معرفی قدرتمندترین خودروی ایتالیایی + تصاویر

معرفی قدرتمندترین خودروی ایتالیایی + تصاویر

قدرتمندترین خودروی ایتالیایی

“مازانتی”، خودرویی دیگر از سرزمین ایتالیایی‌ها. به سبک و سیاق “مازراتی” اما نه آنقدر شناخته شده. شهرتش به پای “لامبورگینی”، “فراری” و “پاگانی” هم نمی‌رسد. اما هر چه باشد در رده خودرهای ایتالیایی قرار می‌گیرد و شاید در کمترین زمان در کلاس خودروهای پرفورمنس قرار گیرد.

گروه سازنده “مازانتی” معمولا خودروهای باز برای سیاحت را با شکل‌های مدرن وجدید طراحی کرده و می‌سازد. اما در سومین نمونه خودروی خود “مازانتی” به سراغ خودرویی با شکل و شمایل ابرخودروها رفته است.

معرفی قدرتمندترین خودروی ایتالیایی + تصاویر

 

این خودرو که اوانترا نام دارد، برای اولین بار در سال 2013 در معرض دید عموم قرار گرفت.

از آن پس “مازانتی” خودروی خود را توسعه داد که خروجی آن نسخه فعلی این خودرو با نام “اوانترا میله‌کاوالی” با پیشرانه 1000 اسب بخار است. بنابراین “اوانترا میله‌کاوالی” قدرتمند‌ترین خودرویی است که در خیابان‌های ایتالیا دیده خواهد شد و پس از آن یکی از مدل‌های فراری با نام لافراری با پیشرانه‌ای به قدرت 950 اسب بخار در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.

تولید 25ستگاه از این خودرو

معرفی قدرتمندترین خودروی ایتالیایی + تصاویر

 

قدرت حیرت‌انگیز این خودرو مدیون یک موتور7.2 لیتری دوقلوی توربوشارژ V8 است، که توسط خود شرکت مازانتی ساخته شده است. این پیشرانه گشتاور 1199 نیوتن متری خود را به رخ رقبایش می‌کشد و در 2.7 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر می‌رسد.

در مقایسه با این خودرو یک اوانترای استاندارد تنها 751 اسب بخار قدرت دارد و از پیشرانه 7 لیتری V8 بهره‌مند است.نیروی 751 اسب بخار این موتور از طریق جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعتِ به محور عقب انتقال می‌یابد تا ابر خودروی ایتالیایی صفر تا صد را تنها در ۳.۲ ثانیه پر کند.

 

معرفی قدرتمندترین خودروی ایتالیایی + تصاویر

 

گشتاور این خودرو نیز ۸۴۸ نیوتون متر است. “اوانترا میله‌کاوالی” همچنین از حدود 10.16 میلی‌متر بزرگتر از انواع استاندارد بوده و به ترمزهای سرامیک- کربن مجهز است. چرخ‌های مسابق‌ای سبک‌تر نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. فناوری AERO استفاده در این خودرو تقریبا شبیه خودروهای مسابقه‌ای فرمول 1 ست.

مازانتی در حال حاضر آماده نمایش این خودرو در نمایشگاه خودرویی تورین است که در 8 ژوئیه امسال برگذار خواهد شد.

منبع : عصر ایران

جدیدترین مطالب سایت