تولید خودروی ایرانی که سوخت با آب است (عکس)

تولید خودروی ایرانی که سوخت با آب است (عکس)

خودروی هوشمند ایرانی که با آب می سوزد

طراحی خودروی هوشمند ایرانی که با آب می سوزد تحولی در دنیای خودرو می تواند باشد.

 

به گزارش تالاب، اختراع خودرو آب سوز توسط یک فرد ایرانی صورت گرفت. این مخترع ایرانی برای اولین اول یک خودرو آب سوز را در دنیا اختراع کرده است این خودرو با آب کار میکند و در آینده می توانیم همه خودرو ها را به این سیستم مجهز نماییم.

 

خبرگزاری راپتلیِ روسیه با انتشار ویدئویی از خودروی آب‌ سوزی که علاءالدین جاسمی، مخترع ایرانی، ابداع کرده است، رونمایی کرد. این خودروی آب‎سوز اسفند 1394 برای نخستین بار در پانزدهمین نمایشگاه بین‎المللی محیط زیست در ایران رونمایی شد.

 

جاسمی در این مراسم گفت: «این خودرو با آب کار می‎کند و کاملاً دوستدار محیط زیست است. برای استفاده از آب به جای بنزین و گازوئیل در این خودرو نیازی به تعویض کلیات خودرو نیست و این جا‎به‎جایی سوخت با هزینه بسیار اندک امکان پذیر است.»

 

این مخترع ایرانی که عضو کانون ملی نخبگان جوان است، افزود: «۶۰ لیتر آب در مخزن سوخت خودرو ریخته می‎شود که ۹۰۰ کیلومتر مسافت را در مدت ۱۰ ساعت طی می‎کند.»

 

وی همچنین گفت: «خروجی این خودرو بخار است و هیچ‎گونه آلودگی محیط زیست به همراه ندارد. در هر یک لیتر بنزین، ۲۹ مگاژول انرژی تولید می‎شود در حالی که با هر یک لیتر آب ۹۶ مگاژول انرژی تولید خواهد شد.»

تولید خودروی ایرانی که سوخت با آب است (عکس)

خودرو آب سوز ایرانی

 

جاسمی در فروردین 1395 دربارۀ این اختراع خود که ثبت جهانی شده است به خبرگزاری برنا گفت در سال 2008 موفق به کشف این فرمول شده است، اما اکنون با حمایت استاندار البرز و وزارت کشور قصد تجاری‏‎سازی آن را دارد.

 

وی افزود: «من خودرویی اختراع نکرده‎‏ام بلکه سوخت خودرو قابل تغییر است بدون اینکه موتور خودرو را دستکاری کنیم.»

 

جاسمی توضیح داد که چون فرمول آب هیدروژن 2 و اکسیژن یک است، بنابراین هیدروژن را از آب جداسازی و از آن به عنوان سوخت استفاده می‎کند. از سوخت هیدروژنی برای پرتاب موشک و ماهواره استفاده می‎شود.

 

انرژی هیدروژن یک منبع انرژی پاک و پایدار محسوب می‎شود. از هیدروژن در برنامۀ فضایی سازمان فضایی امریکا (ناسا) به عنوان سوخت در سفینه‌های فضایی و در پیل‎‌های سوختی که گرما، برق و آب آشامیدنی برای فضانورد تولید می‌کنند نیز استفاده می‌شود.

 

پیل‌های سوختی ابزارهایی هستند که هیدروژن را مستقیماً به برق تبدیل می‌کنند. می‌توان از هیدروژن به عنوان سوخت خودروها و هواپیماها نیز استفاده کرده و با به کارگیری از این عنصر، برق مصرفی خانه‌ها و ادارات را تأمین کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت