فولکس واگن پاسات 2015 چه شکلی خواهد بود؟ تاکنون فولکسواگن تنها چند اسکچ و اطلاعات فنی متفاوتی از پاسات 2015 که قرار است سال آینده به بازار بیاید را منتشر کرده است.
فولکس واگن پاسات 2015 چه شکلی خواهد بود؟ تاکنون فولکسواگن تنها چند اسکچ و اطلاعات فنی متفاوتی از پاسات 2015 که قرار است سال آینده به بازار بیاید را منتشر کرده است.
همه می دانند که وزن خودرو برای اتومبیل های کم مصرف یک پارامتر حیاتی است. هرچه اتومبیل سنگین تر باشد، موتور مجبور به زور زدن بیشتر می شود و منجر به تولید آلودگی و مصرف بیشتر می شود. به همین دلیل پاسات 2015، 85 کیلوگرم از سلف خود سبکتر و 20 درصد کارآتر است و این به دلیل استفاده از آلومینیم است.
اما موتور مدل توربودیزل با عملکرد بالا، که فولکس واگن برای پاسات 2015 طراحی کرده، شباهتی به موتورهای کم مصرف ندارد. با 2 لیتر ظرفیت و توربوی دوقلو ، 240 اسب بخار قدرت ایجاد می کند و در دور موتور 1750 دور در دقیقه، 500 نیوتن متر، گشتاور ایجاد می کند و یک سیستم انتقال قدرت 7 سرعته با کلاچ دوگانه (DSG) و چهار چرخ محرک، توانایی تحمل گشتاور آن را بیشتر می کند.
هم چنین فولکس واگن برای اولین بار این مدل را با یک سیستم هیبریدی مجهز کرده است. اگرچه هنوز نشانهای از چگونگی عملکرد این اتومبیل وجود ندارد، اما می دانیم که تنها با باتری می تواند 50 کیلومتر و حداکثر با یک باک پر، 965 کیلومتر طی مسافت کند.
نمایشگر 12.3 اینچی قابل تنظیم، جایگزین گیج های عقربهای معمول شده است. یک نمایشگر سقفی و اپلیکیشن شبکه اتومبیل فولکس واگن (VW’s Car Net) وجود دارد که کنترل از راه دور عملکردهای اصلی پاسات را ممکن می سازد، علاوه بر ویژگی های ارتباطی دیگر که بدون شک در دسترس خواهد بود.
دیگر ویژگی های ایمنی مرتبط به نمایشگر، شامل آخرین نسل از “پارک یار” است. این سیستم پیشرفته جدید بدین معنی است که خودرو خودش می تواند پارک کند.
با آپشن همیار یدک کش، راننده از این سیستم الکترونیکی برای پارک معکوس هنگام بکسل کردن، کمک می گیرد. بر اساس اطلاعات فولکس واگن، هیچ اصلاح یا تنظیمی برای یدک کش لازم نیست.
یک ردیف از کیت های ایمنی درون پاسات 2015 وجود دارد که هیچ کدام تحولی خاص در استاندارهای مدرن نیست، با این وجود خطر تصادف را کاهش می دهد.
با سیستم های هشدار ترافیک عقب و کنار، راننده را از ترافیک در نقاط کور آگاه می سازد و این بدین معنی است که پاسات در مقابل رهبران این بخش از بازار یعنی بیامدبلیو 3 و مرسدس کلاس سی، رقابتیتر می شود.
همچنین سیستم همیار جلو فولکس واگن با ترمز اضطراری شهری ( یک قطعه هوشمند در ترکیب با رادار و حسگر دوربین برای یافتن عابر پیاده و ماشین های پارک شده)، در سرعت های پایین اتومبیل را از برخورد، باز میدارد.
سیستم کمک راه بندان ترافیکی، اتومبیل را به طرز معجزه آسایی از صف خارج نمی کند اما روند حرکت و توقف را در ترافیک راحت تر می کند. سیستم می تواند در پشت سر ترافیک روبرو، شتاب گیری و ترمز کند و اتومبیل را دقیقا در خط خودش ( با استفاده از سیستم خط یار) تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت نگه دارد.
خریداران می توانند بین چراغ های جلو LED و هالوژن در پاسات جدید انتخاب کنند. اگرچه خیلی عالی نیست اما با سیستم کمک روشنایی دینامیک، اتومبیل جهت روشنایی را جوری تنظیم می کند که تا حد امکان جاده را روشن کند و ایمنی را بهبود بخشد و چشم رانندگان روبرو را اذیت نکند.
با وجود سیستم پارک یار، به نظر می رسد که مانور با پاسات 2015 خیلی سخت نباشد زیرا کوچکتر از مدل قبلی است. هم چنین درون اتومبیل بزرگتر، جای پای بیشتر و فضای صندوق بیشتری دارد.
در جولای، فولکس واگن اطلاعات بیشتری در مورد این مدل منتشر خواهد کرد. این اتومبیل در نمایشگاه اتومبیل 2015 پاریس در اکتبر، قبل از ارائه برای فروش در پایان سال، نمایش داده خواهد شد.