معرفی هواپیمای بوئینگ 777

معرفی هواپیمای بوئینگ 777

هواپیمای بوئینگ 777 بسیار هواپیمای شناخته شده و مناسبی برای سفرهای طولانی است. این هواپیما، به دلیل افزایش ضریب اطمینان برای موتورهای توربوفن جدید و احتمال بسیار اندک خرابی آن ها در حین پرواز، و به علت کاهش هزینه های سرویس موتورها، پیکربندی دو موتوره به جای چهار موتوره ترجیح داده شد.

 

این هواپیما، برای پیشرانش خود، از موتورهای GE-115B که با تولید 115.000 پوند نیروی کشش، قدرتمندترین موتور جت حال حاضر جهان به شمار می آید.

 

معرفی هواپیمای بوئینگ 777

 

به گزارش تالاب کارشناسان شرکت بوئینگ و جنرال الکتریک، در آزمایش این موتور با مشکلات فراوانی مواجه بودند، چرا که اکثراً رسم بر این است که ابتدا موتور جدید بر روی یک بدنه قدیمی آزمایش شود و در صورت صحت کارکرد آن، بر روی بدنه جدید نیز نصب شود.

 

اما اگر آزمایشگران می خواستند این موتور را بر روی بزرگترین هواپیمای آن زمان یعنی بوئینگ 747 آزمایش نمایند، در اثر بزرگی بیش از حد این موتورها، ته به زمین می ساییدند.

 

معرفی هواپیمای بوئینگ 777

 

بدین جهت، آزمایش این موتورها با موفقیت کامل، برای نخستین بار به حالت موتور و بدنه جدید آزمایش گردید. اما اکنون، اگر خبرهای اخیر را در تلوزیون یا رسانه های دیگر شنیده باشید، شرکت بوئینگ، در رقابت با نمونه های جدید و پر فروش کارخانه ایرباس، مدل جدید هواپیمای بوئینگ 777 خود را با نام LR تولید نموده است.

 

حروف موجود در نام مدل این هواپیما، معرف دوربرد بودن آن می باشد که به سبب به کارگیری نسل جدیدی از موتورهای فوق الذکر، هواپیمای بوئینگ 777، با بردی معادل 17.000 کیلومتر، به دوربرد ترین هواپیمای مسافربری جهان مبدل شد.

 

معرفی هواپیمای بوئینگ 777

 

این هواپیما، در نمایشگاه اخیر 2005 پاریس معروف به لوبورژه، به نمایش عموم در آمده و سفارش هایی چند را از سوی شرکت های هوایی که خطوط پروازی دوربرد دارند، دریافت نمود. آشکارترین تفاوتی که در نگاه اول به این هواپیما معلوم می شود، شیوه رنگ آمیزی منحصر به فرد  ترکیب رنگ آبی و سفید آن است که برای نخستین بار در هواپیماهای نوین ساخت شرکت بوئینگ، از چنین طرحی بهره برداری شده است.

 

مطالب مرتبط:

بچه بوئینگ، نسل جدید هواپیمای تک راهرو بوئینگ (عکس)

عکس های دیدنی از داخل یک بوئینگ لوکس

غول پیکر ترین هواپیمای جهان + عکس

مشخصات هواپیمای جدید ایرباس A-350

 

جدیدترین مطالب سایت