نسل دوم مرسدس بنز W169

نسل دوم مرسدس بنز W169
خوش‌شانس باشید، بنز تایلندی گیرتان نیامده باشد. شاید کمی روی ظاهر بهسازی انجام شده بود ولی در کل تفاوت آنچنانی نمی‌کرد.
 
 
خود مرسدس می‌گوید آنقدر که روی مسائل امنیتی تمرکز داشته روی طراحی ظاهری نداشته. برای Aکلاس نسل دوم ایربگ‌های بیشتری نصب شد. کمربندهای سه نقطه‌ای پیش‌کشنده نصب شد.
 
نسل دوم مرسدس بنز W169
 
شاسی و سپرها جاذب ضربه شدند. با تندتر کردن زوایای ستون‌ها، 15 درصد به فضای داخلی افزوده شد.
 
 
 
هفت نوع پیشرانه در لیست فروش دیده می‌شد. 3 نوع دیزلی که کاری به کارشان نداریم و 4 نوع هم بنزینی. اولی A150 با پیشرانه 1.5 لیتری 95 اسب‌بخاری، دومی A170 با پیشرانه 1.7 لیتری 116 اسب‌بخاری، سومی A200 با پیشرانه دو لیتری 134 اسب‌بخاری و آخری A200 Turbo با همان حجم پیشرانه ولی به قدرت 193 اسب‌بخار.
 
نسل دوم مرسدس بنز W169
 
اگرچه در سایت «ستاره ایران» همه این مدل‌ها در قسمت نمایشگاه دیده می‌شود، ولی همان چند دستگاهی هم که فروخته شد، بیشتر دو لیتری استاندارد و توربو بودند. روی مدل استاندارد جعبه‌دنده پنج سرعته دستی و روی نمونه توربو شش سرعته دستی نصب بود.
 
 
 
جعبه‌‌دنده اتوماتیک CVT هم یک آپشن محسوب می‌شد. مرسدس روی نسل دوم تا جایی که می‌شد توانست صدای اگزوز را کمتر کند. عجیب است که روی چنین خودروی ساده و ارزانی سیستم کنترل کشش و برنامه الکتریکی پایداری دیده می‌شد. حتی از درون کابین نیز می‌شد میزان سفتی فنرها را تغییر داد. کد W169 با رینگ‌های سبک‌تر آلیاژی و تایرهای ران-فلت عرضه شد.
 
نسل دوم مرسدس بنز W169
 
این تایرها در صورت سوراخ شدن می‌توانند مسیر معینی را بدون مشکل بپیمایند. اگرچه این به ما مربوط نمی‌شود ولی سال 2003 نمونه F-Cell تمام برقی آن را معرفی کرد. اکثر Aکلاس‌های موجود در ایران متعلق به فیس‌لیفت سال 2008 این خودرو بودند.
 
 
تغییر چهره‌ای که کمی زبان ظاهری خودرو را گویاتر کرد. تعویض جلوپنجره، رینگ‌ها، سپرها و حتی آینه‌ها باعث شد تا منتقدین بگویند که Aکلاس تقلیدی از Bکلاس است.
 
نسل دوم مرسدس بنز W169
 
سال 2009 یک نمونه منحصر به فرد با «نام ویرایش محدود» به تعداد 5500 دستگاه عرضه شد. این خودرو از نخستین مدل‌های مرسدس بود که با پکیج اقتصادی BlueEFFICIENCY راهی بازار می‌شد.
 
 
برای آن دو جفت رینگ 16 اینچی 9 پره آلومینیومی نقره‌ای رنگ تدارک دیده شد. باز هم به ما ربطی ندارد ولی سال 2010 نمونه E-Cell آن رونمایی شد. این مدل برقی با یک بار شارژ می‌توانست 200 کیلومتر حرکت کند.
 
 
بین خودمان باشد ولی Tesla با آن همه دک و پزش از این فناوری مرسدس‌بنز استفاده می‌کرده است. آمار تیراژ نسل دوم نشان می‌دهد که تا سال 2006 بیش از 370 هزار دستگاه، تا 2009 حدود 750 هزار و تا 2012 تقریباً یک میلیون دستگاه از آن تولید و فروخته شده است.
 
 
جدیدترین مطالب سایت