شرایط نگهداری از ماهی تیرانداز

شرایط نگهداری از ماهی تیرانداز

آشنایی با ماهی تیرانداز

ماهی تیرانداز با نام ماهی راه راه تیرانداز نیز شناخته می شود.زیستگاه این ماهی رودخانه های کوچک و جوشان آسیا است.این ماهی دارای بدنی مثلثی به رنگ نقره ای است که لکه هایی به رنگ سیاه و زرد، به طور منظم بر روی رنگ نقره ای قرار گرفته اند.ماهی تیرانداز دارای یک توانایی منحصر به فرد است.

 

این ماهی قادر است که آب را از دهان خود به سمت حشره هایی که در بالای سطح آب هستند پرتاب کند و حشرات را شکار نماید.دقت ماهی در انجام این کار بسیار بالا است و می تواند آب را تا فاصله ی ۵۰ سانتی متر پرتاب نماید.

 

آکواریوم ایده آل برای این ماهی آکواریومی با حداقل حجم ۳۷۸ لیتر همراه با درپوشی محکم می باشد.وجود گیاه در آکواریوم این ماهی الزامی است.اما باید توجه داشت که حریم گیاهان به سطح آب تجاوز نکند.چرا که این ماهی پرشگر ماهری است و باید فضای زیادی برای شنای ماهی در سطح آب وجود داشته باشد.

 

همچنین برای این منظور لازم است که فضایی خالی بین سطح آب و درپوش آکواریوم وجود داشته باشد.دمای ۲۰ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۷ تا ۸ برای این ماهی مساعد است.ماهی تیرانداز در آب شور نیز قادر به زندگی است.

 

این ماهی از انواع غذاهای پروتئینی همچون حشرات زنده، کرم گوشتی و پلانکتون منجمد تغذیه می کند.بهتر است که غذا را بر روی سطح یک کاهوی شناور روی آب قرار دهید.

 

این ماهی با ماهی های پوفر و اسکات سازگاری دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت