فوتبال
سفارش تبليغات اينترنتي
درمان هموروئيد
مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی
تبلیغات متنی
گالری عکس
فوتبال

نگهداری صحیح خودرو در تابستان

نگهداری صحیح خودرو در تابستان

آموزش جامع نگهداری صحیح خودرو در تابستان

 

1) گرمای زیاد و بیش از حد باعث آسیب‌دیدگی موتور می‌شود. بنابراین همواره از وجود آب کافی در سیستم خنک‌کننده پیشرانه یا همان رادیاتور آب اطمینان پیدا کرده و پس از پیمودن هر 1000 تا 1500 کیلومتر، سطح آب آن را بازدید کنید.

 

2) هر 8000 تا 10000 کیلومتر تسمه پروانه را بررسی کنید تا سالم بوده و لمی آن در حد و اندازه‌های توصیه شده باشد.

 

3) وجود ضدیخ در آب رادیاتور حتی در فصل تابستان نیز مفید است زیرا دمای جوش آب را بالا برده و از رسوب‌گرفتگی و خوردگی زودهنگام آن جلوگیری می‌کند.

 

4) به هرحال تقریباً هر دو سال یک بار باید آب درون رادیاتور را خالی کرده و اقدام به تمیز کردن و رسوب‌زدایی لوله‌های آن کرد.

 

نکته قابل توجه آن که برخی برای جلوگیری از رسوب‌گرفتگی لوله‌های درون رادیاتور، به درون آن آب مقطر می‌ریزند. این عمل کاملاً اشتباه است زیرا این کار باعث زودتر زنگ‌زدن و سوراخ شدن و خوردگی لوله‌های رادیاتور می‌شود.

 

5) عملکرد نادرست و نادقیق سیستم جرقه‌زنی نیز می‌تواند سبب افزایش دمای موتور و جوش آوردن آن در تابستان شود. بنابراین بهتر است از هر 8000 تا 10000 کیلومتر، دلکو بررسی و تنظیم شده و پلاتین‌های فرسوده تعویض شوند.

 

6) ضمناً شمع‌ها را نیز در این فا صله بازدید و تمیز کرده و حداکثر هر 25000 کیلومتر، آنها را تعویض کنید.

 

7) در فصل گرما، آب باتری‌ها نیز زودتر تبخیر می‌شود. بنابراین طی هر بار تعویض روغن، آب باتری‌ها را نیز بررسی و کنترل کنید و در صورت کمبود آب، فقط به آن آب مقطر اضافه کنید.

 

8) از پارک کردن اتومبیل در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید تا بدین وسیله تبخیر بنزین از باک اتومبیل را به حداقل برسانید.

 

 

آشنایی با سریع ترین خودروی دنیا در سال 2015 + تصاویر

گرانترین اتومبیل دنیا

اتومبیل هایی مناسب برای سفر + عکس

 

 

مجردها کليک کنيد
خرید بلبط هواپیما
کتاب کسب و کار
پربیننده ترین مطالب
جدیدترین مطالب امروز
Xبستن تبليغ
فوتبال