تاکسی خودران جهان اتوماتیک (+عکس)

تاکسی خودران جهان اتوماتیک (+عکس)

اولین تاکسی بدون راننده جهان

 کمپانی بزرگ و نام‌آشنای Uber که در تلاش بود نخستین تاکسی خودران جهان را بسازد از این به بعد باید تلاش بیشتری کند چراکه یک شرکت کوچک سنگاپوری از او پیشی گرفت و اولین تاکسی بدون راننده جهان را ساخت. نام این شرکت کوچک nuTonomy است.
 
 
nuTonomy نیز مانند Uber کارش را با استارت‌آپ شروع کرد و حالا هم موفق به جذب سرمایه 16 میلیون دلاری برای ادامه فعالیتش شده است.
 
این شرکت که توسط گروهی از فارغ التحصیلان MIT در سال 2013 تاسیس شد، پنج شنبه هفته گذشته تست آزمایشی نخستین تاکسی خودران جهان را در سنگاپور با موفقیت آزمایش کرد.
 
در این تست که توسط برخی مشتریان از قبل مشخص شده این شرکت انجام شد، مسافران با اسمارت‌فونشان درخواست تاکسی دادند و خودران nuTonomy نیز آن‌ها را سوار کرد و به مقصدشان رساند.
 
تاکسی خودران جهان اتوماتیک (+عکس)
 
نخستین تاکسی بدون راننده،خودرورباتیک،اولین تاکسی بدون راننده،تاکسی بدون راننده

 

به گزارش تالاب این روزها خبرهای فراوان در مورد خودروهای خودران به گوش می‌رسد و شرکت Uber که بزرگترین سرویس تاکسی‌یاب را در جهان ارایه می‌دهد، برای نخستین بار تاکسی‌های بدون راننده را وارد خیابان کرده است.

 

این شرکت برای نخستین بار خودرو روباتیک خود را در خیابان‌های عمومی شهر پتسبورگ امتحان کرد و توانست با موفقیت مسافران را به مقصد برساند.

 

در آزمایش اولیه ۱۴ دستگاه خودرو Fusions فورد که به سیستم رانندگی خودکار مجهز شده بودند، وارد خیابان‌ شدند. روی سقف هر یک از این خودروها یک دوربین بزرگ هوشمند نصب شد و به کمک انواع مختلف حسگرهای هوشمند کنترل می‌شدند.

تاکسی خودران جهان اتوماتیک (+عکس)

نخستین تاکسی بدون راننده،خودرورباتیک،اولین تاکسی بدون راننده،تاکسی بدون راننده

 

نتایج حاصل از آزمایش اولیه روی خودروهای خودروان شرکت Uber نشان داد تمامی آنها بدون هرگونه مشکل، سرنیشنان خود را به مقصد رساندند. میزان دقت این خودروها در هنگام رانندگی با کیفیت خودروهایی که توسط انسان به مقصد رسیده شدند برابری می‌کرد.

 

لازم به ذکر است شهر پتسبورگ خیابان‌های بسیار شلوغی دارد و شرکت Uber تصمیم گرفت آزمایش روی طرح خود را در این شهر به انجام برساند تا با اطمینان بیشتر، فاز نهایی ورود تاکسی‌های خودروان به خیابان‌های جهان را عملیاتی کند.

 

جدیدترین مطالب سایت