گل زیبای اسپاتی فیلوم

گل زیبای اسپاتی فیلوم

آشنایی با گل اسپاتی فیلوم

 

مشخصات: اسم علمی این گیاه Spathiphyllum wallisii ، از خانواده Araceae می باشد. این جنس دارای ۳۶ گونه از گیاهان همیشه سبز دائمی استثنایی است گونه مورد نظر بومی کلمبیا بوده و ارتفاع آن لبه ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر می رسد.

 

اسپاتی فیلوم دارای برگهای سبز براق به شکل نیزه ای است و گلهای کوچک آن روی سنبله سفید استوانه ای، ظاهر میشوند. این سنبله توسط اسپات سفید رنگ تخم مرغی شکل پوشیده شده و زمان گلدهی این گیاه در تابستان است.

گل زیبای اسپاتی فیلوم

مراقبت: اسپاتی فیلوم به نور متوسط، گرمای زیاد، خاک همیشه خیس، رطوبت ۵۰ تا ۹۰ درصد وخاک کمی اسید احتیاج دارد.

 

کود: کود مورد نیازاین گیاه را می توان به میزان ۲ گرم درلیتر، هر دوهفته یکبار، از فرودین تا مهر ماه ، مورد استفاه قرار داد.

 

خاک: کود زیاد باعث قهوه‌ای شدن نوک برگه ها می شود.مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ باکمی ماسه برای این گیاه مناسب است.

 

ازدیاد: اسپاتی فیلوم را می توانید با مراقبت زیاد، ازاواسط تا اواخر بهار، تکثیر کنید. از توده های متراکم گیاه می‌توانید تعدادی گیاه جدید به دست آورید.

 

گل زیبای اسپاتی فیلوم

خاک اطراف ریشه را کاملا مرطوب کنید و به آرامی پاجوشهای موجود در کنار گیاه مادری را، که حداقل ۳ تا ۴ برگ دارند، جدا کنید. اگر تعداد برگها کمبود، سعی کنید آنها را در حالیکه متصل به پاجوشهای بزرگتر هستند، جدا نمایید.

 

برای قطع ریزومها، از چاقوی تیز استفاده کنید. سعی کنید هر گیاه جدید، همراه ریشه نیرومند و فعالی باشد. هریک را جداگانه در گلدانی با قطر دهانه ۱۱ سانتیمتر بکارید.

 

گیاه جدید را برای چند هفته با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و وقتی رویش جدید آغاز گردید، پوشش را بردارید. گلدانها را در دمای ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و نور کافی قرار دهید و گاهی با آب ولرم مه پاشی کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت