کاهش وزن خودرو و استحکام بیشتر از هدف های شرکت BMW میباشد.
کاهش اندازه موتور شش سیلندر 3.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو با کاهش وزن به کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده CO2 نیز تا 28 درصد کمک مینماید. اکنون با یک باک پر سوخت تا 161 کیلومتر مسافت بیشتری را نسبت به قبل میتوان پیمود.
به گزارش تالاب بدین ترتیب نسبت قدرت به وزن خودرو همچنان رقم بالایی خواهد بود. مدلهای M3 و M4 جدید نشانههای این تفکر و منعکس کننده این استراتژی میباشند. با وجودی که این مدلها قویتر از مدلهای پیشین هستند، اما افزایش تنها در حد 3 درصد میباشد یعنی قدرت از 416 به 427 اسب بخار رسیده است. با این حال، کاهش وزن تا 80 کیلوگرم یا 6 درصد میباشد.
برای کاهش وزن، آلومینیوم نقشی اساسی بازی میکند. قسمت جلو و کاپوت هر دو مدل آلومینیومی است. در ساختار شاسی و پیشرانه هم از منیزیوم و فیبر کربن استفاده شده است.
بامو اکنون راههایی انحصاری برای تولید صنعتی و انبوه فیبر کربن دارد. کاستن از وزن میتواند روی دینامیک خودرو نیز تأثیر مثبتی داشته باشد. باید دید که این روند تا کجا ادامه پیدا میکند.