معرفی و مشخصات اتومبیل سیتروئن DS 5LS در ایران

معرفی و مشخصات اتومبیل سیتروئن DS 5LS در ایران

معرفی و مشخصات اتومبیل سیتروئن DS 5LS در ایران

 

شرکت سیتروئن یک شرکت خوب فرانسوی است که در ایران هم بسیار استفاده میشود در این قسمت خودروهای سایت تالاب با معرفی و مشخصات اتومبیل سیتروئن DS 5LS در ایران آشنا شوید.

 

خودرو جدید سیتروئن در ایران که ظاهری لوکس دارد و قرار است به زودی آن را درجاده ها ببینیم که خودنمایی می کند. سه خودرو هاچ بک دی اس 3 (DS 3)، کراس اوور دی اس 6 (DS 6) و همچنین خودرو سدان دی اس 5 ال اس (DS 5LSS) مهم‌ترین نمایندگان خودروساز فرانسوی زیرمجموعه شرکت سیتروئن، دی اس اتومبیل هستند

 

که در شاهد حضور بسیار شگفت انگیز آن‌ها در نمایشگاه خودرو تهران (تهران اتو شو) بودیم. از نظر طراحی تمامی خودروهای شرکت دی اس اتومبیل در وضعیت یکسانی برخوردارند و شباهت‌های زیادی را می‌توانیم بین آن‌ها ببینیم؛ هرچند تفاوت‌های محسوسی به جهت یکسان نبودن پلتفرم آن‌ها به چشم می‌خورد، اما هر سه خودرو مذکور از یک زبان طراحی بهره می‌برند.

 

حتی خودرو دی اس 5 ال اس در ارائه امکانات رفاهی و ایمنی نیز با سایر خودروهای این شرکت یکسان است. این خودرو با سه پیشرانه متفاوت در بازار اروپا به فروش می‌رسد. موتور 1.8 لیتری تنفس مصنوعی، 1.6 لیتری توربو و همچنین 2 لیتری توربو که به ترتیب قادر به تولید قدرتی برابر با 140، 165 و 200 اسب بخار هستند.

 

با این حال در ایران تنها مدل مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری THP160 آن به فروش خواهد رسید. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دی اس 5 ال اس نیز حاوی حالت جذابی به نام “Mode Sport” است و امکانات مختلف دیگری را نیز نظیر حالت دستی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

هرچند جلوی نام صاحب این خودرو شرکت سیتروئن فرانسه ذکر شده است، اما در اصل آن توسط شرکت دانگ فنگ و در کارخانه‌ای در کشور چین ساخته می‌شود و هدف از کمپانی دی اس برای تولید چنین محصولی ارائه خودرویی با کیفیت بالا، قابلیت‌هایی لوکس در عوض قیمتی مقرون به صرفه‌تر است.

 

بر روی این خودرو خطوط مدرنی با حجم بسیار زیادی از کروم به چشم می‌خورد تا آن را یک خودرو لاکچری و زیبا بدانیم، در عین حال ظاهر دی اس 5 ال اس هنوز هم حال و هوای یک خودرو کلاسیک را تداعی می‌کند.

 

قابلیت‌های لوکس دی اس 5 ال اس

یک روکش صندلی چرم بسیار باکیفیت با طرح بند ساعت، صندلی‌های جلویی حاوی قابلیت تنظیم الکتریکی- گرمکن و ماساژور، جلو داشبورد-پنل درب‌ها و تکیه گاه دست چرمی، دکوراتیو مزین شده به چوب، سیستم استارت و ورود به اتومبیل بدون سوییچ، کفپوش فرشی جلویی، محافظ پادری با قاب کروم، پنل سیستم صوتی

 

لمسی با پشتیبانی از سی دی-رادیو-بلوتوث و هندزفری، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان، غربیلک فرمان چرم، صندلی های پشتی تاشو، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا، سیستم تصویه هوا، کامپیوتر چندکاره و همچنین سانروف برقی از جمله امکاناتی است که این سدان لوکس شرکت سیتروئن به سرنشینان خود ارائه خواهد کرد.

معرفی و مشخصات اتومبیل سیتروئن DS 5LS در ایران

به گزارش تالاب از نظر ایمنی این خودرو با سیستم‌هایی نظیر ABS، EBV، ESP، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمک راننده برای حرکت در سربالایی، سیستم هشدار دهنده نقاط کور به راننده، کیسه های هوای راننده-سرنشین جلو-جانبی و پرده‌ای، سنسور پارک عقب و جلو مجهز به دوربین دید در شب، ترمز دستی الکتریکی و همچنین سیستم هشدار دهنده کاهش یافتن باد چرخ‌ها،

 

از خودرو دی اس 5 ال اس یک اتومبیل بسیار ایمن ساخته است تا سرنشینان آن از هر لحاظ خیالشان بابت سواری با آن راحت باشند.در انتها لازم به ذکر است دی اس اتومبیل قصد دارد خودرو دی اس 5 ال اس (DS 5LS) را با قیمت 190 میلیون تومان به فروش برساند. این درحالیست که مدل اصلی دی اس 5 (DS 55) با قیمت 207 میلیون تومان و مدل کراس اوور دی اس 6 (DS 6) نیز با قیمت 2188 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

 

 

جدیدترین مطالب سایت