سایر مدل‌ها مخصوصا مدل معمولی به خوبی نمایان می‌باشد.
 
 
جدیدترین مطالب سایت