ماهی گلدفیش اوراندا

ماهی گلدفیش اوراندا

آشنایی با ماهی گلدفیش اوراندا

 
گلدفیش اوراندا یکی از چندین گونه ی ماهی های گلدفیش است. زیستگاه این ماهی بخش هایی از ژاپن و چین است.
 
 
اما امروزه به دلیل تکثیر گسترده به تمام نقاط جهان راه پیدا کرده است. نقطه ی تمایز این ماهی با سایر ماهی های این دسته، برجستگی کلاه خود مانندی است که بر روی سر ماهی وجود دارد.
 
 
این برجستگی در برخی از اورانداها به قدری بزرگ است که تمام سر آن ها را می پوشاند.
 
 
ماهی اوراندا دارای رنگ های مختلفی است. برخی از آن ها به رنگ قرمز، برخی به رنگ قرمز- مشکی، برخی به رنگ قرمز- سفید و برخی دیگر به رنگ شکلاتی هستند.
 

زائده ی بر روی سر ماهی از ابتدای تولد وجود ندارد. بلکه این زائده به تدریج بر روی سر ماهی ظاهر شده و رشد می کند. این فرایند طی ۳ تا ۴ ماه کامل شده و تا ۲ سال نیز همچنان قدرت رشد زائده وجود دارد. رشد این برجستگی به عواملی چون کیفیت آب آکواریوم و رژیم غذایی ماهی بستگی دارد.

 

آکواریومی با حداقل حجم ۳۰ گالن همراه با گیاهان مقاوم سردسیری برای این ماهی مناسب است. ماهی گلدفیش به سادگی سنگ های کف آکواریوم را جابجا می کند و در صورتی که گیاهان آکواریوم به اندازه ی کافی مقاوم نباشند، ماهی به ریشه های آن ها صدمه وارد می نماید. دمای ۱۸ تا ۲۳٫۵ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶٫۵ تا ۷٫۵ برای این ماهی مناسب است.

 

گلدفیش اوراندا در زمان تولید مثل حرکات منحصر به فردی از خود نشان می دهد. این ماهی در هر مرتبه تخمریزی در حدود ۱۰۰۰ عدد تخم تولید می کند. لاروها پس از ۵ تا ۶ روز از تخم خارج می شوند. پس از جذب زرده ی زیر شکم لاروها لازم است که آن ها را با تکه های کوچک غذا تغذیه نمود.

 

لازم است که گلدفیش اوراندا را با غذاهای زنده و غذاهای خشک تغذیه نمود. در حدود ۳۰ درصد از رژیم غذایی این ماهی را باید غذاهای زنده تشکیل دهند.

 

گلدفیش اوراندا با سایر گونه های گلدفیش و برخی از لجنخوارها سازگاری دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت