ماهی تارگت پوفر

ماهی تارگت پوفر

ماهی تارگت پوفر

ماهی تارگت پوفر با نام پوفر دو نقطه نیز شناخته می شود. زیستگاه این ماهی جنوب آسیا است. بدن این ماهی به رنگ قهوه ای تیره تا روشن است. قسمت زیر شکم ماهی نیز سفید و بی رنگ است. سرتاسر بدن این ماهی دارای نقطه هایی است و یک نقطه ی برجسته نیز در قسمت میان دم و بدن ماهی وجود دارد.

 

تارگت پوفر از جمله ماهیان لب شور است. این بدان معنی است که زیستگاه طبیعی ماهی در آب های شور و نیمه شور است. اما توانایی زندگی در آب های شیرین را نیز دارد.

 

آکواریومی شامل پوشش گیاهی انبوه برای این ماهی مناسب است. ماهی تارگت پوفر سازگاری خوبی با هم نوعان خود دارد و نگهداری آن ها در کنار هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد. دمای ۲۳٫۵ تا ۲۷٫۵ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است.

 

تکثیر این ماهی تنها در آب های نیمه شور امکان پذیر است. ماهیان تارگت پوفر ترجیح می دهند که بر روی سطحی صاف تخمریزی نمایند. قبل از تخمریزی، جفت ماهی ها به تمیز کردن سطحی صاف مانند یک تخته سنگ می پردازند.

 

سپس هر دو در یک زمان شروع به مالیدن سطح زیرین بدن خود به تخته سنگ می کنند. در همین حین ماهی ماده تخمریزی نموده و ماهی نر نیز تخم ها را بارور می نماید. لاروها پس از ۵ تا ۶ روز از تخم خارج شده و در این زمان باید آن ها را با نوزاد میگوی آب شور تغذیه نمود.

 

استفاده از غذاهایی همچون کرم ها، حلزون و میگو در رژیم غذایی این ماهی کمک فراوانی به رشد و شادابی ماهی می کند. با توجه به این که دندان های ماهی تارگت پوفر رشد مداوم و نسبتا” سریعی دارند، استفاده از غذاهایی مانند حلزون که دارای پوشش محافظ خارجی است موجب کاهش رشد دندان ها می شود.

 

تارگت پوفر با ماهیانی همچون بارب، گورامی، شارک، ماهیان رنگین کمانی، انواع لوچ ها و برخی از گربه ماهیان سازگاری دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت