بهترین شاسی بلند لندرور (+عکس)

بهترین شاسی بلند لندرور (+عکس)

به گزارش تالاب این خودروی جدید که جزو بهترین های شرکت خودرو سازی لندروز میباشد راهی باز شد . در ماه گذشته مدل اسپورت دیسکاوری از سری خودروهای لندرورر رونمایی شد.خودرویی بزرگ و قدرتمند که از نگاه کارشناسان جهانی یکی از بهترین خودروهای سال 2017 به شمار خواهد آمد. به این بهانه به بررسی این خودرو  می پردازیم.

 

دیسکاوری اسپورت لندرور خودرویی جذاب، گران و راحت است که گزینه‌های آن نه تنها باعث آرامش صاحبان خودرو می‌شود بلکه به سرگرم شدن سرنشینان نیز کمک می‌کند.

بهترین شاسی بلند لندرور (+عکس)

این خودرو، از خانواده SUV هاست و نسبت به نیاکان خود دچار تغییرات زیادی شده است. این لندرور جدید که احتمالا مورد علاقه گروه‌های آفرودی قرار خواهد گرفت، در آینده با سپرهای پهن‌تر طراحی خواهد شد.این سپرها به خشن‌تر و قدرتمندتر شدن ظاهر دیسکاوری کمک خواهد کردو در نمای عقب خودرو سپر به صورت یکپارچه با خروجی اگزوز طراحی می‌شود. رینگ های خودرو از نوع 20 اینچی هستند و انتخایب رنگ تیره براق به زیبایی این خودرو می‌افزایند.

بهترین شاسی بلند لندرور (+عکس)

تلاش شده تا طراحی داخلی از نظر رنگ کاملا با رنگ خودرو در تضاد باشد. دوخت‌هایی با رنگ متضاد روی صندلی‌های چرم، بدنه داخلی خودرو و کف‌پوش‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. نوارهای کرومی نیز دور دستگیره‌ها و برخی از شاسی‌های روی فرمان را قاب کرده است.
خودرو دیسکاوری لندرور به یک سامانه سرگرم‌کننده جذا ب با نام Incontrol  مجهز شده است.  صفحه نمایش سرگرمی این سامانه بزرگتر شده و حدود 25 سانتی متر طول دارد.

بهترین شاسی بلند لندرور (+عکس)   

بهترین شاسی بلند لندرور (+عکس)

بهترین شاسی بلند لندرور (+عکس)

لندرور ادعا کرده استفاده از این صفحه نمایشگر همانند استفاده از یک تلفن همراه لمسی آسان است و برنامه‌های نرم‌افزاری زیادی مرتبط با خودرو روی آن نصب می‌شود. بسیاری از گزینه‌های درونی مانند تنظیم دمای داخلی خودرو، روشن کردن سامانه تهویه هوا، تغییر وضعیت صندلی‌ها، قفل و باز کردن درها و  همچنین سامانه‌های صوتی و تصویری از طریق این سامانه همین صفحه نمایشگر کنترل می‌شوند.

 

امکان هماهنگ شدن Incontrol با تلفن همراه راننده نیز وجود دارد. سامانه Incontrol در لندرور به یک پردازنده 4 هسته‌ای قوی مجهز شده است.

دیسکاوری همچنین به سه فناوری کمک راننده مجهز شده است. یکی از این فناوری‌ها نشانگر وضعیت راننده است. این فناوری کمک راننده شرایط عمومی راننده را بررسی کرده و اگر راننده خسته، یا خواب‌آلود باشد، نمایشگر با دریافت اطلاعات فیزیکی و نحوه رانندگی ، راننده را مطلع کرده و نوع رانندگی خطرناک وی را گوشزد می کند.

فناوری کمکی دوم محدود کننده سرعت نام دارد. خودرو با توجه به حسگرها و نمایشگرهایش حجم ترافیک را تشخیص داده و با انتقال اطلاعات به راننده، وی را مجبور به فشار پدال ترمز می‌کند.اگر راننده متوجه شرایط سرعت خود نباشد خودرو برای جلوگیری از حادثه به صورت خودکار و هوشمند، سرعت را کاهش می‌دهد.

بهترین شاسی بلند لندرور (+عکس)

سامانه کمکی بعدی نیز نگه‌دارنده بین خطوط است. این سامانه در صورت خروج راننده از خطوط جاده به وی هشدار می‌دهد تا خودرو برای حفظ امنیت بیشتر بین خطوط براند.
این خودرو در رنگ‌های نقره‌ای ، خاکستری و مشکی ساخت خواهد شد.

 
بهترین شاسی بلند لندرور (+عکس)

اما یکی از جالب‌ترین فناوری‌های به کار رفته در این خودرو برنامه جست‌و جوی پیشرفته به نام “تایل” tile است. تایل به رانندگان کم دقت و سرنشینان کم حواس در پیدا کردن وسایلشان کمک می‌کند. اگر یکی از وسایل کوچک از داخل خودرو کم شوند، تایل در اولین سواری بعدی این موضوع را به سرنشین اطلاع می‌دهد. تایل حتی می‌تواند در صورت خواست راننده جایگاه عینک یا کیف پول سرنشین را روی صفحه نمایشگر نشان می‌دهد.

 

عصر ایران 

جدیدترین مطالب سایت