همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

 

پورش ماکان یک ماشبن خوب آلمانی ست در ادامه با مشخصات همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی در سایت تالاب با ما همراه باشید.

 

پورش ماکان خودرو شاسی بلند لوکس که طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب نموده است و ما در این مطلب به بررسی کامل آن می پردازیم. شرکت خودروسازی آلمانی پورشه (Porsche) مدل ماکان (Macan) خود را با عنوان خودروی اسپرت اتومبیل های شاسی بلند می شناسد. این خودرو در واقع توانسته قابلیتهای یک خودرو شاسی بلند

 

و مناسب مسیرهای خارج از جاده را با عملکرد خودروهای اسپرت ترکیب نماید. این خودرو از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ سود برده و این به معنی درگیری و چسبدگی بیشتر و مناسب تر به سطح جاده بوده و توانایی عملکرد در تمامی شرایط آب و هوایی و سطوح مختلف جاده را دارد.

 

عملکرد مناسب این خودرو با استفاده از یک سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته PDK مجهز به کلاچ دوبل تکمیل شده و توانایی های آن را بیش از پیش افزایش داده و سواری نرم و لذت بخشی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد. پورشه ماکان شاید از لحاظ کاربردی توانایی هایی در سطح و یا حتی پایین تر از رقبای خود داشته باشد

 

اما بر روی جاده و در حین سواری خودرویی است بسیار سریع و پرشتاب که کنار توانایی های بالای دینامیکی، به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا، کابینی بسیار لوکس و راحت را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد.
همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

نمایی از بخش پشتی پورشه ماکان

 

ماکان دومین تجربه شرکت خودرو سازی پورشه در ساخت خودروهای شاسی بلند بوده و از این لحاظ نمونه ای جدیدتر از خودروی شاسی بلند سایز متوسط کاین (Cayenne) بحساب می آید. این خودرو بر اساس نمونه های آئودی (Audi) ساخته شده و از پلت فرمی مشترک با آئودی Q5 استفاده می کند. اما این شباهت تنها

 

در اصول اولیه پلت فرم خلاصه شده و تقریبا تمامی بخش های این خودرو مورد بازبینی قرار گرفته و با طراحی جدید و کارآمدتر دقیقا همانطور که از این شرکت خودروسازی آلمانی انتظار می رفت، راهی بازارهای جهانی شده است. این تغییرات به گونه ای است که اگر پورشه ماکان و آئودی Q5 را در کنار همدیگر قرار دهیم، پیدا کردن شباهت های

 

این دو خودرو کاری سخت و دشوار خواهد بود. البته توانایی های دینامیکی و قابلیت ها این دو خودرو هم همانند طراحی ظاهری آنها متفاوت بوده و از این لحاظ پورشه ماکان در مکانی بسیار بالاتر از آئودی Q5 قرار خواهد گرفت.

همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

نمایی از بخش چلویی پورشه ماکان

 

پورشه ماکان در شش تیپ مختلف طراحی و به بازار عرضه می گردد. این تیپ ها عبارتند از مدل پایه ماکان، ماکان S، ماکان S دیزل، GTS، Turbo و Turbo Performance . پیشرانه تمامی این تیپ ها مجهز به سیستم توربوشارژر است و توانایی تولید قدرت بالایی را دارد.

 

موتور استانداردی که بر روی مدل پایه ماکان نصب شده یک نمونه چهار سیلندر ۲ لیتری بنزینی بوده ولی مابقی تیپ های این خودرو از موتورهای شش سیلندر خورجینی (V6) استفاده می کنند. موتور استفاده شده در تیپ های S، GTS و S دیزلی در نوع شش سیلندر خورجینی بوده و حجمی برابر با ۳ لیتر دارد.

 

اما تیپ های Turbo و Turbo Performance از پیشرانه هایی پرقدرت تر استفاده کرده و مجهز به موتورهای شش سیلندر خورجینی با حجم ۳.۶ لیتر شده اند. قدرت تولیدی موتور چهار سیلندر ۲ لیتری برابر با ۲۵۲ اسب بخار بوده و نمونه های شش سیلندر ۳ لیتری و شش سیلندر ۳.۶ لیتری توان تولید نیرویی برابر با ۳۶۰ اسب بخار و ۴۴۰ اسب را دارند.

 

این نیروی تولیدی در تمامی تیپ ها به طور همیشگی و توسط سیستم انتقال قدرت اتوماتیک دو کلاچه به چهار چرخ خودرو (AWD) منتقل می گردد.

همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

نمایی از جلوی خودروی پورشه ماکان

 

قیمت این خودرو در مدل پایه برابر با ۴۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۸۵ میلیون تومان) است. اما این خودرو توانایی این را داشته که با استفاده از بسته های افزایشی و تجهیزات سفارشی قیمتی در حدود یک خودرو جاگوار F-Pace را پیدا نماید. علاوه بر این سفارش سیستم تعلیق بادی نیز یکی دیگر از گزینه های موجود برای این خودرو بوده

 

و قیمت آن را باز هم افزایش خواهد داد. قیمت پورشه ماکان در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات در حدود ۸۷.۰۰۰ دلار (معادل ۳۷۰ میلیون تومان) بوده و با این قیمت نسبتا مناسب بسبت به سطح تجهیزات به خریداران ارائه می گردد. از دیگر تجهزات سفارشی پورشه ماکان می توان به سیستم تعلیق تطبیقی و رنگ های قابل انتخاب زیبا

 

و متفاوت اشاره کرد. البته پورشه ماکان بدون استفاده از تجهیزات اضافی و سفارشی نیز خودرویی بسیار کامل . قدرتمند بوده و حتی در تیپ پایه به فهرست بلند بالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مجهز شده است.همانطور که گفته شد قیمت پورشه ماکان اندکی بالا بوده اما خودروهایی دیگر نیز در بازار وچود داشته که قیمتی در همین حدود داشته

 

و جزو رقبای این خودرو بحساب می آیند. از جمله این خودروها می توان به آلپینا XD3 و آئودی SQ5 اشاره کرد که رقبای مدل دیزل پورشه ماکان بحساب می آیند. تیپ های بالاتر و مجهزتر این خودرو نیز خودروهایی مانند جگوار F-Pace، مرسدس بنز GLC و ب ام و X3 را به عنوان رقیب در برابر خود می بیند. دو تیپ بالایی این خودرو یعنی مدلهای توربو نیز با توجه به امکانات و تجهیزات رقیبی جدی برای مرسدس بنز AMG C63 خواهند بود.

 

عملکرد موتور و تجربه رانندگی

با توجه با این مساله که پلت فرم کلی این خودرو بر اساس شاسی و بدنه موجود برای آئودی Q5 بوده، شرکت پورشه این فرصت را داشته که بر روی بخشهای دیگر این خودرو تمرکز نموده و به ارتقا و یا بهینه سازی آنها بپردازد. تغییرات و امکاناتی مانند تایرهای بسیار پهن مورد استفاده در خودروهای اسپرت پورشه، سیستم تعلیق بهینه سازی شده،

 

بدنه و سیستم فرمان خودرو این عملکرد خودرو را بالاتر برده و تجربه ای فراموش نشدنی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد.
همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

نمایی از موتور پورشه ماکان

 

نمونه دیزلی این خودرو از سیستم فنربندی معمولی به صورت استاندارد استفاده کرده اما قابلیت تجهیز به نمونه های PASM بادی را نیز در خود دارد. این خودرو در صورت تجهیز به این سیستم فنربندی توانایی ۱۵ میلیمتر از ارتفاع خود را از دست داده و در صورت انتخاب مدل رانندگی اسپرت و فشردن این دکمه، ۱۰ میلیمتر دیگر نیز به زمین نزدیک تر خواهد شد.

 

البته این سیستم فنربندی خاص توانایی افزایش ارتفاع را نیز داشته و در صورت لزوم و هنگام عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده توانایی افزایش ارتفاع به میزان ۴۰ میلیمتر را نیز دارد.فرمان پورشه ماکان نیز بسیار حساس بوده و با کوچکترین اشاره از راننده فعال شده و خودرو را به سمت دلخواه هدایت می نماید.

 

عملکرد این خودرو در هنگام عبور از پیچ ها نیز بسیار مناسب بوده و رفتاری فراتر از حد انتظار از یک خودروی شاسی بلند دارد. پورشه ماکان قابلیت استفاده از رینگ های بسیار بزرگ ۲۱ اینچی را نیز داشته که هماهنگی بسیار خود و مناسبی با سیستم فنر بندی داشته و این خودرو را با کمترین سختی ممکن از مسیرهای خاکی و خارج از جاده عبور می دهد.
همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

نمایی از کابین زیبا و بسیار مجهز پورشه ماکان

 

موتور شش سیلندر خورجینی دیزلی مورد استفاده در پورشه ماکان یکی از مهمترین ویژگی های این خودرو بحساب می آید. عملکرد این موتور بسیار نرم بوده و شباهت بسیار زیادی به موتورهای بنزینی متداول دارد. شتابگیری این خودرو نیز بالا بوده و این خودرو با این موتور برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون تنها به ۵.۸ ثانیه زمان نیاز دارد.

 

این شتابگیری بسیار مناسب بوده و در واقع پورشه ماکان در بخش شتابگیری حتی از پورشه کیمن (Cayman) نیز سریع تر عمل می نماید!تیپ های Macan S و GTS از یک موتور شش سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوبل استفاده می کنند. این موتور در ماکان S توانایی تولید نیرویی برابر با ۳۳۵ اسب بخار را داشته و در تیپ GTS حداکثر قدرتی برابر با ۳۵۵ اسب بخار دارد.

 

اگر شما به خودرویی احتیاج دارید که توانایی های دینامیکی بسیار بالایی داشته باشد، پورشه مدلهایی را مناسب نیاز شما برای نمونه ماکان خود برای شما در نظر گرفته است. موتور ۳.۶ لیتری مجهز به توربوشارژر موجود در تیپ Sport این خودرو توانایی تولید نیرویی برابر با ۳۹۵ اسب بخار را داشته و شما را در عرض ۴.۸ ثانیه از حالت سکون

 

به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رساند. این موتور در تیپ Sport Performance عملکرد متفاوتی داشته و توانایی تولید نیرویی معادل ۴۴۰ اسب بخار را دارد. این تیپ پرشتاب ترین نمونه موجود برای پورشه ماکان بوده و برای رسیدن با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد که برای یک خودرو در این کلاس بدنه عددی بسیار مناسب و قابل توجه است.

 

مصرف سوخت، آلایندگی و هزینه های جاری

بدون هیچ شک و تردید کم مصرف ترین و اقتصادی ترین تیپ پورشه ماکان نمونه دیزلی S آن است. این موتور مصرف بسیار پایینی داشته توانایی پیمودن مسافتی معادل ۴۶.۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) را دارد. خروجی گازهای آلاینده این خودرو نیز مناسب بوده و پورشه ماکان S دیزلی تنها ۱۵۹ گرم گاز گلخانه ای

 

در هر کیلومتر تولید می نماید. به همین دلیل این خودرو مالیات سالانه کمتری داشته و راننده تنها نیاز به پرداختی مبلغ ۱۸۰ پوند (معادل ۹۰۰ هزار تومان) را به طور سالانه دارد.تیپ S پورشه ماکان دومین نمونه کم مصرف این خودرو بوده و مصرف سوختی برابر با ۳۲.۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) را دارد.

 

تیپ توربو پورشه ماکان نیز مصرفی در همین حدود داشته و با هر گالن سوخت مسافتی معادل ۳۱.۷ کیلومتر (معادل ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) را طی می کند. نمونه GTS نیز از لحاظ مصرف سوخت در بین این دو تیپ قرار داشته و توانایی پیمودن مسیری ۳۲.۱ مایلی را با هر گالن سوخت (معادل ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) دارد.

 

البته اگر از رینگ های ۲۱ اینچی سفارشی برای خودروی خود استفاده نمایید، این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده و به تبع آن مالیات پرداختی سالانه خودروی شما نیز افزایش خواهد یافت. تیپ Turbo Performance این خودرو که از تایرهای بزرگ و پهن ۲۱ اینچی استفاده کرده، پر مصرف ترین نمونه پورشه ماکان بوده و مصرفی برابر با ۳۰.۱ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) دارد.
همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

نمایی از بخش جلویی پورشه ماکان

 

تمامی نمونه های پورشه ماکان با محوریت عملکرد بسیار بالا ساخته شده اند و حتی نمونه و تیپ پایه این خودرو نیز خودرویی بسیار با کیفیت و قدرتمند است. قیمت این خودرو نیز متناسب به عملکرد آن بوده و حتی در تیپ پایه نیز برچسب قیمتی در حدود ۴۴.۰۰۰ پوند (معادل ۱۸۵ میلیون تومان) دارد. البته در مقام مقایسه

 

با سایر رقبای این خودرو، رقم پرداختی برای این خودرو آنچنان بالا نیز نبوده و قیمتی قابل قبول دارد. این خودرو مانند بقیه خودروهای تولیدی شرکت پورشه از یک سیستم ضمانتی ۳ ساله یا ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر (هر کدام که زودتر اتفاق بیافتد) سود می برد.

 

طراحی داخلی

پورشه ماکان از سبک طراحی داخلی مشابه سایر نمونه های تولیدی این شرکت استفاده می کند. بدون شک این خودرو یکی از جذاب ترین نمونه های تولید شده در کلاس خود بوده و ظاهری جذاب و نسبتا کوچک دارد. در مجموع ماکان انتظارها را برآورده نموده و در حد و اندازه های نام پورشه ظاهر شده و فرم اسپرت موجود در تمامی مدل های پورشه را به همراه خود دارد.

 

مانند مدلهای ۹۱۱ و کیمن، ماکان نیز از کابینی بسیار جذاب و اسپرت سود می برد. ابزار کنترلی نیز یا استفاده از کنترلر های دایره ای شکل استاندارد پورشه بوده و در جاگذاری مناسبی در بخش میانی داشبورد دارد. گزینه ها و امکانات اضافی نیز مانند سایر مدل های پورشه برای این خودرو نیز در نظر گرفته شده و این خودرو مجهز به سیستم هایی مانند سیستم

 

ناوبری ماهواره با امکان استفاده از جدیدترین اخبار ترافیکی به صورت آن لاین شده است. سیستم چند رسانه ای شرکت پورشه نیز ارتقا یافته و اولین بار در این خودرو از آن استفاده شده است.

همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

نمایی از غربیلک فرمان پورشه ماکان

 

از امکاناتی که به صورت استاندارد بر روی پورشه ماکان نصب شده می توان به صندلی های با قابلیت تنظیم در هشت جهت به صورت الکتریکی، سنسورهای کمکی پارک کردن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و پشتیبانی از سیستم های رادیوی دیجیتال DAB اشاره کرد. اما هنوز برای اضافه کردن امکاناتی مانند سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)

 

و صندلی های با روکش چرم شما هنوز مجبور به پرداخت مبلغی اضافه خواهید بود. نمای خارجی پورشه ماکان تیپ Turbo اندکی جسورانه تر و تهاجمی تر از سایر مدل ها بوده و از رینگ های با سایز ۱۹ اینچ به صورت استاندارد استفاده می کند. هر دو تیپ S (بنزینی / دیزلی) از رینگ های کوچکتر ۱۸ اینچی به صورت استاندارد استفاده می کنند. اما برای تمامی مدل ها قابلیت نصب رینگهای بزرگ ۲۱ اینچی نیز وجود دارد.

همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

نمایی از چراغ های زیبای بخش جلویی پورشه ماکان

 

تیپ های توربو از لامپ های LED در چراغ های جلویی و چراغهای روشنایی روز (Daytime Running Lights) به صورت استاندارد استفاده می کنند اما لامپ های موجود در تیپ های S از نوع هالوژن است. تیپ GTS این خودرو از رینگ های بزرگ آلیاژی ۲۰ اینچی و چراغ های جلویی با استفاده از لامپ های LED استفاده کرده

 

که عملکرد بهتری هنگام رانندگی در محیط های کم نور دارند. البته اگر به دنبال متمایز کردن خودروی خود هستید پورشه این امکان را به شما می دهد که از لامپ های LED رنگی در داخل کابین استفاده نمایید که محیطی لوکس و زیبا را برای خودروی شما فراهم خواهد نمود.

 

کاربردی بودن و فضای داخل کابین

به گزارش تالاب محفظه بار پورشه ماکان فضایی به وسعت ۵۰۰ لیتر را بر قرار گرفتن لوازم و چمدانها به سرنشینان عرضه می نماید. در صورتیکه صندلی های ردیف دوم را به حالت خم شده درآورین این فضا افزایش پیدا کرده و به ۱۵۰۰ لیتر می رسد. این بدین معنی است که با وجود اینکه ماکان ظاهری جمع و جور داشته و به نوعی یک خودرو نیمه اسپرت بحساب می آید

 

اما فضای موجود آن کافی و مناسب بوده مشکلی را برای سرنشینان بوجود نخواهد آورد و قابلیت استفاده به عنوان یک خودروی خانوادگی ره به مالک می دهد.
همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسی

چراغ های عقبی باریک و کشیده پورشه ماکان

 

البته این کابین کاستی هایی نیز داشته و افراد بلند قد احساس راحتی زیادی در آن نخواهند داشت اما با این حال این خودرو قابلیت حمل ۵ سرنشین بزرگسال را دارد. فضای موجود برای پاها نیز مناسب بوده و سرنشینان در هنگام حرکت و طی مسیرهای طولانی دچار ناراحتی و خستگی نخواهند شد.

 

همانطور که پیشتر نیز گفته شد این خودرو قابلیت افزایش ارتفاع در هنگام عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده را نیز داشته و فاصله آن با احتساب ۴۰ میلیمتر افزایش سیستم کمک فنرهای بادی به ۲۳۰ میلیمتر خواهد رسید. این خودرو در آزمون های Euro NCAP شرکت نموده و در تست های مربوط به تصادفات رانندگی موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده است.در انتها توجه شما را به شرح اجمالی مشخصات تیپ های مختلف پورشه ماکان جلب می کنیم.
همه چیز در مورد پورش ماکان نیم شاسیشرکت پورشه در سال ۱۹۳۱ میلادی در شهر اشتوتگارت آلمان توسط فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) تاسیس شد. از آن زمان تا بحال این خودرو ساز بسیار معتبر به ساخت خودروهای اسپرت و لوکس مشغول بوده و در حال حاضر به عنوان یکی از معتبر ترین خودروسازان جهان شناخته می گردد. این شرکت از سال ۲۰۱۲ یکی از زیر مجموعه های گروه خودرو سازی فولکس واگن (Volkswagen) بحساب می آید.

 

نماینده فروش محصولات این خودرو ساز در ایران شرکت معین موتور بوده که محل آن در کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج واقع شده است. در انتها لازم به ذکر است که این خودرو در بازار ایران با قیمتی بالاتر از ۵۰۰ میلیون تومان به مشریان عرضه می گردد.

 

خریداران با این قیمت توانایی خرید نمونه هایی مانند مرسدس بنز AMG GT با قیمتی معادل ۱۳۰.۰۰۰ دلار (۵۵۰ میلیون تومان)، شورولت کوروت ZR1 با قیمتی در حدود ۱۲۰.۰۰۰ دلار (۵۰۰ میلیون تومان)، پورشه پانامرا با قیمت ۱۲۰.۰۰۰ دلار (۵۰۰ میلیون تومان)، آستون مارتین ونتیج با قیمتی معادل ۱۱۰.۰۰۰ دلار (۴۵۰ میلیون تومان)،

 

سری ۶ و مدل M6 ب ام با قیمت ۱۲۰.۰۰۰ دلار (معادل ۵۰۰ میلیون تومان)، مدل های X5 و X6 ب ام و با قیمتی در حدود ۱۳۰.۰۰۰ دلار (۵۵۰ میلیون تومان) را خریداری نمایند

 

 

جدیدترین مطالب سایت