آشنایی با ماهی پیرانای شکم قرمز

آشنایی با ماهی پیرانای شکم قرمز

آشنایی با ماهی پیرانای شکم قرمز

 

ماهی پیرانای شکم قرمز با نام پیرانای قرمز یا به طور ساده تر با نام پیرانا شناخته می شود. پیرانای قرمز در مقایسه با پیرانای سیاه موجودی بسیار آرام است. این ماهی بیشتر وقت خود را در آکواریوم به پنهان شدن در لا به لای گیاهان و در پشت سنگ ها و دکور آکواریوم می گذراند.

 

همچنین در مواقعی که افراد به آکواریوم این ماهی ضربه وارد کنند، پیرانای قرمز از خود ترس نشان می دهد. با این وجود دندان های تیز پیرانا همواره عامل خطرناکی برای نگهدارنده ی این ماهی محسوب می شود.

 

لازم به ذکر است که پیرانا در زمان تغذیه بسیار پرخاشگر می شود. زیستگاه این ماهی در قسمت های جنوبی رودخانه ی آمازون است.

 

وسایل درون آکواریوم پیرانا باید دارای محافظ باشند. در غیر این صورت پیرانا می تواند به راحتی آن ها را تخریب کند. وجود درپوشی محکم و مقاوم بر روی آکواریوم ضروری است. وجود درپوش مانع پرش پیرانا و همچنین گاز گرفتن دست افراد توسط این ماهی می شود.

 

قرار دادن شن ریز در کف آکواریوم پیرانا و استفاده از تخته های چوب و تکه های سنگ در آکواریوم این ماهی فضایی ایده آل را برای پیرانا ایجاد می کند. همچنین وجود فضاهای برای پنهان شدن ماهی در آکواریوم ضروری است. عدم وجود این فضاها و همچنین نور زیاد موجب ایجاد استرس در ماهی و بیمار شدن آن می گردد.

 

پیرانا به آکواریومی بزرگ برای زندگی نیاز دارد. دمای ۲۳ تا ۲۹ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۰ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است.

 

 با توجه به شلخته بودن پیرانا در غذا خوردن، آب آکواریوم این ماهی خیلی سریع کیفیت خود را از دست می دهد. به همین دلیل تعویض ۲۵ درصد از آب آکواریوم و همچنین استفاده از فیلترهای قوی در آکواریوم این ماهی ضروری است.

 

آشنایی با ماهی پیرانای شکم قرمز

 

تقریبا نمی توان هیچ ماهی دیگری را برای نگهداری با پیرانا معرفی کرد. پیراناها تنها با هم نوعان خود سازگاری دارند و سایر ماهی ها را به قتل می رسانند.

 

حتی در مواقعی مشاهده می شود که در صورت مهدود بودن فضای زندگی و پایین بودن کیفیت آب، ماهی های پیرانا با یکدیگر نزاع می کنند که این درگیری در مواقعی منجر به مرگ نیز می شود.

 

افرادی که به نگهداری این ماهی می پردازند معمولا” از دسته های ۳ تا ۱۰ تایی پیرانا در یک آکواریوم بزرگ استفاده می کنند. این شرایط موجب افزایش طول عمر ماهی نیز می گردد.

 

رژیم غذایی ماهی پیرانا بسیار گسترده است. این ماهی در طبیعت از غذاهایی مانند گوشت انواع ماهی ها و حیوانات آبزی و همچنین میوه هایی که از درختان در آب فرو می افتند استفاده می کند.

 

تغذیه ی این ماهی در آکواریوم با غذاهای گوشتی موجود در بازار مانند کرم خونی، دل منجمد و سایر غذاهای پروتئینی مناسب است. استفاده از تکه های مرغ و گوشت برای تغذیه ی پیرانا توصیه نمی شود. چرا که غذاهایی این چنین باعث ایجاد بافت چربی در بدن ماهی می شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت