تکنولوژی جدید سپر ضد گلوله (عکس)

تکنولوژی جدید سپر ضد گلوله (عکس)

تکنولوژی جدید سپر ضد گلوله (عکس)

 

سپر ضد گلوله یکی از تکنولوژی های روز دنیا است در ادامه با تکنولوژی جدید سپر ضد گلوله سایت تالاب را دنبال کنید.

 

سپر ضدگلوله طراحی شده طبق هنر اوریگامی ژاپنی ها اختراع شده است که می توانید نمونه های آن را در زیر مشاهده کنید. هنر قدیمی و زیبای اوریگامی، الهام‌بخش یک تیم در دانشگاه بریگم یانگ (BYU) برای ساخت سپر ضدگلوله شد. با توجه به این که سپرها و موانع فعلی نیروهای پلیس دست و پاگیر و قدیمی است

 

و به سختی توسط نیروها حمل می‌شود، محققان با مقامات قانونی و بخش‌های مختلف فدرال مشورت کردند و این سپر ضدگلوله جدید را ساختند که هم سبک‌تر از سایر سپرهاست و هم از توانایی مقاومت بالایی بهره می‌برد.اوریگامی (Origami) یا هنر کاغذ و تا، یک هنر قدیمی و محبوب ژاپنی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

 

یک تیم از دانشگاه BYU با الگوبرداری از این کاردستی‌ها، سپر ضد گلوله سبک، جمع و جور و مقاومی را ساختند که از 12 لایه کولار ضد گلوله تشکیل شده و برای برپایی آن تنها به 5 ثانیه زمان نیاز است.

تکنولوژی جدید سپر ضد گلوله (عکس)این سپر ضدگلوله حدود 25 کیلوگرم وزن دارد و تقریبا نصف وزن سپرهای فولادی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپر مذکور که به روش اوریگامی طراحی شده، می‌تواند به صورت همزمان از دو یا سه نفر محافظت کند. محققان در حین آزمایش این فناوری متوجه شدند که سپر ساخته شده،

 

حتی از آن چیزی که فکرشان را می‌کردند هم بسیار قوی‌تر است. این سپر ضدگلوله می‌تواند گلوله 9 میلی‌متری اسحه مگنوم 0.357 و مگنوم 0.44 را نیز متوقف کند.

تکنولوژی جدید سپر ضد گلوله (عکس)استفاده‌های گسترده‌تر از سپر ضدگلوله جدید

به گزارش تالاب این فناوری فعلا در مراحل آزمایشی و نمونه اولیه قرار دارد و تیم سازنده، کار خود را با سازمان‌های مجری قانون ادامه می‌دهد و نمونه‌های ساخته شده توسط افسران پلیس مورد آزمایش قرار می‌گیرد. به گفته‌ی سازندگان، امکان استفاده‌های گسترده‌تری از این سپر از جمله برای ایمنی در مدارس یا حفاظت از افراد زخمی در مواقع اضطراری وجود خواهد داشت.

تکنولوژی جدید سپر ضد گلوله (عکس)

 

 

جدیدترین مطالب سایت