آشنایی با ماهی میداس

آشنایی با ماهی میداس

شرایط نگهداری ماهی میداس

 
این ماهی از خانواده ی سیکلید ها است و زیستگاه آن هندوراس،کاستاریکا،نیکاراگویه،جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی می باشد.این ماهی در حدود ۱۵ سال عمر می کند و اندازه ی آن به ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر می رسد.میداس دارای خلق و خوی جنگی است و معمولا” در وسط آکواریوم شنا می کند.
 
دمای مناسب برای این ماهی ۲۲ تا ۲۵ درجه ی سانتی گراد و پی هاش مناسب ۷ تا ۷.۸ است.
 
این ماهی  در ایران به نامهای شیطان قرمز و گاهی میداس معروف است.این ماهی  در آمریکا بسیار محبوب و پرطرفدار است.به شرایط اب زیاد سختگیر نیست.
 
آشنایی با ماهی میداس
 
ولی نکته مهم این است که احتیاج به تانک بزرگ حداقل ۱۵۰*۶۰*۶۰ دارد.وجود ماهیان دیگر را نمی پسندد و معمولا انها را از بین می برد.نرها دارای برامدگی بسیار جالبی بر روی سر خود می بشند که ماده فاقد این برامدگی می باشد.
 
یسیار باهوش و وابسته به توجه صاحب خود می باشد.در مورد غذا کمی باید دقت به خرج داد و از غذاهایی با کیفیت بالا برای سلامتی و رنگ این ماهی شگفت انگیز استفاده کرد.این ماهی برای مدت زیادی به یک ماهی خوب و دوست داشتنی برای شما دوستاران این ماهی تبدیل می شود.
 
نکته مهم دیگر استفاده از لامپهای فلئورسنت مخصوص آکواریوم ها برای تقویت رنگ برامدگی بسیار جالب این ماهی است. از هیبریدهای معروف میداس میتوان به پرت قرمز و ماهی زیبای فلاور هورن اشاره کرد.
 
 
جدیدترین مطالب سایت